توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
آشپزی و تغزیهآموزش انواع غذاها

طرز تهیه پیتزا خانگی در توستر با طعم خوشمزه فست فودی

در میان غذا های فست ‌فودی و انتخاب‌ های متنوعی که در این زمینه وجود دارند، پیتزا همیشه حرف اول و آخر را می‌ ز‌ند و طرفداران پر و پا قرصی نیز در میان گروه‌ های سنی مختلف دارد.

طرز تهیه پیتزا خانگی در توستر با طعم خوشمزه فست فودی

 
طرز تهیه پیتزا خانگی در توستر فیلم طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ در توستر پخت پیتزا در توستر پیتزا خانگی در توستر فیلم پیتزا کالباس در توستر پیتزا مرغ در توستر پیتزا در توستر نوبل کینگ نی نی سایت
طرز تهیه پیتزا خانگی در توستر با طعم خوشمزه فست فودی

در میان غذا های فست ‌فودی و انتخاب‌ های متنوعی که در این زمینه وجود دارند، پیتزا همیشه حرف اول و آخر را می‌ ز‌ند و طرفداران پر و پا قرصی نیز در میان گروه‌ های سنی مختلف دارد. برای درست کردن پیتزای خانگی در مواقعی که دسترسی به فر وجود ندارد و برای پخت پیتزا می توان از توستر استفاده کرد. در این دستور العمل طرز تهیه پیتزا خانگی در توستر آموزش داده شده است. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پیتزا خانگی در توستر در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم پیتزا خانگی در توستر
خمیر پیتزا ۵۰۰ گرم
گوشت چرخ کرده یا مرغ ۳۰۰ گرم
قارچ ۲۰۰ الی ۲۵۰ گرم
فلفل دلمه ای ۱ عدد
پیاز ۱ عدد
نمک و فلفل و آویشن به میزان لازم
پنیر پیتزا به مقدار لازم

طرز تهیه پیتزا خانگی در توستر

مرحله اول

برای تهیه پیتزای خوشمزه و خانگی با توستر در ابتدای کار، پیاز را شسته و پوست می کنیم. سپس به صورت نگینی ریز خرد می ‌کنیم. در ادامه یک تابه مناسب برداشته و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا روغن داغ شود.

مرحله دوم

سپس پیاز ها را به روغن اضافه کرده و تفت می دهیم تا پیاز ها سبک و طلایی شود. در ادامه گوشت چرخ کرده را اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا رنگ آن تغییر کند. سپس نمک، فلفل و زردچوبه اضافه کرده و خوب تفت می ‌دهیم.

مرحله سوم

سپس قارچ ‌ها را شسته و به صورت ورقه ‌ای خرد می ‌کنیم. در ادامه قارچ‌ های خرد شده را درون یک تابه مناسب می ریزیم و روی حرارت قرار می ‌دهیم تا آب قارچ ها به طور کامل تبخیر شود. شعله را زیاد می‌کنیم تا قارچ آب نیندازد.

مرحله چهارم

توجه داشته باشید که برای حرارت دادن قارچ‌ ها از ظرف تفلون استفاده نمی‌ کنیم، زیرا ظروف تفلون اگر بدون روغن در معرض حرارت قرار بگیرند، آسیب خواهند دید. سپس فلفل دلمه ای های نگینی یا حلقه شده را نیز تفت می‌ دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله ظرف مخصوص آون توستر را با کمی روغن چرب کرده و خمیر پیتزا را روی آن قرار می ‌دهیم. مقداری پودر آویشن روی خمیر می‌ پاشیم. بعد مقداری سس پیتزا روی خمیر می ‌زنیم و کمی پنیر پیتزا روی سس می‌ ریزیم.

مرحله ششم

گوشت سرخ شده را به پیتزا اضافه می‌ کنیم. قارچ ‌ها و فلفل دلمه ای ها را نیز روی سطح پیتزا قرار می ‌دهیم. می ‌توان از چند عدد زیتون سیاه حلقه شده نیز برای روی پیتزا استفاده کرد. در لایه آخر پنیر پیتزا را اضافه می‌ کنیم.

مرحله هفتم

حدود سه چهار دقیقه قبل از قرار دادن پیتزا در توستر آن را روشن می‌ کنیم تا فضای آن گرم شود. المنت بالا و پایین آون توستر را روشن می ‌کنیم و روی ۱۵۰ درجه سانتی گراد قرار می ‌دهیم. اگر قدرت توستر بالاست ۱۳۰ درجه کافی است.

مرحله هشتم

سپس المنت بالا را خاموش کرده و فقط المنت پایین را روشن می ‌گذاریم. حالا سینی مخصوص توستر را که حاوی پیتزاست داخل طبقه وسط توستر می‌ گذاریم. بسته به نوع خمیر پیتزا، بین ۱۵ تا ۳۰ دقیقه زمان برای آماده شدن پیتزا لازم است.

مرحله نهم

پس از پخت پیتزا، المنت پایین را خاموش و المنت بالا را روشن می ‌کنیم تا روی پیتزا گریل شود. یک تا دو دقیقه برای این کار کافی است. اگر نمی ‌خواهیم پیتز خشک شود، می‌توان یک لیوان آب هم داخل توستر قرار داد تا بخار آن از خشک شدن پیتزا جلوگیری کند.

مرحله دهم

توجه داشته باشید که در صورت تمایل برای کش آمدن بیشتر پنیر پیتزا می ‌توان روی پنیر پیتزا را با اسپری کمی آب بپاشیم. اگر توستر کانوِکشن یا فن گردش هوا دارد آن را روشن می ‌کنیم و در این صورت نیازی به روشن کردن المنت بالا نخواهد بود.

chishi.ir

 

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا