توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
آشپزی و تغزیهآموزش انواع غذاهانان و شیرینی

طرز تهیه کوفته سبزی شیرازی خوشمزه و مخصوص به روش سنتی

کوفته یکی از غذاهای اصیل ایرانی و ترکی است که با روش های مختلف و مواد مختلف تهیه می شود. یکی از این کوفته ها، کوفته سبزی شیرازی است که نسبت به کوفته های دیگر سبزی بیشتری دارد.

طرز تهیه کوفته سبزی شیرازی خوشمزه و مخصوص به روش سنتی

طرز تهیه کوفته سبزی شیرازی ساده تهرانی جهرم علت باز شدن کوفته سبزی شیرازی بدون گوشت مامی سایت کاشانه مهر
طرز تهیه کوفته سبزی شیرازی خوشمزه و مخصوص به روش سنتی

کوفته یکی از غذاهای اصیل ایرانی و ترکی است که با روش های مختلف و مواد مختلف تهیه می شود. یکی از این کوفته ها، کوفته سبزی شیرازی است که نسبت به کوفته های دیگر سبزی بیشتری دارد. این غذا را می توان به عنوان پیش غذا در مهمانی ها یا به عنوان غذای اصلی سرو نمود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوفته سبزی شیرازی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
برنج ۴ پیمانه
عدس ۲ پیمانه
لپه ۲ پیمانه
گندم یا ماشک ۱ پیمانه
سبزی معطر برای کوفته (تره و گشنیز و جعفری) به مقدار لازم
ترخون خشک ۱ قاشق غذا خوری
شنبلیله ۱ قاشق غذا خوری
پیاز ۱ عدد
عصاره مرغ یا آب قلم ۲ عدد عصاره یا یک لیوان آب قلم
گوشت چرخ کرده ۴۰۰ گرم

طرز تهیه کوفته سبزی شیرازی

مرحله اول

برای تهیه کوفته خوشمزه و مخصوص سبزی شیرازی در ابتدای کار، همه مواد خشک (برنج و عدس و لپه و گندم) را از شب قبل جدا جدا خیس می کنیم. سپس آبکش کرده و می گذاریم آب آن برود و خشک شود. سبزی را هم شسته و می گذاریم کامل خشک شود.

مرحله دوم

یک سوم از کل مواد را نگه داشته و دو سوم بقیه را چرخ می کنیم و درون یک کاسه می ریزیم. بقیه مواد که کنار گذاشتیم را می کوبیم و به آن اضافه می کنیم. سبزی ها را چرخ کرده و به مواد اضافه می کنیم و هم می زنیم.

مرحله سوم

گوشت چرخ کرده را همراه با ترخون خشک و نمک و فلفل سیاه و قرمز و ادویه به مواد اضافه کرده و خوب ورز می دهیم. از مواد به اندازه ۱۵۰ گرم برداشته و خوب گرد می کنیم. می توان داخل مواد را از پیاز داغ و زرشک و مغز گردو و آلو بخارا پر کرد.

مرحله چهارم

سپس کوفته ها را حدود نیم ساعت در یخچال استراحت می دهیم تا خودش را بگیرد. یک قابلمه برداشته و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود. پیاز را شسته و پوست می کنیم و ریز خرد می کنیم. سپس به روغن اضافه می کنیم و تفت می دهیم.

مرحله پنجم

بعد از این که پیاز ها سبک و طلایی شد، ادویه و فلفل سیاه و یک مقدار از مایه کوفته به همراه ترخون و شنبلیله خشک اضافه می کنیم. در این مرحله آب قلم را اضافه می کنیم. یا دو عصاره مرغ را له کرده و به مواد درون قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله ششم

سپس کمی روی آن آب جوش می ریزیم و می گذاریم تا سس حسابی بجوشد. وقتی که سس به خوبی جوشید و کاملا یکدست و منسجم شد، کوفته ها را دانه دانه به آرامی به قابلمه اضافه می کنیم و درون سس می چینیم.

مرحله هفتم

وقتی کوفته ها را به سس اضافه می کنیم نباید سس از جوش بیفتد. پس هر کوفته را با فاصله زمانی اضافه می کنیم و می گذاریم دو ساعت کوفته ها بپزد. وقتی کوفته ها پخته شد آن ها را با سس خودش درون ظرف مناسب سرو می کنیم.

chishi.ir

 

 

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا