توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
آشپزی و تغزیهآموزش انواع غذاها

طرز تهیه دلمه کلم برگ خوشمزه و مجلسی به روش سنتی تبریزی

دلمه کلم برگ یکی از انواع دلمه های خوشمزه ایرانی است که در شهرهای مختلف با مواد متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دلمه کلم برگ در ادامه با چی شی همراه باشید.

طرز تهیه دلمه کلم برگ خوشمزه و مجلسی به روش سنتی تبریزی

 

طرز تهیه دلمه کلم برگ سفید تصویری ارومیه با رب انار بدون گوشت مرحله به مرحله روش پیچیدن دلمه کلم برگ دلمه کلم کردی

دلمه کلم برگ یکی از انواع دلمه های خوشمزه ایرانی است که در شهرهای مختلف با مواد متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دلمه کلم برگ در ادامه با چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
برنج ۱ پیمانه
گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم
لپه نصف پیمانه
کلم کلم ۱ عدد بزرگ
پیاز ۱ عدد بزرگ
شکر ۴ قاشق سوپخوری
سرکه سفید ۴ قاشق سوپخوری
زعفران دم کرده ۱ قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری
سبزی دلمه ۳۰۰ گرم
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
زردچوبه و روغن به مقدار کافی

دستور پخت دلمه کلم برگ

مرحله اول

ابتدا لپه را در یک کاسه آب می ریزیم، سپس نصف قاشق چایخوری نمک اضافه می کنیم و اجازه می دهیم به مدت ۲ ساعت خیس بخورد. پس از گذشت ۲ ساعت لپه را آبکشی می کنیم و به همراه ۲ لیوان آب داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم تا بپزد.

مرحله دوم

برنج را هم از ۲ساعت قبل در یک ظرف آب می خیسانیم تا نرم شود، سپس آبکشی می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و پیاز را پس از خرد کردن به همراه کمی روغن در تابه تفت می دهیم تا سبک و طلایی شود.

مرحله سوم

در این مرحله گوشت چرخ کرده را به همراه مقداری نمکف فلفل سیاه و زردچوبه اضافه می کنیم و خوب تفت می دهیم تا گوشت تغییر رنگ بدهد و سرخ شود. در ادامه رب گوجه فرنگی و زعفران دم کرده را اضافه می کنیم و خوب تفت می دهیم تا رب سرخ شود.

مرحله چهارم

حالا تابه را از روی حرارت بر می داریم و برنج خیسانده شده را به همراه سبزی خرد شده و لپه به مواد اضافه می کنیم و به خوبی مخلوط می کنیم. در این مرحله شکر و سرکه را هم اضافه می کنیم و طعم مواد را می چشیم و در صورت تمایل سرکه یا شکر اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

حالا برگ های کلم سفید را داخل آب جوش می ریزیم تا نرم شوند، سپس پس از اینکه خنک شدند از مواد داخل کلم برگ می ریزیم و به صورت بقچه ای یا لوله ای جمع می کنیم و داخل قابلمه به صورت منسجم در کنار هم می چینیم تاب از نشوند.

مرحله ششم

پس از اینکه کار پیچیدن دلمه ها به پایان رسید، ۲ تا ۳ لیوان آب جوش روی دلمه ها می ریزیم و درب قابلمه را می گذاریم تا با حرارت ملایم بپزند. اگر می خواهید برای روی دلمه ها همسس درست کنید می توانید یک قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی یا رب انار را تفت دهید.

مرحله هفتم

سپس مقداری نمک، فلفل سیاه و انواع ادویه های دلخواه به آن اضافه کنید، حالا نصف لیوان آب جوش اضافه کنید و مواد را به خوبی ترکیب کنید. پس از اینکه آب داخل قابلمه به طور کامل تبخیر شد سس را می توانید اضافه کنید.

chishi.ir

 

 

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا