توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
بدنسازیرشته های ورزشیورزش

بهترین راه برای عضله سازی و تقویت عضلات

برای عضله سازی بدن دو راه وجود دارد کـه زود جواب می دهد،یکی بدنسازی و دیگری وزش هـای قدرتی کـه در این پست درباره انها بحث می کنیم. هدف شـما در هنگام ورزش کردن چیست؟ آیا هدفتان ساخت عضلات حجیم است یا بـه دنبال ایجاد قدرت واقعی و کاربردی هستید؟ در این مقاله متوجه خواهید شد کـه این دو بسیار متفاوت هستند!

بدنسازان، وزنه ها را نه بـه خاطر افزایش قدرت کاربردی بلکه برای افزایش سایز عضلاتشان بلند می کنند. آن ها در طول این روند، قدرت را افزایش خواهند داد اما آن فقط یک اثر فرعی تمرین کردن است، نه تمرکز.

 

آن وزنه زدن ها برای افزایش سایز معمولاً برای «پمپ» موثر خواهند بود زمانی است کـه خون، اکسیژن و مواد مغذی را بـه عضلات شـما می آورد و بـه شـما نوعی سرخوشی میدهد. این نوع لیفتینگ انجام شده توسط بدنسازان بـه منظور ایجاد پارگی هـای میکروسکوپی در عضله، مجبور کردن بدن برای ترمیم عضلات و گسترش ظرفیت ذخیره سازی است. این ترمیم ها باعث میشوند عضلات بزرگتر شوند. فرایندی کـه بـه هیپرتروفی معروف است.

 

هنگامی کـه عضلات بزرگتر می شوند، قادر بـه نگه داشتن انرژی بیشتری هستند، این بدان معناست کـه می توانند نیروی بیشتری را اعمال کنند. با این حال انرژی ذخیره شده در عضلات حجیم، همان قدرت واقعی نیست و بدنسازان اغلب ضعیف تر از چیزی هستند کـه بـه نظر می‌رسند.

 

اصطلاح بدنسازی معمولاً بـه نمایش هـای رقابتی اشاره دارد و بسیاری از بدنسازان فقط برای بـه دست آوردن نوع بدنی کـه روی صحنه خوب بـه نظر خواهد رسید، تمرین میکنند.

 

تمرین قدرتی، همه ی ي چیز در مورد قدرت است

هنگامی کـه بحث تمرین قدرتی بـه میان می آید، فقط یک هدف برای تمرین کردن وجود دارد: افزایش مقدار نیرویی کـه عضلات شـما میتوانند برای بلند کردن اجسام سنگین تولید کنند. در صورتی کـه عضلات بتوانند در زمان بلند کردن اجسام سنگین، حداکثر نیرو را اعمال کنند، سایز و شکل آن ها اهمیتی ندارد.

 

تمرین کردن برای قدرت معمولاً با تکرار کم و وزن بالا انجام می شود و هدف این تمرین، آن است کـه بـه سیستم عصبی مرکزی شـما بیاموزد کـه چگونه در هنگام لیفتینگ، واحدهای حرکتی را بـه نحو احسن بـه کار بگیرد. شـما با هدف قوی کردن ماهیچه هایتان، تقویت کردن مفاصل، محکم کردن استخوان ها و ایجاد بافت همبند قوی‌تر وزنه می‌زنید.

 

برخلاف بدنسازان، یک کارآموز قدرتی معمولی، هیکلی کاملا تراشیده ندارد. انها معمولاً درصد چربی بدن بالاتری خواهند داشت و اندام انها بـه جای براق و باریک، اغلب قالب دار و توپر است. اما وقتی زمان استفاده از عضلات فرا می رسد، انها قدرت و استقامت بسیار کاربردی تری نسبت بـه یک بدنساز دارند.

 

چگونه یک کارآموز قدرتی باشید، نه یک بدنساز:

بـه جای فرم ایده آل، حداکثر وزن را هدف قرار دهید.
برای هر عضله، تعداد ست هـای مناسب را انجام دهید.

 

تاب نخورید، حرکت ناگهانی یا تقلب نکنید بلکه از حرکات آهسته و دقیق در تمرین تان استفاده کنید. اگر این بـه معنای پایین آوردن وزنتان است، این کار را انجام دهید.

 

روی ساخت هر گروه عضلانی بـه طور مساوی تمرکز کنید، نه فقط عضلات آشکار
حرکت برونگرا «پایین آوردن» را بـه اندازه حرکت درون گرا «بالا بردن» نظارت کنید. حرکت برونگرای آهسته تر می‌تواند بـه رشد عضلانی جدی منجر شود.

 

هرگز مفاصل تان را قفل نکنید.

مگر در مواردی کـه می‌خواهید یک بدنساز رقابتی شوید، دنبال کردن تمرین قدرتی در باشگاه همیشه کار هوشمندانه ای است. بدنسازی ممکن است یک راه خوب برای پرورش عضلات بزرگ و حجیم باشد اما در افزایش قدرت کـه فعالیت هـای زندگی روزانه شـما را بسیار ساده تر خواهد کرد، کمکی بـه شـما نمی کند.

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا