توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
آشپزی و تغزیه

طرز تهیه پیتزا بدون خمیر کم کربوهیدرات به ساده ترین روش

حتما شما هم از علاقه مندها و طرفدارهای پروپاقرص پیتزا هستید ولی چون رژیم دارید نمی تونید پیتزا بخورید. شاید هم چون فکر می کنید درست کردن پیتزا دردسر داره و سخته هیچ وقت اون رو تو خونه درست نمی کنید.

حتما شما هم از علاقه مندها و طرفدارهای پروپاقرص پیتزا هستید ولی چون رژیم دارید نمی تونید پیتزا بخورید. شاید هم چون فکر می کنید درست کردن پیتزا دردسر داره و سخته هیچ وقت اون رو تو خونه درست نمی کنید. اما اصلا نگران نباشید. چون ما طرز تهیه یه مدل جدید پیتزا رو به شما یاد میدیم که هم خیلی آسونه و هم حتی اگه رژیم کتوژنیک هم داشته باشید می تونید اون رو درست کنید و بخورید.

تا حالا پیتزای بدون خمیر خوردید؟! اصلا به این فکر کردید که می تونید پیتزا رو بدون خمیر درست کنید؟! طرز تهیه پیتزای بدون خمیر و کم کربوهیدرات بسیار شبیه پیتزا ناچوی خوشمزه است. اگر در برنامه ی غذایی سالمتون مجبورید پیتزا رو به خاطر خمیرش حذف کنید، امروز طرز تهیه پیتزا بدون خمیر رو به شما یاد میدیم تا بتونید همچنان پیتزا رو تو برنامه غذاییتون داشته باشید. به شما نشون میدیم که پیتزا بدون خمیر کم کربوهیدرات هم میتونه طعم عالی و بی نظیری داشته باشه. پایه ی این پیتزا رو پنیر پیتزا تشکیل میده.

لایه ی روی پیتزا رو هم می تونید بسته به سلیقتون انتخاب کنید که ما اینجا براتون پپرونی خوشمزه و همه پسند رو در نظر گرفتیم. اگر بخوایم از ویژگی های دیگه ی پیتزا بدون خمیر رو بگیم اول از همه اینه که کم کبروهیدراته، درست کردنش خیلی آسونه، برای خوردنش نیازی به چنگال نیست، برای پختنش حتی به فر هم نیاز ندارید و مهمتر از همه طعم فوق العاده ی اونه. به علاوه این که این غذا ۱۰ دقیقه ای آماده است! اگر تو دستورالعمل های ساده به دنبال پیتزا می گردید ادامه ی این مطلب رو از دست ندید.

پیتزا بدون خمیر

طرز تهیه پیتزا بدون خمیر کم کربوهیدرات

۱- برای لایه ی پایه و زیری پیتزا، در یک تابه ی چدنی یا تفلون کاملا نچسب یک لایه ی نازک از پنیر پیتزای خرد شده یا زنده شده بریزید. به طوری که یک لایه از کل سطح تابه را بپوشاند.

مرحله اول تهیه پیتزا بی خمیر

۲- روی لایه پنیر یک لایه از پپرونی های حلقه حلقه شده ی نازک بریزید. به طوری که پپرونی ها تمام سطح خمیر را بپوشانند و روی آن قرار بگیرند.

۳- حالا وقت آن است که درب شیشه ای تابه را ببندید یا اگر قابلمه در ندارد، روی آن را با یک درپوش شیشه ای بپوشانید و روی حرارت ملایم گاز قرار دهید تا پنیر پیتزا کاملا آب شود و کف و دیواره های آن طلایی رنگ گردد. ادویه های مورد نظر خود مانند فلفل، پونه کوهی، پودر سیر و پودر ریحان را به آن اضافه کنید تا پیتزا طعم عالی و خاص داشته باشد.

۴- سپس تابه را از روی حرارت گاز بردارید. اما قبل از آن که پیتزا را از تابه جدا کنید اجازه دهید تا پنیر خنک شود. بعد از خنک شدن پنیر راحت تر می توانید پیتزا را از تابه جدا کنید.

۵- پیتزای بدون خمیر کم کربوهیدرات را از تابه خارج کنید، آن را ابتدا به شکل علامت مثبت و بعد به شکل ضربدر برش بزنید تا مانند پیتزاهای آماده هشت برش داشته باشید. اگر هم پیتزای پنجره ای دوست دارید می توانید آن را به صورت افقی و عمودی برش بزنید تا مربع های کوچکی از پیتزا داشته باشید. سپس آن را با سس مورد علاقه ی خود سرو کنید.

پیتزا کم کربوهیدرات

نکات کلیدی طرز تهیه پیتزا بدون خمیر کم کربوهیدرات

– می‌توانید از انواع پنیز مانند موزارلا، چدار و پارمسان و یا ترکیبی از همه ی آن ها استفاده کنید. استفاده از پنیر پیتزاهای ترکیبی طعم پیتزا را فوق العاده خواهد کرد. در بعضی از دستورها پیتزای بدون خمیر را حتی با پنیر خامه ای نیز پیشنهاد کرده اند.

– این دستور ساده ترین طرز تهیه پیتزا بدون خمیر و بدون کربوهیدرات است اما لایه ی دوم آن می تواند شامل مواد دیگری نیز باشد؛ شما می توانید به دلخواهتان علاوه بر پپرونی، فلفل دلمه ای خرد شده، قارچ خرد شده، ذرت و حتی اسلایس های زیتون را نیز روی پنیر پیتزا بریزید تا هم ظاهری زیباتر و هم طعمی خاص تر داشته باشد.

– اضافه کردن مرغ پخته شده و خرد شده و با گوشت چرخ کرده ی آماده نیز می تواند طعم متفاوتی به پیتزای بدون خمیر بدهد.

– این پیتزا پیتزای سبکی است و می توانید آن را به عنوان پیش غذا به همراه سالاد نیز سرو کرده و نوش جان کنید.

ـ در بسیاری از دستورهای آشپزی، پیتزای بدون خمیر به نام پیتزای تابه ای نیز نوشته شده است که البته بسیاری از آن ها کم کربوهیدرات نیستند.

– اگر رژیم کتوژنیک دارید دقت کنید که از سس های پیتزای کم کربوهیدرات مخصوص رژیم کتوژنیک استفاده کنید.

تصاویر از: www.thelittlepine.com

irancook.ir

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا