توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
ورزش

واکاوی برخی تناقض ها در گفتار مدیرعامل استقلال در مورد طلب پروپئیچ

در حالی که خبرگزاری ایسنا ظهر امروز با خبری جنجالی مدعی شد، محرومیت نقل و انتقالاتی استقلال قطعی شده و وکیل پروپئیچ نیز این خبر را تائید کرد؛ اما میرحسین فتحی همچنان معتقد است هیچ خطری استقلال را تهدید نمی کند و تا جمعه تائیدیه فیفا برای مختومه شدن این پرونده به دست فدراسیون فوتبال و باشگاه استقلال خواهد رسید. در ادامه نگاهی داشته ایم به برخی ابهامات صحبتهای فتحی در خصوص اتفاقات رخ داده که قابل تامل به نظر می رسد.

واکاوی برخی تناقض ها در گفتار مدیرعامل استقلال در مورد طلب پروپئیچ

واکاوی برخی تناقض ها در گفتار مدیرعامل استقلال در مورد طلب پروپئیچ

پس از اعلام خبر محرومیت استقلال توسط ایسنا، مدیرعامل استقلال بلافاصله در رسانه ها حاضر شد و خبر فوق را از بیخ و بن تکذیب کرد و با قاطعیت خیال هواداران استقلال را راحت کرد او در صحبتهایش گفت :

ما دیروز (سه‌شنبه) صحبت‌هایی را در حضور نمایندگان فیفا و فدراسیون فوتبال انجام دادیم و قرار شد فدراسیون جهانی فوتبال طلب پروپئیچ را از محل درآمدهای استقلال در فیفا پرداخت کند.

چنین خبرهایی تنها باعث سوءاستفاده و خوشحال شدن دشمنان استقلال می‌شود. نمایندگان فدراسیون فوتبال، شاهد توافق ما با فیفا و حل مساله پروپئیچ بودند. همچنین قرار شد تا یکی دو روز آینده نامه تاییدیه فیفا مبنی بر پرداخت طلب پروپئیچ به فدراسیون فوتبال و سپس باشگاه استقلال برسد.

سند گفته شده در ایسنا مبنی بر فرصت ۶۰ روزه استقلال درست است اما موفق شدیم پیش از پایان این زمان توافقاتی را برای حل مساله پروپئیج انجام دهیم.

پس از این مصاحبه بود که مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در مصاحبه ای به موضوع پرونده پروپئیچ و استقلال واکنش نشان داد که بخش هایی از آن را در ادامه می خوانید:

تا آنجایی که خودم اطلاع دارم فتحی نزد من آمد و فدراسیون فوتبال نامه‌ای برای علی خطیر نوشت و او را به فیفا معرفی کردیم حتی در نامه ذکر کردیم که خطیر به عنوان نماینده باشگاه استقلال از طرف فدراسیون معرفی شده و معاون استقلال هم همان روز عازم سوئیس شد. من حتی بعد از این قضیه حدود ۷ روز بعد پیگیر ماجرا شدم که به من گفتند کارها در حال انجام شدن است. فدراسیون تعامل لازم را انجام داده و کاری که باید انجام می‌دادیم صورت گرفته است. حتی تا ‌آنجا که یادم می‌آید ما چند نامه برای باشگاه استقلال به فیفا فرستادیم خود علی خطیر مدعی شد که در سوئیس آشنا دارد و همه را می‌شناسد. حتی به خطیر گفتم اگر پول باشگاه استقلال را آزاد کردند شما دنبال پول فدراسیون هم باشید، بلکه ما از آن طریق هم بتوانیم پول‌مان را وصول کنیم.

همانطور که مشاهده می کنید، فتحی ابتدا عنوان می کند که تمامی توافقات فی مابین استقلال و فیفا در حضور نمایندگان فدراسیون فوتبال صورت گرفته و این در حالیست که مهدی تاج مدعی شده نماینده خاصی از فدراسیون فوتبال در جلسه فوق حضور نداشته و علی خطیر به عنوان نماینده باشگاه استقلال از طرف فدراسیون به فیفا معرفی شده و در ادامه نیز به طعنه افزوده در صحبتهایش به خطیراعلام کرده که اگر قادر به وصول مطالبات باشگاه استقلال از فیفا شدند، پیگیر مطالبات فدراسیون فوتبال نیز باشند که این موضوع نیز نشان می دهد نماینده ای از طرف فدراسیون فوتبال در جلسه حضور نداشته است وگرنه نیازی به پیگیری وصول مطالبات فدراسیون فوتبال از جانب خطیر نبوده است!

نکته دیگری که در این بین وجود دارد، عدم وصول مطالبات فدراسیون فوتبال و باشگاه های ایرانی از فیفا به واسطه تحریم است که با شرایطی که استقلالی ها مدعی آن هستند، علی الظاهر فیفا تحریم های آمریکا علیه ایران را نقض کرده و به طور خاص و ویژه و تنها به واسطه آشنایان خطیر در سوئیس(!) قصد همکاری با باشگاه استقلال در حل این مناقشه را دارد که کمی دور از واقعیت به نظر می رسد چرا که اگر مشکلی در زمینه پرداخت ها وجود نداشته باشد و تحریمی در کار نباشد،

نیازی به وساطت احدی برای وصول مطالبات استقلال و فدراسیون از فیفا نیست و اگر هم بحث تحریم مطرح باشد، فیفا هرگز به خاطر یک باشگاه در ایران، به استقبال دردسرهای بعدی که در مراوداتش با آمریکایی های خواهد داشت نمی رود یا به اگر عامیانه تر بخواهیم بگوییم، فیفا به خاطر یک باشگاه ایرانی، خود را در خطر مواجهه با تحریم شدن قرار نمی دهد چرا که شرکت های بزرگی پیش از این، مزه مجازات های آمریکا علیه ناقضین تحریم های امریکا را چشیده اند.

اینکه دوستان خطیر در سوئیس چه کسانی هستند بر ما پوشیده است اما اگر دوستان او برش و توانایی حل این مشکل را داشتند، پیشتر موضوع سوپرجام را حل کرده بودند و یا خیلی زودتر از اینها، موضوع پروپئیچ را که نامه های اخطارش برای یکسال قبل است حل کرده بودند.

در نهایت اینکه آقای فتحی مدیرعامل استقلال با قاطعیت از نبود خطر محرومیت برای استقلال سخن گفتند و خبر ایسنا را تکذیب کردند اما هواداران استقلال دیگر نمی توانند به صحبتها فتحی اعتماد کنند چرا که او پیشتر در موارد بسیاری ابتدا مورد مذکور را تکذیب کرده ولی پس از مدتی، خبر خبرگزاریها درست از آب در آمده است که سرآمد این اخبار، تکذیب انتقال الهیار صیادمنش به فنرباغچه ترکیه بود که در نهایت نیز این انتقال عملی شد

و یا تکذیب اخراج شفر از سوی فتحی که در نهایت این مهم رخ داد و در آخرین مورد نیز صحبتهای معروف فتحی در خصوص ماندگاری پاتوسی در استقلال بود که در نهایت این اتفاق رخ نداد تا اعتماد کردن به صحبتهای او کمی سخت به نظر برسد. گفتنیست، یکسال قبل نیز فتحی با ادبیات مشابه از حل مشکل پروپئیچ با همکاری و مساعدت فیفا خبر دادهبود اما این پرونده نه تنها بسته نشد بلکه بر رقم خسارت و جریمه آن نیز افزوده شد.

امیدواریم هر چه که هست، اینبار اتفاقات گذشته رخ ندهد و صحبتهای فتحی در خصوص تائید فیفا تا جمعه صحت داشته باشد چرا که در غیر اینصورت، تبعات سنگینی منتظر استقلال خواهد بود که محرومیت نقل و انتقالاتی، سبک ترین آنهاست. چه خوب بود باشگاه استقلال که از یکسال پیش می دانسته چنین حکمی وجود دارد، زودتر و با استفاده از دوستان خطیر در سوئیس(!) این پرونده را مختومه می کردند تا کار به روزها و دقایق پایانی و پر استرس کشیده نشود.

دوستانی که مدعی مهمتر بودن محتومه کردن پرونده پروپیچ از پاتوسی بودند شاید باید خیلی زودتر از اینها با اولویت قرار دادن این پرونده به جای امضای قرارداد با بازیکنان بی کیفیت خارجی، آن را مختومه می کردند تا اکنون هم پاتوسی در استقلال ماندگار شده بود و هم پرونده پروپییچ مختومه شده بود.

Source link

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا