توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
آشپزی و تغزیهآموزش انواع غذاها

طرز تهیه سالاد ماکارونی با تن ماهی

سالاد ماکارونی از غذاهای سردی‌ است که برای ایام گرم تابستان، عالی بوده و به راحتی و سریع نیز آماده می‌شود. سالاد ماکارونی در طعم‌ها و ترکیب‌های گوناگونی تهیه شده و شما بسته به طبع و سلیقه شخصی‌تان، می‌توانید به سراغ نوع خاصی از آن بروید. به طور نمونه سالاد ماکارونی با تن ماهی را باید از طعم‌های پرطرفدار این غذا بدانیم که با راحتی بیشتری نیز آماده می‌شود.

تهیه سالاد ماکارونی با تن ماهی

در این مطلب به آموزش تهیه سالاد ماکارونی با تن ماهی می‌پردازیم که از انواع خوشمزه و خوش طعم آن به شمار می‌رود.

تهیه سالاد ماکارونی با تن ماهی

برای این منظور به مواد اولیه زیر نیاز خواهید داشت:

مواد اولیه میزان لازم
ماکارونی شکل‌دار ۴۰۰ گرم
تن ماهی یک قوطی
خیار شور بزرگ ۵  عدد
تخم مرغ پخته شده ۲ عدد
سس مایونز یک دوم پیمانه
فلفل‌های دلمه‌ای رنگی یک چهارم پیمانه
آب لیموی تازه ۱ قاشق غذاخوری
نمک، زردچوبه و فلفل سیاه به میزان کافی

سالاد ماکارونی با تن ماهی

دستور آماده سازی

در یک قابلمه آب و نمک جوشانده و یک بسته ماکارونی طرح‌دار را داخل آن بریزید تا به خوبی پخته شود. پس از این که ماکارونی‌ها نرم شده و آماده آبکشی شدند، محتویات قابلمه را در یک آبکش ریخته و از روی آن آب سرد بریزید تا حالت چسبندگی ماکارونی‌ها، از بین برود.
به همین موازات قوطی تن ماهی را نیز برای ۲۰ دقیقه بجوشانید. حالا ماکارونی‌ها را در یک ظرف بزرگ که بتوان مواد را به راحتی در آن مخلوط کرد، انتقال دهید. (توجه داشته باشید که باید آب ماکارونی‌ها به خوبی کشیده شده و حالت خیس نداشته باشند.)

سالاد ماکارونی با تن ماهی

سپس تن ماهی را از قوطی بیرون آورده و به ماکارونی طوری اضافه کنید که مخلوط یکنواختی به دست آید. حالا تخم مرغ‌های پخته را خرد کرده و فلفل دلمه‌ای‌های رنگی را نیز نگینی کنید.

تخم مرغ‌ها و فلفل دلمه‌ای را نیز به سالاد ماکارونی نیمه آماده اضافه کرده و بعد از آن سس مایونز، آب لیموی تازه و نمک و فلفل و زردچوبه را بیفزایید.

با اضافه کردن سس و آب لیموی تازه، امکان هم زدن مخلوط سالاد ماکارونی با تن ماهی، به شکل راحت‌تری فراهم شده و می‌توانید آن را به خوبی مخلوط نمایید.

نکته: می‌توانید مقداری از فلفل دلمه‌ای‌ها را برای تزئین روی سالاد نگاه داشته و پس از اتمام کار؛ از آن‌ها برای تزئین بهره‌مند شوید.

این غذای خوشمزه و جذاب باید سرد سرو شود. به خاطر داشته باشید که حتما پس از ریختن این سالاد در ظرف دلخواه خود، روی آن را سلفون بکشید تا از خشک شدن سس و تغییر رنگ آن جلوگیری به عمل آید.

این سالاد ماکارونی را به عنوان پایه‌ای ترکیبی می‌شناسیم. شما می‌توانید از افزودنی‌های دیگری نیز به همراه آن استفاده کرده و طعم‌های جدید و جذابی خلق کنید.

به طور نمونه به موارد زیر توجه داشته باشید:

تن ماهی با شوید

شوید از سبزیجاتی ست که در کاهش وزن بسیار موثر بوده و می‌تواند به از بین بردن چربی‌های دور شکم کمک کند. با اضافه کردن شوید خشک یا شوید تازه ساطوری شده، به سالاد ماکارونی و تن ماهی، طعمی خاص به این غذای جوان پسند؛ می‌بخشید. از طرفی شوید با طبع گرمش، سردی ماهی را بر طرف می‌کند و به آن حالتی متعادل می‌بخشد.

سالاد ماکارونی با تن ماهی و شوید

اگر پیش از این چنین طعمی را تجربه نکرده‌اید، وقتش رسیده که با کمی خلاقیت، مزاج خود و اعضای خانواده‌تان را شگفت‌زده سازید.

 سالاد ماکارونی با تن ماهی و لوبیا

لوبیا دارای خواص بسیار عالی‌ست و یک منبع غنی از پروتئین گیاهی محسوب می‌شود. اگر به دنبال خلق طعمی جدید در سالاد ماکارونی هستید و می‌خواهید به این غذای سرد، ارزش تغذیه‌ای بالاتری ببخشید؛ از ترکیب آن با لوبیا استفاده نمایید. استفاده از حبوبات در کنار گوشت‌ها از بهترین روش‌های تنوع بخشیدن به غذاست.

به اندازه یک سوم پیمانه لوبیا را در آب خیسانده و بگذارید برای یک شب تا صبح باقی بماند. سپس لوبیاها را پخته و بعد از این که کاملا سرد شدند، به مخلوط سالاد ماکارونی فوق، اضافه نمایید.

سالاد ماکارونی با جعفری

اضافه کردن هر سبزی عطرداری به سالاد ماکارونی، معجزه خواهد کرد. حال اگر در حال تهیه سالاد ماکارونی با تن ماهی باشید، جعفری گزینه‌ای ایده آل به شمار می‌رود. یک فنجان جعفری را به خوبی شسته، اجازه دهید آب سبزی خشک شده و آن‌ها را ساطوری کنید. سپس این سبزی‌های خرد شده را به مخلوط سالاد ماکارونی افزوده و ترکیب خوشمزه و خوش آب و رنگ آن را سرو نمایید.

سالاد ماکارونی با تن ماهی

سالاد ماکارونی با ذرت

ترکیب تن ماهی و ذرت فوق العاده خواهد شد. اگر مقداری ذرت پخته شده (یک سوم پیمانه در ترکیب فوق) را به سالاد ماکارونی با تن ماهی بیفزایید، طعمی بسیار عالی و نشاط‌ آور به دست خواهید آورد.

سالاد ماکارونی با قارچ

برای این منظور قارچ‌ها را به خوبی شسته و پوست بکنید. سپس آن‌ها را به اندازه متوسط خرد کرده و در یک تابه بریزید و روی حرارت متوسط بگذارید. اجازه دهید تا قارچ‌ها آب انداخته و سپس در همین آب، به خوبی بپزند. (به قارچ‌ها آب اضافه نکنید) آن قدر صبر کنید تا آب قارچ‌ها به خوبی جذب شود، سپس آن‌‌ها را کنار گذاشته تا مقداری سرد شده و به مخلوط سالاد ماکارونی با تن ماهی اضافه نمایید.

سالاد ماکارونی با تن ماهی

سخن آخر

شما می‌توانید از کمی ادویه نظیر زردچوبه، فلفل پابریکا و آویشن نیز در طبخ قارچ‌های اسلایس شده، استفاده کنید.

اضافه کردن مواد اولیه جدید و خلق طعم‌های تازه، شاهکاری‌ست که در دنیای آشپزی انجام می‌دهیم. کشف مزه‌های نو، چیزی‌ست که جز با ابتکار و ریسک کردن؛ به آن دست نخواهیم یافت. ک

مشتاق هستیم که طعم‌های ابتکاری شما در تهیه سالاد ماکارونی یا هر غذای دیگری را در بخش پیام‌های انگیزه بخوانیم. پیشنهاد می‌کنیم طرز تهیه سالاد ماکارونی خوشمزه با کالباس را نیز بخوانید و این غذای لذیذ را تهیه کنید.

لینک خبر

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا