توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
آشپزی و تغزیه

طرز تهیه شربت انار خوشرنگ و خوشمزه به صورت طبیعی

شربت انار یکی از انواع شربت های خوشمزه و خوشرنگ فصل پاییز و زمستان است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شربت انار در ادامه با سایت آموزشی سیراف همراه باشید.

طرز تهیه شربت انار خوشرنگ و خوشمزه به صورت طبیعی

 

طرز تهیه شربت انار و عسل خانگی باریج در خانه خوشمزه

شربت انار یکی از انواع شربت های خوشمزه و خوشرنگ فصل پاییز و زمستان است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شربت انار در ادامه با سایت آموزشی سیراف همراه باشید.

مواد لازم شربت انار
آب انار ۷ لیوان
شکر ۳ لیوان
آب لیمو ترش ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه شربت انار

مرحله اول

برای تهیه شربت انار طبیعی و خوشمزه ابتدا باید آب انار طبیعی را آماده کنیم. برای این منظور انارها را به صورت کاملا تمیز دان می کنیم و قسمت های سفید رنگ وسط انارها را به دقت جدا می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله انار دان شده را درون میکسر یا مخلوط کن می ریزیم و آنرا میکس می کنیم تا کاملا یکدست شود. در ادامه انار میکس شده را درون یک پارچه توری می ریزیم و آنرا به طور کامل صاف می کنیم.

مرحله سوم

البته اگر بخواهیم شربت ما در پایان خوشرنگ تر شود، باید انارها را درون یک قابلمه بریزیم و کمی از شکر را لا به لای دانه های انار بریزیم، سپس قابلمه را به مدت چند ساعت در یخچال قرار دهیم تا انار به خوبی آب بیندازد.

مرحله چهارم

در این مرحله پس از اینکه انار آب انداخت، قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم تا دانه های انار به طور کامل بپزند. در ادامه انار پخته شده را درون پارچه توری می ریزیم و به صورت یکدست صاف می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله آب انار صاف شده را به همراه شکر داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا شربت به صورت ریز شروع به جوشیدن کند. در ادامه کف های روی سطح شربت را با قاشق جمع کرده و دور می ریزیم.

مرحله ششم

گرفتن کف ها، باعث می شود شربت شفاف تر شود. پس از گذشت حدودا یک ساعت که شربت غلیظ شد و حجم آن تقریبا نصف شد، شربت ما آماده است. در ادامه آب لیمو ترش را اضافه کرده و با شربت ترکیب می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله پس از اینکه شربت به قوام رسید، قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم و اجازه می دهیم در دمای محیط خنک شود. پس از اینکه شربت خنک شد، آنرا درون یک شیشه می ریزیم و در یخچال نگهداری می کنیم.

chishi.ir

 

 

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا