توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
آشپزی و تغزیهآموزش انواع غذاها

طرز تهیه هواری میگو یک پلوی خوشمزه بندر عباسی

طرز تهیه هواری میگو یک پلوی خوشمزه بندر عباسی

طرز تهیه هواری میگو یک پلوی خوشمزه بندر عباسی

طرز تهیه هواری میگو بندرعباسی

غذاهای جنوبی بدلیل استفاده از ماهی و میگوی فراوان در آن طرفداران زیادی دارد در زیر طرز تهیه هواری میگو یا ماهی برایتان قرار داده ایم این پلو یک پلوبندر عباسی و یا جنوبی اصیل است.

هواری را با میگو و ماهی درست می کنند و یکی از غذاهای پرطرفدار جنوب ایران است.

مواد لازم‌ و طرز تهیه هواری میگو :
برنج‌ : سه‌ پیمانه‌
سیر : ۳ – ۲ حبه‌
نمك‌ : به‌ مقدار كافی
فلفل‌ قرمز و ادویه‌ : به‌ مقدار كافی‌
ماهی‌ یا میگو : ۱۵۰ گرم‌
آب‌ : ۶ پیمانه‌
پیاز متوسط خرد شده‌ : ۱ عدد
كره‌ : ۵۰ گرم‌

طرز تهیه هواری میگو
برنج‌ را از قبل‌ خیس‌ می‌كنیم‌.
روغن‌ را در دیگ‌ روی‌ آتش‌ ملایم‌ داغ‌ كرده‌ پیاز را در آن‌ تفت‌ داده‌ تا طلائی‌ شود.
سیر را ریز خرد كرده‌ بازردچوبه‌ به‌ پیاز اضافه‌ می‌كنیم‌ و كمی‌ آنها را چرخ‌می‌كنیم‌. ماهی‌ را اضافه‌ كرده‌ ادویه‌ و فلفل‌ رامی‌ریزیم‌ ماهی‌ را در پیاز تفت‌ می‌دهیم‌ تا آب‌ماهی‌ تمام‌ شود آب‌ را با نمك‌ اضافه‌ كرده‌ ومی‌گذاریم‌ به‌ جوش‌ بیاید وقتی‌ چند جوش‌ خورد برنج‌ را اضافه‌ كرده‌ و پس‌ از آن‌ كه‌ آب‌ هم‌ سطح‌برنج‌ شد برنج‌ را با كفگیر زیر و رو كرده‌ و كره‌ را كمی‌ آب‌ كرده‌ روی‌ برنج‌ می‌دهیم‌، زیر شعله‌ را كم‌ كرده‌ و زیر دیگ‌ را شعله‌ پخش‌ كن‌ و روی‌ آن‌را دم‌ كنی‌ می‌گذاریم‌ پس‌ از ۴۰ – ۳۰ دقیقه‌ پلوآماده‌ است‌.
در صورت‌ تمایل‌ می‌توانید ۱ پیمانه‌ گشنیز یا شوید ساطوری‌ شده‌ و ۱ پیمانه‌ لوبیا چشم‌بلبلی‌ یا عدس‌ را هم‌ به‌ هواری‌ اضافه‌ كنید.

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا