توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
آشپزی و تغزیه

روش سریع کندن پوست گوجه

برخی از مواد غذایی مانند گوجه فرنگی و سیب زمین دارای پوستی خاص می باشند که کندن آن بسیار سخت و زمانگیر است . برای رهایی از دست چنین پوست سختی ، روشی پیشنهاد می شود که در ادامه به معرفی آن خواهیم پرداخت .

برخی از مواد غذایی مانند گوجه فرنگی و سیب زمین دارای پوستی خاص می باشند که کندن آن بسیار سخت و زمانگیر است . برای رهایی از دست چنین پوست سختی ، روشی پیشنهاد می شود که در ادامه به معرفی آن خواهیم پرداخت .

در آشپزی ، زمان بسیار با ارزش است و یک آشپز جرفه ای به هر طریقی که می شود ، در بهینه سازی آن تلاش می کند . بهترین روش بهینه سازی زمان در فرایند آشپزی استفاده از تکنیک های افزایش سرعت است که یکی از مهم ترین آن ها جدا کردن پوست برخی مواد غذایی به روش های حرفه ای است تا علاوه بر کاهش خستگی در طول فرایند آشپزی ، موجب افزایش سرعت و بهینه سازی زمان نیز می شود .

گوجه فرنگی و سیب زمینی ، هر دو دارای پوستی می باشند که همیشه آشپز را برای جدا کردن آن به دردسر می اندازند . روشی که به آن اشاره می شود ، در رستوران ها مورد استفاده قرار می گیرد و جزو فوت و فن های آشپزی به حساب می آید . مراحل این روش به صورت زیر است :

    1. ابتدا گوجه یا سیب زمینی را خوب بشورید تا عاری از هرگونه گل و کثیفی باشد زیرا آب جوش موجب نفوذ این مواد به داخل گوجه یا سیب زمینی می شود
    1. سپس بر روی پوست آن را یک برش بسیار کوچک و ضربدری ایجاد نمایید
    1. برای گوجه فرنگی ، کافی اس به جای ایجاد برش ضربدری ، برگ سبز آن را جدا نمایید
    1. سپس آن ها را در داخل آب جوش بریزید و بگذارید تا به مدت ۱ تا ۳ دقیقه بجوشند
    1. سپس یک ظرف را پر از آب یخ کنید که می توان برای خنک کردن آن از یخ استفاده کنید
    1. در این مرحله گوجه یا سیب زمینی را بدون مکس به درون آب یخ بریزید و بعد از گذشت ۳۰ ثانیه شروع به جدا کردن پوست آن کنید
    1. به کمک این روش پوست این مواد به راحتی جدا می شوند
  1. برای سیب زمین می توانید ، قبل انداختن در آب جوش ، بر روی سطح آن برش هایی ایجاد نمایید تا آب جوش بتواند زیر پوست آن نفوذ کند

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا