توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
ترفند های خانه داریخانه داری

ساخت جاقلمی با دورریختنی ها: آموزش تصویری و مرحله به مرحله

تقریبا یک ماه تا شروع مدارس و سال تحصیلی فرصت باقی است و دانش آموزان باید کم کم خود را آماده‌ی آن کنند. به همین جهت ما در این مطلب از بخش هنرهای دستی، قصد داریم تا در این امر شما را یاری کنیم.

 فراموش نکنید که برای موفق شدن در سال تحصیل منظم بودن چه در زمینه برنامه‌های درسی و چه نظم شخصی کلید موفقیت شما خواهد بود. برای اینکه حین درس خواندن مدام حواس‌تان پرت نشود، باید یک میز منظم و مرتب داشته باشید. به این ترتیب می‌توانید خیلی ساده قلم و ابزار تحریر خودتان را بدون فوت وقت پیدا کنید. جاقلمی رومیزی یکی از کاربردی‌ترین وسایل برای داشتن یک میز مرتب است. در ادامه ساخت جاقلمی با دورریختنی ها را خدمت شما آموزش دهیم.

ساخت جاقلمی با دروریختنی ها

ساخت جاقلمی با دروریختنی ها

 چرا دور ریختنی‌ها؟ بسیاری از وسایل دور ریختنی هستند که پتانسیل نابودی محیط زیست را دارند. اگر بتوانیم آن‌ها را به صورت تفکیک شده دور بیاندازیم هیچ؛ اما متاسفانه در کشور ما بحث بازیافت و تفکیک زباله‌ها چه از سوی مردم و چه دستگاه‌ها حمایت نمی‌شود. در این صورت زباله‌هایی مانندِ شیشه‌ها، قوطی‌های فلزی و پلاستیکی و … ممکن است در محیط زیست پخش شده و دنیا را آلوده کنند.

با ساخت جاقلمی با دورریختنی ها و زباله‌ها، هم یک قدم مثبت در حفظ محیط زیست برمی‌داریم و هم یک جاقلمی زیبا و دست ساز صاحب می‌شویم که قطعا استفاده از آن حال ما را خوب خواهد کرد. در ادامه یاد می‌گیریم که چگونه به کمک قوطی‌های فلزی و چرم کهنه یک جامدادی زیبا و رنگی بسازیم.

در ساخت این جامدادی از قوطی‌های فلزی، رنگ و چرم استفاده شده است. چرم استفاده شده در آن نیز خود از کیفی گرفته شده است که کهنه و قدیمی بوده و مورد استفاده قرار نمی‌گرفت. البته اگر چنین موردی برای شما مقدور نیست، می‌توانید از چرم‌های مصنوعی ارزان خریداری کنید.

این کاردستی مقرون به صرفه بسیار ساده بوده و می‌توانید در عرض نیم ساعت آن را درست کنید. اما ابتدا باید ابزار و سایل مورد نیاز برای ساخت آن را تهیه کنید. این موارد را در لیست زیر خدمت شما معرفی می‌کنیم.

ساخت جاقلمی با دروریختنی ها

وسایل مورد نیاز برای ساخت جاقلمی با دورریختنی ها:

  • قوطی فلزی (در این آموزش از قوطی‌های قلع در سایزهای مختلف استفاده شده است)
  • چرم فاکس سفید (همانطور که گفته شد این چرم از یک کیف کهنه گرفته شده است)
  • آبرنگ در رنگ‌های مختلف
  • براش نقاشی
  • نخ گلدوزی رنگی

آموزش مرحله به مرحله ساخت جاقلمی با دورریختنی ها:

پس از تهیه ابزار و وسایل مورد نیاز، مراحل ساخت جاقلمی با دورریختنی ها را دنبال کنید.

گام اول:

پس از تهیه وسایل، اولین کاری که باید انجام دهید، برش چرم فاکس در اندازه‌ی مناسب است. برای اینکار، با استفاده از قیچی، چرم را از کیف و آستر آن جدا کنید.

ساخت جاقلمی با دروریختنی ها

سپس اندازه‌ی آن را با قوطی فلزی تطبیق دهید.

ساخت جاقلمی با دروریختنی ها

گام دوم:

در دومین گام از ساخت جاقلمی با دورریختن ها نوبت به رنگ آمیزی می‌رسد. برای اینکار باید چرم فاکس سفید را با استفاده از آبرنگ و براش رنگ آمیزی کنید. هنگامی رنگ آمیزی چرم فاکس با آبرنگ، ابتدا متوجه می‌شوید که پس از کشیدن براش، چرم رنگ را دفع می‌کند، اما اگر چند ثانیه صبر کنید، خواهید دید که رنگ جذب چرم شده و باعث رنگ شدن می‌شود.

ساخت جاقلمی با دروریختنی ها

رنگ آمیزی دقیق بر روی چرم سخت و دشوار است. ولی همین طرح رنگ آمیزی شسته باعث جذابیت خاصی بر روی آن می‌شود. ما فقط از رنگ‌های روشن استفاده کردیم تا الگوی رنگین کمان را روی چرم ایجاد کنیم.

ساخت جاقلمی با دروریختنی ها

گام سوم ساخت جاقلمی با دورریختنی ها:

طولی نخواهد کشید که رنگ بر روی چرم خشک خواهد شد. در انتخاب می‌توانید با استفاده از اسپری اکریلیک آن را آب‌بندی کنید. حالا چرم را به دور قوطی بپیچید و با استفاده نخ گلدوزی، با دوخت دندان موشی دولبه‌ی چرم را به هم بدوزید.

ساخت جاقلمی با دروریختنی ها

در نهایت به سادگی و کمترین هزینه یک جامدادی زیبا و رنگی ساختیم که می‌توانیم روی میزمان قرار دهیم. ساخت جاقملی با وسایل دورریختنی ها به اتمام رسید.

ساخت جاقلمی با دروریختنی ها

از این وسیله‌ی ساخته شده، می‌توانید با عناوین مختلفی استفاده کنید. اگر با دقت به آن نگاه کنید، ایده‌هایی متفاوتی به ذهنتان خطور خواهد که در کجا از این وسیله می‌توانید استفاده کنید. یکی از استفاده‌های آن این است که می‌توانید آن را به یک گلدان برای کاکتوس‌های دوست داشتنی‌تان تبدیل کنید.

ساخت جاقلمی با دروریختنی ها

امیدواریم از این آموزش لذت برده باشید. می‌توانید این جاقلمی را در سایزها و رنگ‌های مختلفی بسازید و در موارد متفاوتی از آن‌ها استفاده کنید. ممنون از همراهی‌تان.

برگرفته شده از: pillarboxblue.com

لینک خبر

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا