توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
آشپزی و تغزیهآموزش انواع غذاها

بهترین ترکیب سبزی آش رشته + نکات آشپزی

آش رشته یکی از غذاهای سنتی و خوشمزه در بین ایرانیان است که طرفداران بسیاری دارد. همه ما می‌دانیم برای تهیه هر غذا یکسری نکات مهم آشپزی وجود دارد که اگر رعایت شود به خوشمزه شدن آن غذا کمک شایانی خواهد کرد. می‌توان گفت؛ سبزی آش رشته، مهمترین ماده استفاده شده در آش رشته است. اگر سبزی آش شما به اندازه استفاده نشود، ممکن است به طور کامل مزه آن تغییر کند و چندان خوشمزه نشود. میزان سبزی های آش رشته برای ۱۰ نفر حدود یک کیلو است و برای پخت سبزی و اینکه آش شما کاملا جا بیفتد، لازم است ۴ ساعت زمان بگذارید

نقش سبزی آش رشته در خوش طعم شدن آن چیست؟

به حق می‌توان گفت یکی از مهمترین مواردی که در پخت آش رشته باید مد نظر داشت سبزی های آن است. بسیاری از افراد تصور می‌کنند میزان حبوبات به کار رفته شده در آش می‌تواند خوشمزگی آن را رقم بزند، اما حقیقت این است که میزان سبزی استفاده شده در آش رشته، عطر و طعم آش شما را به میزان زیادی می‌تواند تغییر دهد. توصیه من به شما این است که همیشه برای پخت آش رشته، سبزی تازه و خوش عطر بخرید. هیچ چیز نمی‌تواند جای سبزی تازه و معطر را بگیرد. هرچه سبزی آش شما تازه و خوش عطر‌تر باشد، به طبع آش شما خوشمزه‌تر خواهد شد.

سبزی آش رشته

انواع سبزی های آش رشته کدامند؟

سبزی آش رشته بسته به فرهنگ هر شهر متفاوت است. در حالت کلی برای تهیه آش رشته از سبزی های گشنیز، اسفناج، جعفری، تره و شوید استفاده می‌شود. بسته به ذائقه افراد، بعضی‌ها به جای اسفناج از برگ چغندر استفاده می‌کنند و یا حتی ممکن است شوید و تلخون را برای خوش عطر شدن آش استفاده کنند. در برخی از شهرهای ایران میزان تره بیشتری به آش رشته اضافه می‌کنند یا میزان کمتری گشنیز و جعفری در آش خود استفاده کنند. اگر به این ترکیب پنج‌گانه سبزی نعنا داغ را هم اضافه کنید طعم فوق‌العاده‌ای به آن داده‌اید.

میزان و ترکیب سبزی‌ها برای ده نفر

  • گشنیز: ۲۰۰ گرم
  • اسفناج (برگ چغندر): ۲۰۰ گرم
  • جعفری: ۲۰۰ گرم
  • تره: ۲۰۰ گرم
  • شوید: ۲۰۰ گرم

سبزی در انواع مختلفی از غذاهای ایرانی و مخصوصا آش‌هایی مانند: آش جو، آش ترخینه، آش سبزی و آش ماست استفاده می‌شود.

هر کدام از سبزی‌‌ها، ویتامین‌ها و خواص بسیاری دارد و هر شهر با توجه به آداب و رسوم و عقاید دیرینه‌اش یک آش معروف دارد که در هر آش میزان و حتی نوع سبزی به کار رفته شده متفاوت است. به عنوان مثال: سبزی که برای تهیه آش دوغ استفاده می‌شود معمولا از سبزی‌های معطری همچون ترخون، نعنا و ریحون تشکیل شده است.

آش رشته

نکاتی برای تهیه آش رشته خوش طعم

اگر دوست دارید یک آش رشته خوش طعم درست کنید سعی کنید یک سری نکات را رعایت کنید.

  • همانطور که در بالا اشاره شد، در آش رشته از سبزیجات تازه استفاده کنید. مطمئن باشید استفاده از سبزیجات معطر و تازه طعم بی‌نظیری به آش شما خواهد داد.
  • بسته به ذائقه خود می‌توانید در آش از آب مرغ و یا آب گوشت استفاده کنید. این کار باعث خوش طعم شدن آش رشته می‌شود.
  • سعی کنید حبوبات آش رشته را خودتان بپزید و از حبوبات آماده و کنسرو شده استفاده نکنید.
  • از رشته تازه در آش خود استفاده کنید. استفاده از رشته تازه تاثیر زیادی در خوش طعم شدن آش خواهد داشت.
  • روغن آش رشته هم باید به اندازه کافی باشد.

شما چه ترکیب سبزی برای پخت آش رشته استفاده می‌کنید؟ تجربه خود را از بهترین ترکیب و میزان سبزی که برای طبخ این آش استفاده می کنید با ما در میان بگذارید. اگر به آش‌های محلی علاقه‌مندید می‌توانید طرز تهیه آش بادمجان ملایر را نیز در سایت انگیزه آموزش ببینید.

لینک خبر

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا