توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
دانستنی حبوباتفواید ادویجات

فواید مصرف فلفل سیاه بر سلامتی

فواید مصرف فلفل سیاه بر سلامتی

فواید مصرف فلفل سیاه بر سلامتی

فواید مصرف فلفل سیاه بر سلامتی
یک قاشق فلفل سیاه اضافه شده به هر دستور غذایی بیشتر از یک تقویت کننده طعم عمل می کند. استفاده از فلفل سیاه در رژیم غذایی، باعث کاهش وزن، بهبود هضم، تسکین سرماخوردگی و سرفه، افزایش متابولیسم و ​​درمان مشکلات پوستی می شود.

بهبود هضم
مصرف فلفل ترشح اسید هیدروکلریک در معده را افزایش می دهد، بنابراین هضم را تسهیل می کند. هضم مناسب برای جلوگیری از اسهال، یبوست و کولیک ضروری است. فلفل همچنین به جلوگیری از تشکیل گاز روده کمک می کند و هنگامی که به رژیم غذایی اضافه می شود، می تواند عرق و ادرار را افزایش دهد. عرق کردن سموم بدن را حذف می کند و منافذ بدن را پاک می کند و همچنین می تواند آب اضافی را از بین ببرد.

با ادرار بیشتر، شما می توانید اسید اوریک، اوره، آب اضافی و چربی را از بین ببرید، زیرا ۴٪ ادرار چربی است. هضم خوب به کاهش وزن کمک می کند، عملکرد کلی بدن شما را بهتر می کند و مانع از بیماری های شدید گوارشی می شود. آن به راحتی گاز را در یک حرکت سالم و حالت عادی از بدن خارج می کند، زیرا گاز رو به بالا می تواند خطرناک باشد و می تواند حفره فوقانی قفسه سینه و سایر ارگان های حیاتی را تحت فشار قرار دهد.

کاهش وزن
لایه بیرونی فلفل قرمز به تجزیه سلول های چربی کمک می کند. بنابراین، غذاهای دارای فلفل یک راه خوب برای کمک به کاهش وزن شما به طور طبیعی است. هنگامی که سلولهای چربی به قطعات تشکیل دهنده آن تجزیه می شود، به راحتی توسط بدن به کار می رود و در فرآیندهای دیگر و واکنشهای آنزیمی اعمال می شود و شما را از اضافه وزن حفظ می کند.

مراقبت از پوست
فلفل کمک می کند تا ویتیلیگو را درمان کنید، که یک بیماری پوستی است که باعث می شود برخی مناطق پوست رنگدانه طبیعی اش تمام شده و سفید شود. به گفته محققان در لندن، محتوای piperine فلفل می تواند پوست را برای تولید رنگدانه های ملانوسیتی تحریک کند. درمان موضعی piperine همراه با درمان نور ماوراء بنفش بسیار بهتر از دیگر درمان های سخت تر و شیمی درمانی برای ویتیلیگو است. این همچنین باعث کاهش احتمال ابتلا به سرطان پوست به علت اشعه ماوراء بنفش شدید می شود.

تسکین تنفسی
در تمرین های آیورودا، فلفل سیاه برای درمان سرما خوردگی و سرفه به تونیک اضافه می شود. این فلفل همچنین به بهبود سینوزیت و تراکم بینی کمک می کند. آن دارای یک ماده دفع ادرار است که به تخریب ضایعات مخاط و خلط در دستگاه تنفسی کمک می کند.این تحريک کننده طبيعی به شما کمک می کند تا مواد خام را از طريق عطسه يا سرفه اخراج کنيد، که مواد زائد را از بدن خارج می کند و به شما کمک می کند تا از عفونت یا بیماری که باعث رسوب در وهله اول می شود، بهبود یابید.

کیفیت آنتی باکتریال
خواص ضد باکتری فلفل سیاه به مبارزه با عفونت ها و نیش حشرات کمک می کند. فلفل اضافه شده به رژیم غذایی کمک می کند تا شریان های فرد را با عمل به روش مشابه با فیبر و کاهش کلسترول بیش از حد دیواره تمیز نگه دارید، در نتیجه به کاهش آترواسکلروز، شرایط بسیاری که مسئول حمله قلبی و سکته مغزی می شوند کمک می کند.

پتانسیل آنتی اکسیدان
آنتی اکسیدان ها در فلفل می توانند آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد را از بین ببرند و ازاین طریق به جلوگیری از سرطان، بیماری های قلبی عروقی و مشکلات کبدی کمک کنند. رادیکال های آزاد، محصولات جانبی متابولیسم سلولی هستند که به سلول های سالم حمله می کنند و DNA فرد را به سلول های سرطانی جهش می دهند. آنتی اکسیدان ها این ترکیبات مضر را خنثی می کنند و سیستم شما را از بسیاری از شرایط و حتی علائم پیری زودرس مانند چین و چروک، لکه ها، دژنراسیون ماکولا و از دست دادن حافظه محافظت می کند.

افزایش وضعیت سیستمی بدن
فلفل سیاه کمک می کند تا مزایای گیاهان دیگر به قسمت های مختلف بدن انتقال یابد، در نتیجه حداکثر بهره وری از مواد غذایی دیگر که ما مصرف می کنیم، بدست می آید. به همین دلیل است که افزودن آن به مواد غذایی نه تنها آن ها را خوشمزه می کند، بلکه باعث می شود که مواد مغذی بیشتری در دسترس سیستم ما باشد.

بهبود عملکرد شناختی
Piperine، یکی از اجزای کلیدی فلفل سیاه، در مطالعات متعدد برای کاهش اختلال حافظه و سوء عملکرد شناختی مفید شناخته شده است. مسیرهای شیمیایی در مغز به نظر می رسد که توسط این ترکیب ارگانیک تحریک می شوند، بنابراین تحقیقات اولیه نشان می دهد که فلفل به نفع بیماران مبتلا به آلزایمر و کسانی که مبتلا به زوال عقل و دیگر اختلالات مربوط به سن هستند، می باشد.

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا