توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
آشپزی و تغزیهآموزش انواع غذاها

بهترین غذاهای ایتالیایی | لیست 10 غذای خوشمزه و معروف کشور ایتالیا

شاید یکی از مشهورترین فرهنگ های غذایی در دنیا مربوط به ایتالیا باشد و از هر کسی که بپرسید بتواند به راحتی 10 غذای ایتالیایی را نام ببرد. غذای ایتالیایی در عین سادگی دریایی از مزه های متفاوت است و یکی از اهداف گردشگرانی که به ایتالیا سر می زنند تجربه غذای آن است.

بهترین غذاهای ایتالیایی | لیست 10 غذای خوشمزه و معروف کشور ایتالیا

شاید یکی از مشهورترین فرهنگ های غذایی در دنیا مربوط به ایتالیا باشد و از هر کسی که بپرسید بتواند به راحتی 10 غذای ایتالیایی را نام ببرد. غذای ایتالیایی در عین سادگی دریایی از مزه های متفاوت است و یکی از اهداف گردشگرانی که به ایتالیا سر می زنند تجربه غذای آن است.

اما در ادامه ی این مطلب از شادیما برای شما لیستی از بهترین غذاهای ایتالیایی که شاید تا کنون با همه ی آن ها آشنا نشده اید را آورده ایم.


10 بهترین غذاهای ایتالیایی

از بین تنوع وسیع غذاهای ایتالیایی انتخاب 10 غذا بسیار کار سختی خواهد بود اما، می توان ملاک این انتخاب را مشهور بودن آن ها در نظر گرفت. لذت بردن از غذای ایتالیایی ساده ترین واکنشی است که به این جشنواره ی بی نظیر غذایی است که می توان نشان داد.

غذاهایی که در ادامه برای شما آورده ایم با ذکر زادگاه اصلی آن ها امده است.


  1. پیتزا ناپولتانا (ناپل)

همانطور که از اسم آن هم مشخص است این غذا مربوط به منطقه ناپل در جنوب ایتالیا است که بر اساس گفته مورخان، زادگاه پیتزا همین محدوده ی جغرافیایی است که برای اولین بار در قرن 18 از مواد محلی این منطقه درست شد.

پیتزا ناپولتانا یا همان پیتزای ناپولی را در ایران با نام پیتزا مارگاریتا می شناسند که از ترکیب گوجه فرنگی تازه، پنیر موزارلا و روغن زیتون به همراه ریحان تازه بر روی نان تخت درست می شود.

پیتزا ناپولتانا سه نوع دارد که شاید مشهور ترین آن مارگریتا باشد که گفته می شود این غذا را برای نشان داردن سه رنگ پرچم ایتالیا در غذا برای اولین بار در قرن 18 توسط سازنده ی شهر ناپل برای ملکه پادشاهی ایتالیا (مارگریتا ساووی) که در آن زمان از این شهر دیدن می کرد درست شده است.

بهترین غذای ایتالیایی
بهترین غذاهای ایتالیایی | لیست 10 غذای خوشمزه و معروف کشور ایتالیا

  1. لازانیا (بولونیا)

آشپزی ایتالیایی یک ویژگی بسیار مهم دارد که آن هم سادگی است. تقریبا می توان بیشتر غذاهای ایتالیایی را غذاهایی با دستور پخت آسان دانست که در مقابل طرز تهیه غذاهای اصیل ایرانی می توان این تفاوت را حس کرد.

لازانیا به گفته ی آشپزان ایتالیایی، قدیمی ترین نوع از پاستا است که از ترکیب، ورقه های ماکارونی، سس، گوشت و پنیر تهیه می شود، اما تنوعی که در پخت لازانیا وجود دارد دست شما را باز می گذارد تا بهترین نوع را بر اساس ذائقه ی خود انتخاب کنید.

معروف ترین نوع لازانیا در ایتالیا، لازانیایی بولونیایی (Lasagne alla Bolognese) است که که از ترکیب مواد زیر تهیه می شود:

  • سس راگو (سس بولونیایی که با گوشت درست می شود)
  • سس بشامل
  • پنیر پارمژان
  • لایه های لازانیا

لازانیای مشهور دیگری هم وجود دارد که به لازانیای ناپولی شهرت دارد که حاوی کوفته گوشت، سوسیس، پنیر ریکوتا و موزارلا به جای سس بشامل است که در تاریخی خاص و در یک کارناوال سنتی ناپل این غذا را می پزند.

بهترین غذای ایتالیایی
بهترین غذاهای ایتالیایی | لیست 10 غذای خوشمزه و معروف کشور ایتالیا

  1. اسپاگتی کاربونارا (رم)

قطعا بعد از لازانیا و پیتزا، اسم اسپاگتی را هم شنیده اید. اسپاگتی همان ماکارونی است که ما در ایران به شکل دم کرده مصرف می کنیم، اما با این تفاوت که ایتالیایی ها، رشته های ماکارونی را می پزند و دیگر دم نمی کنند.

یکی از مشهور ترین اسپاگتی های ایتالیا، اسپاگتی کاربونارا است که به نظر برخی اسم این غذا اشاره به کارگران معدن زغال سنگ دارد که از این غذا را درست کرده اند و برخی دیگر هم معتقدند که اسم این غذا اشاره ای به اسم یک گروه مخفی با همین نام (Carbonari) در ایتالیا دارد.

کاربونارا یعنی ذغال سنگ یا چوب سوخته، اما هردوی این نظریه ها راجع به این اسم نمی توانند صد درصد درست باشند.

اما وقتی که این غذا را مزه کنید، تمام این فلسفه بافی ها را فراموش خواهید کرد. از کوچکترین غذافروشی های رم تا بهترین رستوران های این شهر، این غذا را سرو می کنند و با توجه به تعصبی که بر روی این غذا دارند می توان همه ی این نسخه ها را امتحان کرد و عاشقشان شد.

ترکیباتی که در این غذای معروف ایتالیایی استفاده می شود:

  • تخم مرغ تازه
  • گوشت مخصوص به اسم
  • پنیر مخصوص
  • فلفل سیاه
  • رشته های اسپاگتی

بهترین غذای ایتالیایی


  1. بوراتا (پولیا)‌

پنیر موزارلا را امتحان کرده اید؟ اگر امتحان کرده اید پس قطعا عاشق بوراتا خواهید شد و اگر هم امتحان نکرده اید قرار است اول دل به موزارلا بدهید و بعد بوراتا را بشناسید.

این پنیر ایتالیایی هر کسی که آن را امتحان کند شیفته ی خود می کند و از پنیر موزارلا و خامه درست می شود و باید در کمتر از زمان 24 ساعت بعد از تهیه مصرف شود.

این غذا را با هر چیزی که فکرش را بکنید می توانید امتحان کنید، اما وقتی که روی یک تکه نان ترد آن را تست می کنید متوجه شگفتی مزه ی آن خواهید شد.

بهترین غذای ایتالیایی


  1. بستنی ایتالیایی

بر اساس تاریخ، ایتالیایی ها بستنی را اختراع نکرده اند اما قطعا بیشترین تلاش ها برای تکمیل ایده ی بستنی را ایتالیایی ها کرده اند. به وجود آمدن بستنی به رنسانس باز می گردد و از آن روز تا الان، 37000 نوع بستنی در ایتالیا به وجود آمده است که شاید بهترین آن ها را بتوانید در رم، فلورانس و بولونیا پیدا کنید.

بستنی یک غذا به حساب نمی آید اما وقتی که نام غذاهای ایتالیایی می آید، باید از بستنی هم به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری ایتالیا نام برد.

بهترین غذای ایتالیایی


  1. اوسوبوکو (میلان)

هرکسی که یک وعده ی غذا را در بندر میلان میل کرده باشد قطعا اسم این غذا را هم شنیده است و می داند که نمی توان از کنار آن به سادگی رد شد.

اوسوبوکو میلان (Ossobuco alla Milanese) را از گوشت ساق گوساله و استخوان آن که در ترکیبی مخصوص نگهداری شده است به همراه آب گوشت و سبزیجات سرو می کنند.

ترکیبی که در این غذا توجه شما را جلب می کند، پوست لیمو، جعفری و سیر است.

اگرچه مشهورترین غذای شهر میلان یک نوع کتلت گوشت است، اما این غذا قطعا انتخاب بعدی شما خواهد بود.

بهترین غذای ایتالیایی


  1. ریزوتو

حضور برنج در غذاهای ایتالیایی با ریزوتو شروع می شود. ریزوتو یک نوع غذا است که برنج را به همراه آب گوشت و یا مرغ تا جایی تفت می دهند که کمی نرم شود.

نرمی برنج در ریزوتو به این شکل است که هنگام خوردن آن، باید اندکی احساس خشک بودن را در دهان شما ایجاد کند.

در داخل ریزوتو می توان از مواد غذایی متفاوتی استفاده کرد که معمولا بیشتر از قارچ محلی شمال ایتالیا، پیاز و کره استفاده می کنند.

فراموش نکنید که این غذا را با برنج دانه کوتاه که تقریبا هم اندازه ی برنج شکسته ی ایرانی است درست می کنند.

بهترین غذای ایتالیایی


  1. کالزونه (سیسیل)

همه ما می دانیم که پیتزا هزاران نوع دارد و پخش شدن دستور پخت پیتزا در دنیا، دلیل اصلی این مقدار از تنوع برای این غذا است. اما برخی از انواع پیتزا اصیل ایتالیایی را نمی توان با دیگر پیتزاهای دستکاری شده جمع کرد.

پیتزا کالزونه یکی از این نوع پیتزاهاست که تاریخچه ای برابر با پیتزا مارگاریتا دارد.

طرز تهیه کالزونه به این صورت است که مواد پیتزا بر روی نصف خمیر قرار می گیرد و بقیه ی سطح خمیر به روی این مواد می آید.

پیتزا کالزونه به مانند یک نصف دایره است و روی آن را برای درخشش و زیبایی بیشتر، بر روی آن زرده ی تخم مرغ می مالند.

موادی که می توان در داخل این پیتزا استفاده کرد به سلیقه ی شما بستگی دارد؛ اما دستور پخت اصلی پیتزا کالزونه، از گوجه فرنگی، سبزی و پنیر موزارلا تهیه شده است.

بهترین غذای ایتالیایی


  1. تیرامیسو (ترویزو)

این دسر شیرین به حدی محبوب است که به تمامی دنیا صادر شده است. تیرامیسو یعنی “من رو بکش بالا” که به ایتالیایی tiramisù گفته می شود.

طرز تهیه تیرامیسو به این صورت است که بیسکوییت های مخصوصی به نام ساویاردی (savoiardi) را روی هم می گذارند و به قهوه آغشته می کنند و بعد از آن با ترکیبی از پنیر ماسکارپونه، شکر و زرده تخم مرغ به صورت لایه لایه روی هم می گذارند و در آخر هم بر روی آن پودر کاکائو می ریزند.

بر اساس گفته های آشپزان محلی، این غذا در شهر ترویزو در نزدیکی ونیز، برای اولین بار تهیه شده است که پس از به تمام ایتالیا و بعد از آن به تمام دنیا راه خود را پیدا کرده است.

بهترین غذای ایتالیایی


  1. مارسالای مرغ

شاید خوشمزه ترین غذای ایتالیایی که بتوانید با مرغ ذرست کنید، مارسالای مرغ باشد که از سینه ی مرغ تهیه می شود.

طرز تهیه مارسالای مرغ هم به این صورت است که در ابتدا سینه های مرغ را در روغن سرخ می کنند پس از آن ترکیب قارچ سرخ شده و پیاز و سیر و آویشن به همراه خامه را که از قبل تهیه شده است به مرغ ها اضافه می کنند.

امتحان این غذا را قطعا در بین انتخاب های غذای ایتالیایی خود بگذارید، چون مزه ی جدیدی از طعم مرغ را به شما خواهد داد.

بهترین غذای ایتالیایی

 

 
 
shadima.com
 
 
 
 
 

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا