توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
آشپزی و تغزیه

ورشکستگی رستوران‌های سرآشپز معروف

جیمی اولیور آشپز سرشناس انگلیسی با برنامه‌های مشهور هنر آشپزی اروپایی و محلی به شهرت رسید، او پس از مدّتی به یک سرمایه دار تبدیل شد و اموال خود را برای افتتاح رستوران‌های ایتالیایی به کار برد، اما به دلایل سیاسی و اقتصادی موفقیّت او چندان طولی نکشید و او با اندوه اعلام کرد که رستوران هایش ورشکسته شده اند و مجبور است هزار کارگر را اخراج کند. این اتفاق شوک بزرگی را برای هواداران جیمی اولیور رقم زده است.

رستوران‌های زنجیره‌ای ایتالیایی اولیور در سال ۲۰۰۸ میلادی در شهر‌های بزرگ به ویژه لندن افتتاح شدند.

نخستین واکنش جیمی الیور پس از ورشکستگی

 

سرآشپزی که نقش به سزایی در ترویج آشپزی بریتانیایی دارد در نخستین واکنش به ورشکستگی اش نوشت: من به خاطر ورشکستگی رستورانهایمان در انگلستان خیلی ناراحتم.

 

ورشکستگی رستوران‌های سرآشپز معروف

شرکت حسابرسی «کِی‌پی‌اِم‌جی» با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که ۲۲ رستوران از ۲۵ رستوران ورشکسته شده فوری و نهایی بسته شده اند. متأسفانه بسته شدن این رستوران‌ها منجر به اخراج در حدود یک هزار کارگر می‌شود. در واقع ۱۳۰۰ کارگر و کارمند در ۲۵ رستوران ورشکسته کار می‌کردند، این آمار رستوران‌های جیمی الیور در خارج از انگلستان را در بر نمی‌گیرد.

ورشکستگی رستوران‌های سرآشپز معروف

اعلام ورشکستگی جیمی اولیور که یکی از شخصیت‌های برجسته آشپزی انگلستان به شمار می‌رود شوک بزرگی به افکار عمومی این کشور وارد کرد. او چندین کتاب آشپزی نوشته و از بیست سال پیش در برنامه‌های تلویزیونی زیادی شرکت کرده است.

سندیکای «یونایت» در این باره گفت: بی ثباتی و عدم اطمینان در مورد وضعیت اقتصادی کنونی به بخش رستوران کمک نمی‌کند و افزود: جیمی اولیور احتمالا در یک استراتژی توسعه طلبانه بسیار سریع سرگردان شد.

ورشکستگی رستوران‌های سرآشپز معروف

جیمی اولیور به مدرنیزه کردن پخت و پز بریتانیا کمک کرده است، اما رستوران‌های او در سال‌های اخیر با رقابت سخت و فرسایشی مواجه شده اند.

الیور در اوایل سال ۲۰۱۷، اعلام کرد شش شعبه رستوران ایتالیایی او به دلیل گران بودن مواد مصرفی غذا‌های ایتالیایی تعطیل می‌شوند.

ورشکستگی رستوران‌های سرآشپز معروف

کارشناسان اقتصادی بر این باورند که امپراتوری رستوران‌های اولیور از پایه و اساس و از نظر مالی موفق نبوده و احتمال ورشکستگی آن می‌رفت. او در سال ۲۰۱۷ میلادی ۲۹ میلیون پوند ضرر کرد، و ۳۷ میلیون پوند از بانک HSBC وام دریافت کرد. یکی از کارکنان رستوران که نخواست نامش فاش شود در این باره می‌گوید: اجاره بها در مناطق متمایز لندن بالا رفته و قیمت غذا‌ها تا ۱۰۰ پوند افزایش یافته بود و مشتریان برای حضور در رستوران زمان کمی داشتند و مجبور بودند غذایشان را زود تمام کنند، زیرا مهلت رزرو خیلی کوتاه بود و همه‌ی این‌ها دست به دست هم داد تا جیمی با چالش‌های سختی دست و پنجه نرم کند.

ورشکستگی رستوران‌های سرآشپز معروف

از نظر کارشناسان اشتباهات این سرآشپز را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

 

افکار توسعه طلبانه و غیر کارشناسی شده، از دست دادن شور و اشتیاق روز‌های نخست، ناتوانی در همراه شدن با موج تغییرات رستوران‌های جهانی، افزایش قیمت مواد غذایی و محاسبه آن با یورو و رقابت‌های ناعادلانه با رستوران‌های کوچک که با کیفیّت‌تر و هوشمندانه‌تر عمل می‌کردند.

لینک خبر

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا