توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
آشپزی و تغزیهنان و شیرینی

طرز تهیه مربای سیب خوشمزه و مجلسی با رنگ های قرمز و زرد

مربای سیب یکی از انواع مرباهای بسیار خوشمزه و پر مصرف در سراسر جهان است که می توانید از آن علاوه بر صبحانه یا عصرانه برای تزیین شیرینی هایی مثل شیرینی مربایی نیز استفاده کنید.

طرز تهیه مربای سیب خوشمزه و مجلسی با رنگ های قرمز و زرد

طرز تهیه مربای سیب درسته خرد شده با عسل و هویج علت سفت شدن خشک شده نی نی سایت

مربای سیب یکی از انواع مرباهای بسیار خوشمزه و پر مصرف در سراسر جهان است که می توانید از آن علاوه بر صبحانه یا عصرانه برای تزیین شیرینی هایی مثل شیرینی مربایی نیز استفاده کنید. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مربای سیب در ادامه با سایت سیراف  همراه باشید.

مواد لازم برای یک شیشه متوسط
سیب ۱ کیلوگرم
شکر ۱ کیلوگرم
زعفران دم کرده ۱ قاشق غذاخوری
گلاب ۴ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش ۳ قاشق غذاخوری

طرز تهیه مربا سیب

مرحله اول

برای تهیه مربای سیب ابتدا سیب ها را می شوییم و بعد پوستشان را می گیریم و از وسط نصف می کنیم و هسته های آن را خارج می کنیم و در ظرفی قرار می دهیم.سپس روی تخته آشپزخانه سیب ها را می گذاریم و به صورت مکعب های متوسط خرد می کنیم.

مرحله دوم

البته می توانید از انواع قالب ها نیز برای خرد کردن سیب ها استفاده کنید. پس از خرد کردن سیب را داخل کاسه ای می ریزیم و ۱ لیوان آب را به همراه لیمو ترش به سیب ها اضافه می کنیم و اجازه می دهیم تا هیمن طور استراحت کنند.

مرحله سوم

داخل قابلمه ای (متناسب با مقدار سیب ها) ۴ لیوان آب می ریزیم و روی شعله قرار می دهیم تا با حرارت زیاد آب آن سریعتر جوش بیاید و شکر را کم کم داخل آب می ریزیم و آرام با قاشق هم می زنیم تا زودتر در آب حل شود.

مرحله چهارم

زمانیکه آب در حال جوشیدن بود سیب ها را در آبکش می ریزیم و بعد به شربت در حال جوش اضافه می کنیم و زعفران دم کرده را نیز اضافه می کنیم حرارت را متوسط می کنیم تا مربا به مرور به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه پخته شود و به غلظت مورد نظرمان در بیاید.

مرحله پنجم

بعد از گذشت زمان گفته شده یک تکه از سیب ها را در دهان تست می کنیم. اگر سیب نرم تر شده بود و شربت مربا نیز به غلظت مورد نظرمان رسیده بود (شربت پس از سرد شدن کمی سفت تر می شود) قابلمه مربا را از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم.

مرحله ششم

سپس همان لحظه گلاب را می افزاییم و کمی مربا را مخلوط می کنیم تا طعم گلاب به خورد مربا برود، سپس اجازه می دهیم مربا در دمای محیط سرد شود و در شیشه مورد نظر می ریزیم و درب آن را محکم می بندیم و در یخچال قرار می دهیم و برای صبحانه نوش جان کنید.

نکات طرز تهیه مربای سیب

مربای سیب , طرز تهیه مربای سیب , طرز تهیه مربای سیب زرد

قرمز شدن رنگ مربای سیب

پس از گذشت ۳۰ دقیقه از پخت مربا، زیر قابلمه شعله پخش کن قرار می دهیم و حرارت زیر قابلمه را روی کمترین درجه قرار می دهیم. حالا یک دم کنی تمیز روی درب قابلمه قرار می دهیم و اجازه می دهیم مربا به مدت یک تا دو ساعت تغییر رنگ دهد.

در صورتی که شهد مربا بیش از حد غلیظ شده بود ولی هنوز رنگ مربا قرمز نشده بود، به مقدار ۱ استکان آب جوش به مربا اضافه می کنیم و مجددا درب قابلمه را به صورت کاملا کیپ می گذاریم تا مربا دم بکشد و تغییر رنگ دهد.

طرز تهیه مربای سیب سبز

روش درست کردن مربا با سیب سبز نسبت به سیب های دیگر کمی متفاوت تر است و باید چند نکته را رعایت کنید تا در پایان مربای خوشرنگ و خوشمزه ای داشته باشد. برای دانستن این نکات توصیه می کنیم مطلب زیر را مشاهده نمایید.

chishi.ir

 

 

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا