توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
آشپزی و تغزیهآموزش انواع غذاها

طرز تهیه پنکیک گوشت چرخ کرده خوشمزه و مخصوص

پنکیک گوشت یکی از غذاهای ساده و خوشمزه بین المللی است که با مواد متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پنکیک گوشت در ادامه با سایت آموزشی سیراف همراه باشید.

طرز تهیه پنکیک گوشت چرخ کرده خوشمزه و مخصوص

پنکیک گوشت , طرز تهیه پنکیک گوشت , دستور پخت پنکیک گوشت

پنکیک گوشت یکی از غذاهای ساده و خوشمزه بین المللی است که با مواد متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پنکیک گوشت در ادامه با سایت آموزشی سیراف همراه باشید.

مواد لازم پنکیک گوشت
سیب زمینی ۲ عدد
شیر ۱ پیمانه
تخم مرغ ۲ عدد
نمک یک سوم قاشق چایخوری
سیر ۱ حبه
آرد ۶ قاشق غذاخوری
فلفل سیاه و روغن به مقدار کافی
جعفری خشک ۱ قاشق چایخوری
مواد لازم برای مایه گوشتی
گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم
تخم مرغ ۱ عدد
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
پنیر پیتزا ۱۰۰ گرم

طرز تهیه پنکیک گوشت

مرحله اول

برای تهیه پنکیک گوشت ابتدا سیب زمینی را رنده می کنیم، سپس آب اضافی اش را می گیریم. در ادامه سیب زمینی رنده شده را به همراه شیر، تخم مرغ، نمک، جعفری خشک و مقداری فلفل سیاه درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

در داین مرحله سیر را رنده می کنیم به کاسه اضافه می کنیم، سپس مواد را به خوبی ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شوند. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم، سپس با کمی روغن تابه را چرب می کنیم.

مرحله سوم

حالا با ملاقه کمی از مایه پنکیک داخل تابه می ریزیم و اجازه می دهیم یک سمت پنکیک به خوبی سرخ شود، سپس آنرا بر می گردانیم تا سمت دیگر پنکیک نیز سرخ شده و طلایی شود. به همین صورت تمام پنکیک ها را آماده می کنیم.

مرحله چهارم

پس از اینکه پنیک ها آماده شدند، گوشت چرخ کرده را با تخم مرغ ترکیب می کنیم، سپس مقداری نمک و فلفل اضافه کرده و به خوبی ترکیب می کنیم تا مواد یکدست شوند. حالا یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و کمی روغن اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله یک لایه نازک از ترکیب گوشت چرخ کرده روی یک سمت پنکیک ها می مالیم و سمتی که مخلوط گوشت چرخ کرده را مالیده ایم، درون تابه قرار می دهیم تا گوشت به خوبی سرخ شود، سپس پنکیک را بر می گردانیم.

مرحله ششم

در این مرحله کمی پنیر پیتزا روی سمت گوشتی پنکیک می ریزیم و آنرا رول می کنیم. در ادامه پنکیک را کمی تفت می دهیم تا پنیر پیتزا به طور کامل ذوب شود. به همین ترتیب تمام پنکیک ها را آماده می کنیم و به همراه سس دلخواه سرو می کنیم.

chishi.ir

 

 

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا