توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
آشپزی و تغزیهنان و شیرینی

طرز تهیه ذرت مکزیکی لذیذ و خوشمزه

طرز تهیه ذرت مکزیکی لذیذ و خوشمزه

ذرت مکزیکی یکی از پرطرفدارترین تنقلات سالم در بین ایرانیان است. شیوه طبخ این میان وعده خوشمزه در ایران شباهت زیادی به مکزیک دارد،‌ برای همین است که در ایران نیز نام ذرت مکزیکی خود را حفظ کرده است.


سیرافی ها| سرویس آشپزی –
 آیا هوس خوردن یک میان وعده خوشمزه و لذیذ کرده اید؟ ذرت مکزیکی در کشور مکزیک با پیاز پخته می‌شود. اما از آنجایی که پیاز در ایران طرفداران چندانی ندارد، قارچ و آویشن جایگزین آن شده است. ذرت مکزیکی اصل ایرانی با استفاده از سس مایونز تند طعم بی‌نظیری دارد. در ادامه با طرز تهیه این غذا بهتر آشنا می‌شوید.

 طرز تهیه ذرت مکزیکی اصل خوشمزه

مواد لازم
کره ۱۰ گرم
ذرت ۳۰۰ گرم
قارچ
۴ عدد متوسط
آب  نصف یک استکان کوچک
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
آویشن یک قاشق غذاخوری
سس مایونز معمولی ۲ قاشق غذاخوری
سس مایونز تند ۳ قاشق غذاخوری
پنیر پیتزا  نصف لیوان

روش تهیه

  • برای شروع یک تابه را بر روی شعله ملایم گاز قرار داده و یک کره ۱۰ گرمی در آن می‌اندازیم.
  • پس از ذوب شدن کره، ۲ لیوان ذرت که مجوعا ۳۰۰ گرم است را به کره درون تابه اضافه می‌کنیم.
  • چهار عدد قارچ اندازه متوسط را به صورت نگینی خرد کرده و با ذرت‌ها مخلوط کنید.
  • نصف یک استکان کوچک به مخلوط آب اضافه می‌کنیم.
  • سپس ۱۰ الی ۱۵ دقیقه درب تابه را می‌گذاریم تا ذرت‌ها و قارچ‌ها بخار پز شوند.
  • پس از اینکه آب مخلوط موجود در تابه تمام شد، نمک، فلفل سیاه و یک قاشق چایخوری کاملا پر آویشن اضافه می‌کنیم. در ادامه خوب هم می‌زنیم. 
    حالا شعله گاز را خاموش می‌کنیم.
  • بلافاصله قبل از سرد شدن مواد، سس را به آن اضافه می‌کنیم. ۲ قاشق غذاخوری سس مایونز معمولی و ۳ قاشق غذاخوری سس مایونز تند اضافه می‌کنیم. اگر سس قرمز تند در دسترس نبود، سس مایونز معمولی را با فلفل قرمز مخلوط کنید.
ذرت مکزیکی تقریبا آماده است، اما اضافه کردن پنیر پیتزا به دو صورت امکان پذیر است:

۱. پس از بخار پز شدن ذرت‌ها و قارچ‌ها پنیر پیتزا را به تابه اضافه کنیم تا آب شود.
۲. پنیر پیتزا را تا انتها نگه می‌داریم. نصف کاسه مورد نظر را با ذرت مکزیکی موجود در تابه پر می‌کنیم. سپس کمی پنیر پیتزا بر روی آن می‌ریزیم و دوباره بر روی پنیر‌ها ذرت مکزیکی و قارچ می‌گذاریم. پنیر پیتزا با حرارت مواد آب می‌شود.

 

نکاتی درباره کنسرو ذرت مکزیکی

  • دانه‌های ذرت شیرین موجود در صد گرم کنسرو ذرت، ۸۶ کالری انرژی دارند و در حقیقت به نسبت سایر منابع کربوهیدراتی از انرژی بیشتری تشکیل شده‌اند. ذرت به صورت کنسروی سرشار از سدیم و شکر می‌باشد و مصرف مداوم آن برای سلامتی مضر است.
  • در هر فنجان ذرت، ۵۴۵ میلی‌گرم سدیم وجود دارد. این مقدار سدیم، منجر به افزایش حساسیت به سدیم و افزایش فشارخون می‌شود. لازم به ذکر است که افراد عادی حداکثر ۲۳۰۰ میلی‌گرم در طی روز مجاز به مصرف سدیم می‌باشند. ولی اگر شما دارای فشارخون بالا، دیابت یا بیماری مزمن کلیوی باشید حداکثر ۱۵۰۰ میلی‌گرم در طی روز مجاز به مصرف سدیم هستید که در این صورت یک رژیم عادی، سدیم مجاز روزانه‌تان را تامین می‌کند و شما مجاز به مصرف هیچ مقدار نمک در غذا‌ها نمی‌باشید و باید از تمام غذا‌های کنسروی، شور‌ها و ترشی‌ها اجتناب نمایید.
     

پخت ذرت مکزیکی

  • ذرت را به اشکال بسیار متفاوتی مانند کبابی کردن، استفاده از ماکروویو، پختن در آب جوش (آب پز کردن)، بخار پز کردن، تهیه پاپ کورن و…می‌توان طبخ کرد. البته بهترین روش برای پخت ذرت بخار‌پز کردن است که هم طعم متفاوتی دارد هم بسیاری از مواد مغذی آن حفظ می‌شود. بعد از پختن ذرت می‌توانید به آن مقداری نمک، فلفل و کمی کره بیفزایید. نکته قابل‌ذکر در تهیه ذرت این است که نباید در حین پخت به آن نمک اضافه کنید، همچنین آن را بیش از اندازه روی حرارت قرار ندهید، زیرا هم طعم خود را از دست می‌دهد و هم بسیار سفت و غیر قابل‌ هضم می‌شود. ۱۵-۲۰ دقیقه زمان برای پخت آن کافی می‌باشد. ذرت‌ها را بعد از دانه دانه کردن و پختن، می‌توانید در انواع غذا‌ها مانند پاستا، ماکارونی، پیتزا، سوپ، سالاد و…و نیز به همراه انواع ساندویچ‌ها یا مخلوط با برنج استفاده نمایید.

 
 

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا