توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
آشپزی و تغزیهآموزش انواع غذاها

طرز تهیه فینگر فود خوشمزه (20 مدل انواع فینگر فود ساده و جذاب)

خیلی‌ها فینگرفود را برای مراسم‌ها و مهمانی‌ها مختلف تهیه می‌کنند، خیلی‌ها هم بدون آن‌که مراسمی در کار باشد برای صبحانه، میان‌وعده و حتی غذای اصلی روزمره‌شان استفاده می‌کنند.

طرز تهیه فینگر فود خوشمزه (20 مدل انواع فینگر فود ساده و جذاب)

خیلی‌ها فینگرفود را برای مراسم‌ها و مهمانی‌ها مختلف تهیه می‌کنند، خیلی‌ها هم بدون آن‌که مراسمی در کار باشد برای صبحانه، میان‌وعده و حتی غذای اصلی روزمره‌شان استفاده می‌کنند. نیت هر چه که باشد، شما این فرصت را دارید که در منزل و بدون نیاز به ابزاری خاص یا حتی مواد غذایی خیلی خاص، انواع فینگرفود را با کمترین زحمت درست کنید.

در ادامه‌ی این نوشتار به آموزش طرز تهیه فینگر فودهای ساده، خوش‌طعم و خوش‌جلوه پرداخته خواهد شد. خواهیم دید که طرز تهیه فینگر فود در خانه زحمت و دردسر زیادی در پی ندارد و حتی می‌تواند کاری بسیار لذت‌بخش باشد.


  1. تخم‌مرغ‌های رنگین‌کمانی

طرز تهیه فینگر فود در خانه

تخم‌مرغ‌های رنگین‌کمانی از خوش‌طعم‌ترین و زیباترین انواع فینگرفود هستند. خوشبختانه شما می‌توانید این نوع فینگرفود را در خانه تهیه کنید. برای تهیه‌ی این نوع فینگرفود به مواد خوراکی و اولیه‌ی زیادی نیاز ندارید، بلکه تخم‌مرغ، ادویه و مایونز کافی هستند.

جهت تهیه‌ی تخم‌مرغ نارنجی، ابتدا تخم‌مرغ را کاملاً آبپز کرده و سپس پوسته‌ی آن را جدا کنید. تخم‌مرغ را نصف کرده و سپس زرده را خارج کنید و در کاسه‌ای جداگانه قرار دهید. این کار را برای هر چند تخم‌مرغی که بخواهید می‌توانید انجام دهید. سپس در همان ظرفی که زرده‌های تخم‌مرغ‌ها را ریخته‌اید، فلفل قرمز و نمک و خردل و مایونز به مقدار لازم بریزید و ترکیب کنید. آنقدر به هم بزنید که ترکیب کاملاً صاف و سفت شود. سپس می‌توانید ترکیب نارنجی‌شده را به سفیده‌های تخم‌مرغ که حالت کاسه یا فنجان پیدا کرده‌اند اضافه کنید.

همین کار را برای سایر رنگ‌ها هم می‌توانید انجام دهید، منتها باید از ادویه‌های دیگری استفاده کنید. به عنوان مثال، برای درست‌کردن فینگرفود تخم‌مرغ به رنگ زرد به جای فلفل قرمز باید از ادویه‌ی کاری استفاده کنید، یا برای آن که فینگرفود سبز تخم‌مرغ درست کنید می‌توانید به جای فلفل قرمز یا ادویه‌ی کاری، از گواکاموله [نوعی سس آووکادو] استفاده کنید و به همین ترتیب.


  1. طرز تهیه فینگر فود کانفیت گوجه‌گیلاسی

طرز تهیه فینگر فود کانفیت گوجه‌گیلاسی

کانفیت گوجه‌گیلاسی یکی از بهترین فینگرفودهایی است که می‌توانید در خانه درست کنید. خوشبختانه به‌مانند فینگرفود قبلی، تهیه‌ی این فینگرفود هم چندان کار دشواری نیست. برای تهیه فینگرفود کانفیت گوجه‌گیلاسی به چند عدد گوجه‌گیلاسی، مقداری جوانه‌ی آویشن تازه، روغن زیتون، چند حبه سیر و ادویه نیاز دارید.

روی یک ورق پخت بزرگ، گوجه‌های گیلاسی، آویشن، روغن زیتون، سیر و مقداری نمک و فلفل را با هم ترکیب کنید. سپس ورق را در فر بگذارید و دمای فر را روی 350 درجه قرار دهید. حدود 40 دقیقه صبر کنید. تا جایی باید مواد را در فر باقی بگذارید که گوجه‌ها کاملاً چروکیده شوند. پس از خارج‌کردن مواد می‌توانید از آن‌ها روی نان تست استفاده کنید و از طعم عالی آن‌ها لذت ببرید.


  1. طرز فینگر فود اسپاگتی و کله‌گنجشکی

طرز تهیه فینگر فود در خانه

اگر به اسپاگتی علاقه دارید مجبور نیستید که برای لذت‌بردن از خوردن شام، سنگینیِ خوردن یک دیس اسپاگتی را تحمل کنید، بلکه می‌توانید فینگرفود بسیار خوش‌طعم اسپاگتی و کله‌گنجشکی را نوش‌جان کنید و از مزه‌ی عالی آن لذت ببرید.

برای تهیه فینگرفود اسپاگتی و کله‌گنجشکی به اسپاگتی، سفیده تخم‌مرغ، پنیر موزارلای خردشده، چند عدد کله‌گجنشکی، سس مارینارا و نمک کوشر نیاز دارید.

در مرحله‌ی اول، کله‌گنجشکی‌ها را با استفاده از گوشت‌چرخ‌کرده درست کنید. سپس اسپاگتی را آماده کنید. پس از این مراحل، در ظرفی جداگانه ترکیبی از پارمزان، موزارلا و نمک کوشر درست کنید. یک سری فنجان کوچک آماده کنید و در هر یک از آن‌ها مقداری اسپاگتی بریزید و روی آن‌ها را کله‌گنجشکی بگذارید. این فنجان‌ها را در فر قرار دهید و تا زمانی که رنگ‌شان به طلایی تغییر نکرد خارج نکنید.

پس از خارج‌کردن فنجان‌ها، محتویات‌شان را روی سینی بگذارید و ترکیبی که از موزارلا، پارمزان و نمک کوشر تهیه کرده‌اید را روی آن‌ها بریزید.


  1. فینگر فود اسلایدر ژامبون و پنیر تنوری

طرز تهیه فینگر فود ژامبون

اسلایدر نام آمریکایی ساندویچ‌های کوچک است. اسلایدر ژامبون و پنیر تنوری یکی دیگر از بهترین انواع فینگرفود ساده است. برای تهیه فینگر فود ساده ژامبون و پنیر تنوری به مقداری کره‌ی ذوب‌شده، نان کوچک ساندویچ، مقداری پنیر چدار، شوید خشک‌شده، برش‌های ریز گوجه‌فرنگی، ژامبون گوشت ریزشده و مقداری پیازخشک نیاز دارید.

فر را پیش‌گرم کنید. سپس یک ظرف آماده کنید و مقداری از کره‌ی آب‌شده را در آن بریزید. در واقع باید کاری کنید که کف ظرف لایه‌ای نازک از کره را در خود داشته باشد. سپس نان‌های ساندویچی را با ترکیب پنیر و سایر موادی که در بالا به آن‌ها اشاره شد پر کنید و در کف ظرف قرار دهید. ظرف را برای چند دقیقه در فر بگذارید تا زمانی‌که نان‌ها کاملاً طلایی شوند.


  1. فینگر فود سیب‌زمینی ترد با سس ناچو

طرز تهیه فینگر فود با سیب زمینی

سیب‌زمینی ترد با سس ناچو یکی دیگر از بهترین انواع فینگرفود است. خوشبختانه طرز تهیه فینگر فود سیب‌زمینی ترد هم بسیار ساده است و زحمت چندانی در پی ندارد. برای تهیه‌ی این فینگرفود خوش‌طعم به مقداری سیب‌زمینی، روغن کانولا، آبلیمو، پودر فلفل، پودر سیر، مخمر تغذیه‌ای و مقداری بادام هندی خام نیاز دارید.

سیب‌زمینی‌ها را حلقه کنید، سعی کنید حلقه‌کردن سیب‌زمینی‌ها طوری باشد که هر حلقه از ضخامتی بسیار کم در حد یک چیپس برخوردار باشد. هرچه ضخامت سیب‌زمینی‌ها کمتر باشد، پس از قرار دادن‌شان در فر تردتر خواهند شد. در این بین فر را روشن کنید و سیب‌زمینی‌ها را به همراه چند قاشق روغن کانولا روی ظرف بگذارید و در فر قرار دهید. هر زمان که سیب‌زمینی‌ها ترد شدند می‌توانید آن‌ها را خارج کنید.

در زمانی‌که سیب‌زمینی‌ها در فر هستند، مخلوط‌ کن را آماده کنید و بادام هندی، پودر فلفل، پودر سیر، آبلیمو و مخمر تغذیه‌ای را درون مخلوط‌ کن بریزید. سپس یک لیوان آب به مخلوط‌ کن اضافه کنید. در این مرحله مخلوط‌ کن را روشن کنید و اجازه دهید تا زمانی که به کاملاً یک‌دست و سس‌مانند می‌شود مخلوط‌ کن روشن بماند. اکنون سس شما آماده است. سیب‌زمینی‌ها را که خارج کنید می‌توانید از ترکیب آن‌ها با سس ناچو لذت ببرید.


  1. طرز تهیه فینگر فود بیگل

طرز تهیه فینگر فود بیگل

ششمین مورد از فهرست ما در مورد آموزش فینگرفود به بیگل نازک اختصاص دارد. این فینگرفود بسیار ساده تهیه می‌شود، حتی ساده‌تر از مواردی که در بالا به آموزش تهیه‌ی آن‌ها پرداختیم.

برای تهیه فینگرفود ساده بیگل به مقداری گیاه کبر، گراولکس و چند عدد نان بیگل نیاز دارید. گراولکس نوعی پیش‌غذا در شمال اروپا است و با ترکیب سالمون، نمک و شوید تهیه می‌شود. اگر نتوانستید گراولکسِ آماده تهیه کنید خودتان می‌توانید در خانه با ترکیب سالمون، نمک و شوید گراولکس تهیه کنید.

پس ازفراهم‌کردن گراولکس، کبر و چند عدد نان بیگل، بدون هیچ زحمتی گراولکس و گیاه کبر را ترکیب می‌کنید و روی نان‌های بیگلی که در اندازه‌های کوچک قطعه‌قطعه کرده‌اید قرار می‌دهید. به این ترتیب یک فینگرفود صبحانه‌ش خوش‌طعم و البته مقوی آماده خواهد شد.


  1. لقمه‌های گوجه‌فرنگی و موزارلا

طرز تهیه فینگر فود گوجه‌فرنگی

بسیاری از کسانی که به فینگرفودها علاقه دارند، علاقه‌شان بیشتر به فینگرفودهای سرد است. لقمه‌های گوجه‌فرنگی و موزارلا هم از انواع فینگرفودهای سرد هستند. خوشبختانه طرز تهیه فینگر فود سرد موزارلا و گوجه‌فرنگی هم سخت نیست.

برای تهیه‌ی این فینگرفود به روغن زیتون، سرکه‌ی بالزامیک سفید، پونه کوهی خشک، نمک، فلفل، گوجه‌فرنگی انگوری، برگ ریحان و مقداری موزارلا نیاز دارید.

در مرحله‌ی اول، در یک کاسه‌ی بزرگ مقداری روغن زیتون، سرکه‌ی بالزامیک، پونه‌ی کوهی خشک و نمک اضافه کنید. این ترکیب را خوب به هم بزنید. سپس توپ‌های موزارلا را به ترکیب اضافه کنید. خوب ترکیب را به هم بزنید، به طوری که توپ‌های موزارلا کاملاً به روغن زیتون، بالزامیک و پونه‌های کوهی خشک آغشته شوند.

در مرحله‌ی بعد سیخ‌های پلاستیکی کوچکی که آماده کرده‌اید را درآورید و به هر یک از سیخ‌ها به صورت یکی در میان گوجه‌های انگوری و توپ‌های موزارلا اضافه کنید.

به همین سادگی، فینگرفود گوجه و موزارلای شما آماده شد!


  1. فینگر فود اسلایدری: اسلایدر قارچ و پنیر مونستر

طرز تهیه فینگر فود

بالاتر به یکی از فودفینگرهای اسلایدری پرداخته شد و دیدیم که چقدر ساده تهیه می‌شد، اسلایدر قارچ و پنیر مونستر هم خیلی ساده تهیه می‌شود ولی بدون‌شک پس از تهیه‌ی آن از طعم فوق‌العاده‌اش لذت خواهید برد.

ما در آموزش طرز تهیه فینگر فود سعی‌مان بر این است که تا جای امکان فینگرفودهایی که تهیه‌ی آن‌ها ساده باشد را معرفی کنیم، به همین دلیل است که فینگرفودهای این فهرست همه بسیار ساده تهیه می‌شوند.

به هر صورت، برای تهیه فینگرفود قارچ و پنیر مونستر به مقداری پنیر مونستر، قارچ، پارمزان رنده شده، پودر پانکو، تخم‌مرغ، روغن زیتون، مایونز، سس تند، نان فانتزی کوچک و ادویه نیاز دارید.

در مرحله‌ی اول، فر را گرم کنید. سپس روی ورقه مقداری پارمزان، پانکو و روغن زیتون را ترکیب کنید. پس از این در یک کاسه‌ی متوسط، تخم‌مرغ، نمک و فلفل را ترکیب کنید. قارچ‌ها را یک به یک به ترکیب تخم‌مرغی که آماده کرده‌اید آغشته کنید و پس از آن ترکیب پانکویی که از قبل فراهم کرده‌اید را به قارچ‌ها بزنید.  در این بین پنیر مونستر را هم بین قارچ‌ها تقسیم کنید و سپس قارچ‌ها را در فری که از قبل گرم شده قرار دهید.

زمانی که قارچ‌ها در فر هستند فرصت آن را دارید که مایونز، سس تند و پیاز و ادویه را ترکیب کنید و درون نان‌ها قرار دهید. هر زمان که رنگ قار‌چ‌ها تغییر کرد و آماده شدند، می‌توانید آن‌ها را از فر خارج کنید و درون نان‌ها قرار دهید.

در این مرحله، فینگرفود خوش‌طعم شما آماده است.


فینگر فود از بهترین گزینه‌ها برای پذیرایی در مراسم‌های عروسی، تولد و سایر میهمانی‌ها است. این نکته را بسیاری از مردم خودمان هم فهمیده‌اند و از همین رو درعمده‌ی مهمانی‌های‌شان از انواع فینگر فودهای ساده و خوشمزه برای پذیرایی استفاده می‌کنند.

چنان‌چه شما هم قصد دارید از انواع فینگرفود برای پذیرایی در میهمانی های خود استفاده کنید، پیشنهاد می‌کنیم آن‌چه که در ادامه می‌آید را مطالعه کنید. در ادامه به معرفی 20 مورد از بهترین انواع فینگرفودها پرداخته خواهد شد که در میان آن‌ها هم فینگرفود تولد وجود دارد، هم فینگرفودهای عروسی و هم سایر انواع آن.


20 مورد از بهترین فینگر فودهای پذیرایی

1- لقمه‌های گوجه و کاسنی فرنگی

انواع فینگر فود

این نوع از فینگرفود بسیار سبک است و همچنین ازآن‌جا که اشتها را افزایش می‌دهد می‌تواند به‌عنوان پیش‌غذا استفاده شود. در این نوع فینگرفود ساده و خوشمزه، از گوجه‌فرنگی‌های رسیده‌ی شیرین و آب‌دار و سبزی‌های مدیترانه‌ای – خصوصاً کاسنی فرنگی – استفاده می‌شود.

اگر به‌دنبال فینگر فود سرد هستید این گوجه‌فرنگی‌های لقمه‌ای می‌توانند گزینه‌ای مناسب باشند.

2- شیرینی‌های پستو [Pesto]

انواع فینگر فود

شیرینی‌های پستو از فینگرفودهایی هستند که هم خیلی خوش‌طعم اند و هم آن که به طریقی ساده تهیه می‌شوند. برخلاف پستوهای کلاسیک در این شیرینی‌های پستوی مدرن از هیچ روغنی استفاده نمی‌شود. هنگامی که خمیرشان تهیه شود باید برای یک شب در یخچال نگه‌شان دارید و قبل از تهیه برای دو ساعت در دمای اتاق قرارشان دهید. این شیرینی‌ها بسیار خوش‌طعم هستند و برای میان‌وعده گزینه‌هایی عالی به شمار می‌روند.

3- بروسکتای توت‌فرنگی

انواع فینگر فود

بروسکتای توت‌فرنگی فینگرفودی عالی برای روزهای گرم بهار و تابستان است. این فینگر فود سرد و ساده از ترکیب توت‌فرنگی، هلوی شیرین و آب‌دار، گوجه‌فرنگی، پنیر بز و ریحان تهیه می‌شود و طعمی عالی دارد. برای زیر این ترکیب هم می‌توانید از برش‌های باگت یا از نان تُست استفاده کنید. خلاصه آن‌که بروسکتای توت‌فرنگی از بهترین انواع فینگرفود با نان تست است و گزینه‌ای عالی برای انواع مهمانی و خصوصاً تولد به شمار می‌رود.

4- سیخ ملون، پنیر موزارلا و پروشتو – فینگر فود شیک و خوشمزه

سیخ ملون، پنیر موزارلا و پروشتو

ترکیبی عالی از ملون یا خربزه، پنیر موزارلا و پروشوتوی ایتالیایی. پروشتو نوعی ژامبون ایتالیایی است و طعمی فوق‌العاده دارد. در نزد مردم ایتالیا و در کل جنوب اروپا این ژامبون بسیار محبوب است.

برای تهیه‌ی این نوع فینگرفود به چند سیخ پلاستیکی کوچک، مقداری خربزه یا ملون، مقداری پنیر موزارلا و پروشتو نیاز دارید. مطمئن باشید این فینگرفود سرد دل مهمانان‌تان را خواهد برد، چرا که هم طعمی عالی دارد و هم ظاهرش خیلی شیک و لوکس است.

5- فینگر فود تارت سالاد مرغ

تارت سالاد مرغ

این نوع فینگرفود برای هر نوع مهمانی و مراسم مناسب است و در واقع می‌تواند گزینه‌ای عالی برای افزایش اشتهای مهمانان قبل از وعده‌ی اصلی باشد. ظاهر خیلی خوب و تودل‌برویی هم دارد.

6- توپ‌های پنیری کوچک – فینگر فود آسان

انواع فینگر فود

پنیر خامه‌ای برگرفته از شیر بادام را می‌توانید برای تهیه‌ی این توپ‌های پنیری زیبا استفاده کنید. بهره‌گرفتن از شیربادام برای تهیه‌ی پنیر خامه‌ای موجب می‌شود که فینگرفود هم از لحاظ ارزش غذایی در وضعیتی عالی باشد و هم آن که کاملاً بدون چربی باشد. کیه که از فینگر فود بدون چربی خوشش نیاد؟

7- فنجان‌های اسفناج خامه‌ای

انواع فینگر فود

ترکیب فیلو، نان تست و اسفناج یکی از بهترین انواع فینگر فود ساده را رقم می‌زند. این نوع فینگرفود می‌تواند به عنوان پیش‌غذا یا میان‌وعده استفاده شود، آن هم در هر نوع مراسمی!

8- سیخ خرمالو و گیاهان

فینگرفود سرد

سیخ خرمالو و گیاهان یکی دیگر از فینگرفودهای سرد است و خوشبختانه طعمی بسیار خوب دارد. این فینگر فود از خرمالو و گیاهان جنوب شرق آسیا تهیه می‌شود و یکی از فینگرفودهای سبک و عالی برای افزایش اشتها قبل از سرو غذای اصلی است.

9- فنجان‌های پنیر بز و قارچ

فینگر فود: فنجان‌های پنیر بز و قارچ

این فینگرفود از آن فینگرفودهایی است که از روز قبل هم می‌توان آماده‌شان کرد و در یخچال گذاشت. فینگرفود پنیر بز و قارچ گزینه‌ای عالی برای مهمانی‌های کم‌جمعیت است و تهیه‌ی آن هم زحمت زیادی همراه ندارد. قارچ، خمیر فیلو و پنیر بز اجزای اصلی تشکیل‌دهنده‌ی این فینگرفود خوش‌طعم هستند.

10- مینی‌کیک ذرت و سالمون دودی

مینی کیک ذرت و سالمون دودی

مینی‌کیک ذرت به‌همراه سالمون دودی میان‌وعده‌ای عالی برای مهمانی‌های کوچک است. همانطور که می‌بینید ظاهری زیبا هم دارد و احتمالاً مهمانان‌تان را راضی خواهد کرد. وجود ذرت و سالمون در این نوع فینگرفود موجب می‌شود که خوردن حتی یک قطعه از آن بتواند احساس سیری ایجاد کند؛ بنابراین می‌توان گفت که این فینگرفود برای کسانی که به‌دنبال کاهش وزن هستند مناسب است.

11- مینی‌تارت گردو-کشمشی

مینی‌تارت گردو-کشمشی

گردویی که در این مینی‌تارت استفاده می‌شود از نوع گردوی آمریکایی است که با نام پکان یا پیکن [Pecan] شناخته می‌شود. این نوع فینگرفود بسیار ساده تهیه می‌شود و خوردن‌اش هم بسیار ساده است. هیچ نیازی به چنگال یا چاقو نیست بلکه یکی از آن‌ها را راحت می‌توان در دهان گذاشت و نوش‌جان کرد.

در ضمن کشمشی که برای تهیه‌ی مینی‌تارت گردو-کشمکشی استفاده می‌شود برای شیرین‌کردن آن است، از این رو می‌توان از خوراکی‌های دیگری هم برای شیرین‌کردن آن استفاده کرد، ولی احتمالاً کشمش از هر ماده‌ی دیگر برای شیرین‌کردن این مینی‌تارت مناسب‌تر است.

12- بروسکتای پنیر بز و انجیر

فینگر فود آسان

بروسکتای پنیر بز و انجیر یکی دیگر از بهترین انواع فینگر فود است و می‌تواند انتخابی عالی برای مهمانی‌های کوچک باشد، هرچند که هیچ مانعی برای استفاده از آن در مراسم‌ها و مهمانی‌های بزرگ وجود ندارد.

این بروسکتا بسیار خوش‌طعم و شیرین است و از آن می‌توانید هم به‌عنوان پیش‌غذا استفاده کنید و هم به‌عنوان میان‌وعده. نکته‌ی مثبت دیگری که در مورد این بروسکتا وجود دارد این است که شکل و ظاهر بسیار خوبی هم دارد و قطعاً مورد پسند اکثر مهمانان خواهد بود.

باید لااقل سه روز قبل از تهیه‌ی این بروسکتا مربای انجیر در یخچال باشد تا شکل خوبی داشته باشد. ترکیب انجیر با پنیر بز بدون‌تردید طعمی خاص و فوق‌العاده برای خیلی از مهمانان شما خواهد بود.

13- تارت پنیر بز به همراه کمپوت لیمو-انجیر

انواع فینگرفودها

این فینگرفود نمونه‌ی بارز یک فینگرفود عالی است، چراکه بسیار کوچک است و هر لقمه‌ی آن را به‌سادگی و بدون نیاز به چنگال، قاشق و چاقو می‌توان نوش‌جان کرد.

علت اصلی بی‌نیاز بودن خوردن آن از چنگال یا چاقو استفاده از ظرف کاغذی فیلو است. خود این فیلو هم موجب شده که این فینگرفود سرد طعمی بهتر داشته باشد.

برای تهیه‌ی این فینگرفود به پنیر بز و کمپوت لیمو-انجیر نیاز دارید، اگر نتوانید کمپوت لیمو-انجیر پیدا کنید می‌توانید به کمپوت انجیر بسنده کنید. همچون مورد قبلی، در این تارت هم ترکیب طعم پنیر بز و طعم انجیر موجب به‌وجود‌آمدن طعمی خاص و فراموش‌نشدنی شده و بدون‌شک خیلی از مهمانان‌تان از طعم این تارت راضی خواهند بود.

14- لقمه‌های فریتاتای پیازی – فینگر فود آسان

انواع فینگر فود

فریتاتا از مشهورترین خوراکی‌های ایتالیایی است. ترکیب آن با پیاز می‌تواند بسیار طعم خوبی داشته باشد. لقمه‌های فریتاتای پیازی هم بسیار سبک و کم‌خرج هستند و هم آن‌که به علت طعم و ظاهر خوبی که دارند می‌توانند گزینه‌هایی مناسب برای پذیرایی باشند.

15- فنجان‌های خوش‌طعم سوسیس

فنجان‌های خوش‌طعم سوسیس

فنجان‌های فیلو را با سوسیس و پنیر پر کنید و از طعم فوق‌العاده‌ی آن‌ها لذت ببرید. این فنجان‌ها از انواع فینگر فود ساده بوده و حمل‌شان هم هیچ دردسری ندارد؛ بنابراین افزون بر آن که می‌توانید از آن‌ها برای پذیرایی از مهمان‌ها در مراسم‌های مختلف استفاده کنید، این امکان را دارید که در تفریحات خارج از خانه و در دل طبیعت هم از آن‌ها استفاده کنید و از مزه‌ی خارق‌العاده‌شان لذت ببرید.

16- لقمه‌های گوجه‌فرنگی و پنیر فتا

لقمه‌های گوجه‌فرنگی و پنیر فتا

این فینگرفود یکی دیگر از فینگرفودهای سرد فهرست ماست. لقمه‌های گوجه‌فرنگی و پنیر فتا طعمی عالی و البته خاص دارند، از آن طعم‌ها که یک بار بچشید به‌دشواری بتوانید فراموش کنید. این فینگرفود مدیترانه‌ایِ 6جزئی، ترکیبی از زیتون کالاماتا، گوجه‌فرنگی و پنیر فتا است و ازآن‌جا که خوردن آن می‌تواند همراه با افزایش اشتها باشد پیشنهاد می‌شود برای مراسم‌های عروسی یا تولد از آن برای پیش‌غذا استفاده شود.

17- فینگر فود توپی: توپ‌های سوسیس

توپ‌های سوسیس

هم برای صبحانه و هم برای ناهار می‌توانید از این توپ‌های سوسیسی خوش‌طعم و البته خوش‌جلوه استفاده کنید. مهم نیست که توپ‌های سوسیس را برای مهمانی کوچک، عروسی، تولد یا حتی برای خانواده سرو کنید، چراکه این توپ‌های خوش‌طعم برای هر موقعیتی مناسب هستند.

18- فینگر فود مینی‌تارت سوسیس

فینگر فود

برای تهیه‌ی مینی‌تارت سوسیسی به عناصر و مواد زیادی نیاز ندارید، بلکه با کمترین مواد غذایی می‌توانید کلی از آن‌ها تهیه کنید و برای مراسم‌های پرجمعیت به کار ببرید.

فیلو در اینجا هم به کار آمده و کاری کرده که برای خوردن این مینی‌تارت‌های سوسیسی خوش‌طعم نیازی به استفاده از هیچ نوع ابزاری جز دست نباشد. خیلی راحت تهیه می‌شود، خیلی راحت خورده می‌شود و به‌سادگی موجبات لذت از خوردن را فراهم می‌آورد.

19- بروسکتای شکلات – فینگر فود برای دسر

فینگرفود شکلاتی

اگر پیش‌غذا فینگرفود باشد، ناهار یا شام هم همینطور، چرا دسر اینطور نباشد؟ بروسکتای شکلات یکی از بهترین انواع فینگرفود است و می‌تواند به عنوان میان‌وعده یا دسر استفاده شود. برای تهیه‌ی این بروسکتا کار دشواری در پیش ندارید، فقط به مقداری کاکائو، نمک دریایی و نان تست نیاز دارید.

20- فنجان‌های گوجه‌ای سالاد مرغ

فینگر فود شیکاین نوع فینگرفود بسیار زیبا و خاص است و در هر مراسمی که استفاده‌اش کنید قطعاً رضایت اکثریت را کسب خواهید کرد. سالاد مرغ را همانطور که همیشه تهیه می‌کردید درست کنید و گوجه‌فرنگی‌ها را به صورت قالبی درآورید و سالاد مرغ را در گوجه‌فرنگی‌ها بریزید. از گیاهان جنوب شرقی آسیا یا مدیترانه‌ای هم می‌توانید درون سالاد مرغ استفاده کنید.

می‌بینید که تهیه‌ی این فینگرفود بسیار ساده است و درعین سادگی هم طعمی عالی دارد و هم ظاهر بسیار زیبایی.

shadima.com

 

 

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا