توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
آشپزی و تغزیهآموزش انواع غذاها

طرز تهیه کیک ماست خوشمزه با بافت نرم اسفنجی و پف زیاد

کیک ماست یکی از انواع کیک نرم و خوشمزه بین المللی است که معمولا برای میان وعده تهیه می شود

طرز تهیه کیک ماست خوشمزه با بافت نرم اسفنجی و پف زیاد

 
طرز تهیه کیک ماست با پف زیاد اسفنجی مرحله به مرحله بدون فر شکلاتی دو رنگ xvc jidi  d lhsj
طرز تهیه کیک ماست خوشمزه با بافت نرم اسفنجی و پف زیاد

کیک ماست یکی از انواع کیک نرم و خوشمزه بین المللی است که معمولا برای میان وعده تهیه می شود. این کیک خوشمزه بافتی پنبه ای دارد و برای پذیرایی بسیار مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش شیرینی پزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک ماست در ادامه با سایت چیشی همراه باشید.

مواد لازم کیک ماست
آرد قنادی ۳ لیوان
تخم مرغ ۴ عدد
شکر یک پنجم لیوان
روغن مایع ½ لیوان
ماست ۱ لیوان
وانیل ۱ قاشق مرباخوری
بکینگ پودر ۱ قاشق غذاخوری
لیمو ترش تازه ۱ عدد

دستور پخت کیک ماست

مرحله اول

برای تهیه کیک مجلسی با ماست ابتدا تخم مرغ ها را از یخچال خارج می کنیم تا با دمای محیط یکسان شوند، سپس به همراه وانیل و شکر داخل یک کاسه مناسب می ریزیم و چند دقیقه با همزن می زنیم تا کرم رنگ و کشدار شوند.

مرحله دوم

در این مرحله ماست و روغن مایع را کم کم به کاسه اضافه می کنیم و با همزن مخلوط می کنیم تا مواد با هم یکدست شوند. اضافه کردن آب لیمو ترش اختیاری است ولی طعم بسیار خوبی به کیک می دهد، حالا آب لیمو ترش را نیز اضافه می کنیم.

مرحله سوم

مواد را در حدی مخلوط می کنیم که آب لیمو ترش با دیگر مواد ترکیب شود، سپس آرد را به همراه بکینگ پودر سه مرتبه الک می کنیم و کم کم به مواد اضافه کرده و با لیسک به صورت دورانی مخلوط می کنیم تا مایه کیک یکدست شود.

مرحله چهارم

در این مرحله فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا گرم شود، سپس قالب مورد نظرمان را با روغن جداکننده کیک یا کاغذ روغنی پوشش می دهیم و مایه کیک را داخل قالب می ریزیم، سپس قالب را سه مرتبه محکم به سطح کار می کوبیم.

مرحله پنجم

حالا قالب را در طبقه وسط فر که از قبل به طور کامل گرم شده است قرار می دهیم و اجازه می دهیم به مدت ۴۰ دقیقه تا ۱ ساعت بپزد. چون دمای فرهای مختلف با هم متفاوت است پس از ۴۰ دقیقه باید کیک را تست کنیم.

مرحله ششم

برای تست پخت کیک، یک عدد خلال دندان در مرکز کیک فرو می کنیمف پس از اینکه خلال دندان را خارج کردیم، اگر چیزی به ان نچسبیده بود یعنی کیک ما اماده است. در پایان اجازه می دهیم کیک خنک شودف سپس برش می زنیم و سرو می کنیم.

chishi.ir

 

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا