توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
دانستنی حبوباتفواید ادویجات

خواص درمان کشمش

خواص درمان کشمش

خواص درمان کشمش

خواص درمان کشمش
کشمش ها به دلیل داشتن محتوای کلسیم بالا برای سلامت استخوان ها مفید هستند. آنتی اکسیدان های پلی فنولی موجود در کشمش باعث کاهش فشار خون و سطوح چربی های مضر می شوند، در حالی که آهن موجود در آن ها خطر کم خونی را کاهش می دهد. به علت آنتی باکتریال اسید اولئانولیک، آن ها از پوسیدگی دندان جلوگیری می کنند. آیورودا توصیه می کند که کشمش خیس خورده در آب به منظور کاهش یبوست استفاده شود. توجه داشته باشید در حالی که کشمش از مزایای بهداشتی بسیاری برخوردار است، از دیدگاه تغذیه، به ویژه برای دریافت ویتامین ها، انگور تازه می تواند انتخاب بهتری باشد. فرآیند خشک کردن اغلب بخش عمده ای از ویتامین ها را حذف می کند. با این حال، پروتئین، قند و محتوای چربی تا حدودی حفظ می شود. در ادامه برخی از مزایای سلامتی مصرف کشمش را بیان می کنیم.

یبوست را از بین می برد
همانطور که می خواهید از صحبت در مورد آن جلوگیری کنید، حرکت منظم روده یکی از نشانه های مهم سلامت بدن است. غذاهای غنی از فیبر رژیمی برای کاهش مشکلات روده توصیه شده اند. آنها میزان مواد غذایی هضم شده را اضافه می کنند و از این طریق روده را هموار می کنند. تحقیقات به ما می گوید که کشمش خشک شده نیز اثر مشابهی دارد. آنها نه تنها زمان تخلیه مواد غذایی هضم شده موجود در دستگاه گوارش را کاهش می دهند بلکه باعث کاهش میزان مایعاتی که موجب مسمومیت روده ای شده و مسئول سرطان روده بزرگ هستند، می شوند.

 

مبارزه با سرطان معده
متاسفانه، توصیه های رژیم غذایی مطمئن برای جلوگیری از سرطان وجود ندارد، اما یک رژیم سالم حاوی آنتی اکسیدان ها می تواند شانس ایجاد تومورهای سرطانی را کاهش دهد. تحقیقات نشان می دهند که برخی ترکیبات موجود در غذاهای طبیعی توانایی کشتن سلول هایی را دارند که باعث سرطان می شوند و از تشکیل آنها جلوگیری می کنند. ترکیبات فنلی موجود در کشمش، می توانند رشد سلول های سرطانی معده را متوقف کنند.

 پیشگیری از آنمی 
وضعیت خون شما تقریبا سلامت تمام اعضای بدن شما را مشخص می کند. این به این دلیل است که خون شما مسئول حمل اکسیژن به هر سلول است. کمبود ویتامین B و آهن ممکن است بر توانایی خون شما برای انتقال اکسیژن به سلول ها و بافت ها تاثیر بگذارد و باعث کم خونی شود.کشمش حاوی ویتامین و آهن است که به تشکیل خون جدید کمک می کند. این میوه های خشک بخشی از مکمل های غذایی توصیه شده برای کم خونی توسط موسسه ملی قلب، ریه و خون می باشد و این دلیل دیگری است که چرا کشمش ها باید بخشی از رژیم غذایی روزانه شما باشند.

کاهش فشار خون بالا
فشار خون بالا یک وضعیت سلامتی است که به دلیل عادت غذایی ما و شیوه زندگی بی تحرک، در نسل ما به طور فزاینده ای افزایش می یابد. علاوه بر تمرین و خوردن غذاهای سالم، مصرف کشمش به طور طبیعی موجب کاهش فشار خون می شود. کشمش ها دارای مواد معدنی مانند آهن و پتاسیم هستند که به ترتیب کمک می کنند تا تعداد گلبول های قرمز بدن را بالا ببرند و رگ های خونی را آرام کنند. ویتامین B همچنین می تواند باعث کاهش استرس اکسیداتیو ناشی از آسیب های رادیکال آزاد در بدن و کاهش فشار خون سیستولیک شود.

استخوان را قوی تر می کند
در تلاش برای ایجاد قدرت، مردم تمرکز بیشتری روی مصرف پروتئین برای رشد عضلات دارند، اما فراموش نکنید که استخوان های قوی نیز به همان میزان دارای اهمیت هستند. کلسیم چیزی است که استخوان ها را سخت می کند و شما باید مطمئن شوید که رژیم غذایی شما به اندازه کافی حاوی آن است. مصرف کشمش نه تنها نیاز به کلسیم را فراهم می کند، بلکه حاوی بور میکربنی است که به جذب کلسیم کمک می کند. کشمش ها برای جلوگیری از دست رفتن کلسیم در زنان بعد از یائسگی مفید شناخته شده اند.

 مبارزه با پوسیدگی دندان
کشمش ها همچنین می توانند دندان های شما را قوی و سالم نگه دارند. کشمش حاوی داروی شیمیایی شناخته شده به عنوان اسید اولئانولی است که دارای خواص ضد باکتری می باشد. تحقیقات نشان داده است که اسید اولانیولیک ​​از رشد باکتری های رایج جلوگیری می کند که موجب حفره ها و پوسیدگی دندان می شود. بنابراین وقتی دفعه بعد که کشمش مصرف می کنید، ممکن است بخواهید آنها را به آرامی بجوید تا دهان خوب پاک شود.

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا