توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
دانستنی حبوباتفواید ادویجات

مضرات و فواید پزشکی مصرف زعفران

مضرات و فواید پزشکی مصرف زعفران

مضرات و فواید پزشکی مصرف زعفران

 

مضرات و فواید پزشکی مصرف زعفران
زعفران نه تنها یک ادویه نادر و عجیب و غریب است؛ بلکه گرانترین ادویه در جهان نیز است. زعفران به عنوان ادویه طلایی شناخته شده است. عمدتا به دلیل رنگ قرمز و طلایی آن است و در اکثر نقاط جهان از جمله بسیاری از کشورهای اروپایی و آسیایی رشد می کند. در حالی که زعفران به دلیل عطر و طعم و رنگ آن استفاده می شود، لازم است توجه داشته باشید که این ادویه همچنین دارای مزایای درمانی مختلفی نیز است. این ها بعضی از مزایای سلامتی زعفران هستند.

پوست: زعفران حاوی آنتی اکسیدان هایی است که پوست را از آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کند و این امر برای درمان های طبیعی ضد پیری بسیار ارزشمند است. شما می توانید کمی زعفران را با پالپ خام پاپایا مخلوط کنید و این خمیر را ۱۵ دقیقه قبل از حمام به صورت و گردن خود بمالید. پاپایای خام حاوی پاپائین طبیعی است و این آنزیم کمک می کند تا سلول های مرده پوست از بین بروند، در حالی که زعفران غنی از اکسیدان است که به جلوگیری از چین و چروک و لکه های قرمز کمک می کند.

درمان سرطان: دانشمندان توانسته اند ترکیبات مختلف زعفران را شناسایی کنند که دارای خواص ضد سرطان زا و ضد موتاژنیک می باشد و عصاره زعفران می تواند انواع خاصی از رشد تومور را تاخیر دهد. تحقیقات گسترده ای توسط موسسه ملی اطفال برای بهره گیری از مزایای زعفران در جلوگیری از سرطان انجام شده است.
زعفران در طول بارداری: در طول بارداری، به طور کلی توصیه می شود که زنان شیر زعفران را مصرف کنند زیرا باعث افزایش جریان خون در لگن می شود. علاوه بر این، زعفران داراي ویژگی های هیدرولیکی است – به این معنی که آن کمک می کند تا سرخک سرکوب شود. گاز معده و نفخ در دوران بارداری مشکلات رایجی هستند و یک لیوان شیر زعفران می تواند به بهبود هضم و کاهش نفخ کمک کند.

زنان باردار همچنین تغییرات خلقی، اضطراب و افسردگی را تجربه می کنند. زعفران تولید سروتونین را در بدن تحریک می کند و به همین ترتیب یک لیوان شیر زعفران گرم برای روز های بارانی مناسب است. دوزهای بزرگتر از زعفران می توانند تأثیر منفی بر روی زنان باردار داشته باشند. زیرا این می تواند اثر سقط کننده داشته باشد. بنابراین برای زنان باردار لازم است که دوزهای زعفران خود را با DNM (دکتر طب طبیعی) و همچنین متخصص زنان و زایمان خود بررسی کنند.

درمان سکته مغزی: قرص های زعفران همچنین به درمان دژنراسیون ماکولا کمک می کنند. دژنراسیون ماكولا شرطی است كه بر روی سلول های چشم تأثیر می گذارد و باعث ایجاد ناتوانی بینایی می شود. زعفران نه تنها روند تخریب را تسریع می کند بلکه همچنین به سلول های آسیب دیده کمک می کند به طور کامل بهبود یابند.

آسمزعفران یک درمان مؤثر برای آسم و همچنین شرایط کلیه و کبد است. آسم عمدتا به علت التهاب بافت ریه و راه های هوایی محدود است. زعفران به پاک کردن راه های هوایی کمک می کند، زیرا باعث کاهش التهاب می شود. این باعث تسهیل تنفس می شود که به کاهش شدت حمله آسم کمک می کند.

مزایای پزشکی زعفران
مزایای روغن زعفران تنها در صورت استفاده در مقادیر مناسب به دست می آید. استفاده بیش از حد از روغن زعفران می تواند انواع عوارض جانبی را ایجاد کند. روغن زعفران به درمان تعدادی از بیماری های قلبی کمک می کند و خواص آنتی اکسیدانی دارد که سلامت شریان ها و رگ های خونی را حفظ می کند. روغن زعفران نیز برای پوست و درمان بثورات، نیش حشرات و خارش مفید است. این کمک می کند تا درمان سرفه و وضعیت کلی سلامت بدن را بهبود بخشید. مهم این است که اگر از روغن زعفران برای درمان هر نوع بیماری استفاده می کنید، پزشک خود را مطلع کنید.

اثرات جانبی زعفران
مصرف زعفران باید تحت نظارت پزشک باشد. در صورتی که این ادویه یا مکمل های زعفران در مقادیر زیاد مصرف شود، امکان برخی عوارض جانبی جزئی وجود دارد، که شامل:
استفراغ
خواب آلودگی
کاهش گرایش به غذا یا اشتها
حالت تهوع
می باشد. عوارض جانبی جدی زعفران نیز وجود دارد. بنابراین، اگر متوجه علائم زیر شوید، باید مراقبت های پزشکی فوری را دریافت کنید.
مدفوع خونین
خون در ادرار
خونریزی بینی
استفراغ مکرر
احساس سرگیجه

زردی
عوارض جانبی زعفران می تواند خطرناک باشد زیرا مصرف آن به درستی تحت نظارت نیست. زعفران همچنین می تواند واکنش های آلرژیک را در افراد خاصی ایجاد کند و بنابراین باید از چنین موقعیت هایی مراقبت کرد. پزشکان همچنین مادران شیرده را توصیه می کنند از دریافت دوزهای متوسط ​​و بزرگ زعفران جلوگیری کنند، زیرا تاثیرات بر روی یک نوزاد تازه متولد شده ناشناخته است.

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا