توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
آشپزی و تغزیهآموزش انواع غذاها

هویج پلو با گوشت قلقلی

هویج پلو با گوشت قلقلی


هویج پلو با گوشت قلقلی

این غذا به علت داشتن هویج و شکر شیرین است و بنابراین برای کسانی که غذاهای شیرین دوست دارند انتخابی لذیذ و خوشمزه محسوب می‌شود. معمولا این غذا با مرغ سرو می‌شود اما می‌توانید به جای مرغ از کوفته ریزه یا همان گوشت قلقلی نوش جان کنید. در این مطلب می‌توانید طرز تهیه هویج پلو با گوشت قلقلی را بخوانید.

مواد لازم

هویج 2 عدد

برنج 4 پیمانه

گوشت چرخ کرده 300 گرم

پیاز 1 عدد

شکر 1 قاشق غذاخوری

کره 50 گرم

زعفران دم شده 3 قاشق غذاخوری

خلال پسته و بادام به میزان دلخواه

نمک و فلفل به میزان دلخواه

طرز تهیه

1- گوشت چرخ کرده، پیاز رنده شده، نمک و فلفل را در یک کاسه مخلوط کنید و خوب ورز بدهید تا همه مواد یک‌دست شوند و حالت چسبندگی در آن ایجاد شود. سپس با آن کوفته ریزه درست کنید و در روغن سرخ کنید و کنار بگذارید.

2- هویج‌ها را پوست بگیرید و خلال کنید. سپس با کره و شکر تفت دهید.

3- برنج خیس خورده را همراه با آب و نمک بجوشانید و آبکش کنید.

4- هویج و 2 قاشق غذاخوری زعفران را لابه‌لای برنج بریزید و بگذارید دم بکشد. سپس در ظرف دلخواه بکشید و با گوشت قلقلی و خلال پسته تزئین و سرو کنید.

نوش جان!

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا