توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
خانه داری

روشی آسان برای خشک کردن لیمو در خانه

لیمو میوه ای فوق العاده است که سرشار از اسید آسکوربیک یا ویتامین C است. همچنین به دلیل فواید درمانی زیادی که اغلب با سم زدایی و کاهش وزن همراه است شناخته شده است.

 علاوه بر این، این میوه را می توان در طیف گسترده ای از دستور العمل ها استفاده کرد و آن را به عنوان یک ماده غذایی ضروری در آشپزخانه تبدیل کرد. بسیاری از افراد از لیمو برای اضافه کردن کمی چاشنی ترش در دستور العمل های خود هنگام پخت استفاده می کنند. برخی دیگر دوست دارند آن را به آب شیرین اضافه کنند تا در یک روز گرم تابستان خنک شوند، در حالی که برخی از آنها یک برش از آن را برای سم زدایی مصرف می کنند.+

متأسفانه برخی از دستور العمل ها فقط به یک برش لیمو نیاز دارند و مشخص است که این میوه فقط دو تا سه هفته به طور کامل یا 3 تا 4 روز بعد از خرد شدن می تواند سالم و خوب بماند. برای کمک به شما در جلوگیری از مراجعه مکرر به بازار یا هدر رفتن لیمو، چندین روش عالی برای ذخیره این میوه ترش برای مدت زمان طولانی تر وجود دارد. بله شما در این مقاله با روش های خشک کردن لیمو آشنا خواهید شد.

خشک کردن لیمو

خشک کردن لیمو روشی است که برای طولانی کردن ماندگاری این محصول استفاده می شود. این کار معمولاً با برش دادن و قرار دادن آن در دستگاه خشک کن انجام می شود.

روش های آسان خشک کردن لیمو در خانه

آماده سازی لیمو

دو روش ایمن و سریع برای خشک کردن لیمو وجود دارد که هر دو به تجهیزات خاص نیاز دارند. اما قبل از شروع باید لیمو را برای این فرآیند آماده کنید.

این مرحله در واقع بسیار آسان است. لیمو را در آب بشویید. از این گذشته، پوست آنها در فرآیند خشک کردن قرار می گیرند. دانه ها را با نوک چاقو جدا کنید.

سپس باید لیمو را خرد کنید. اطمینان حاصل کنید که هر برش به ضخامت 1/4 اینچ است. برش ها را روی یک سینی روکش شده با کاغذ پخت قرار دهید.

مطمئن شوید که فضای کافی وجود دارد که تکه های لیمو روی یکدیگر قرار نگیرند. با آمادگی کامل، اکنون می توانید با روشی که مطابق با تجهیزات موجود در خانه است کارتان را شروع کنید.

خشک کردن لیمو در فر

اگرچه ممکن است هر خانه ای فر نداشته باشد اما این برای خشک کردن لیمو بسیار مهم است.

ابتدا فر را با دمای 150 تا 185 درجه فارنهایت گرم کنید (برخی حتی تا 225 درجه فارنهایت نیز دما را بالا می برند).
سینی را درون فر قرار دهید و پخت را شروع کنید. بسته به ضخامت هر برش و میزان آب آن می تواند از 2 تا 12 ساعت طول بکشد تا بیش از حد یک لیمو خشک شود. برش های لیمو را هر یک ساعت بچرخانید.

فراموش نکنید که برای مشاهده وضعیت آن، مرتباً لیمو را چک کنید. اگر لیمو خیلی سریع “قهوه ای” می شود (که قطعاً کیفیت آن را تحت تأثیر قرار می دهد)، شاید بهتر باشد گرما را کم کنید.

خشک کردن لیمو در دستگاه خشک کن

خشک کن همانطور که از نام آن پیداست دستگاهی است که به طور اختصاصی برای خشک کردن مواد غذایی مختلف استفاده می شود.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که لیمو را روی سینی آن چیده و خشک کن را روشن کنید. بسته به دمای پیشنهادی دستگاه، دمای آن را روی 125 یا 135 درجه فارنهایت تنظیم کنید.

مانند فر، مدت زمان خشک کردن به ضخامت هر قطعه و میزان آب آن متفاوت خواهد بود. بنابراین آماده شوید تا لیموهای خود را از زمان دو ساعته تا زمانی که فرآیند خشک شدن انجام شود، بررسی کنید. فراموش نکنید که سینی را برای خشک کردن بچرخانید.

نگهداری مناسب لیمو خشک

اکنون که مراحل خشک کردن لیمو را انجام داده اید، وقت آن است که یاد بگیرید پس از خنک شدن، چگونه به درستی آن را ذخیره کنید. مانند خشک کردن، چند روش برای این کار وجود دارد.

اگر قصد دارید خیلی زود برش های لیمو را مصرف کنید، می توانید به سادگی آن را در یک ظرف شیشه ای در دار نگهدارید که هوا به داخل آن نفوذ نکند. آن را به دور از نور مستقیم خورشید قرار دهید تا طعم آن حفظ شود و عمر مفید آن طولانی تر شود. حتی می توانید یک جاذب اکسیژن را درون آن قرار دهید تا هرچه بیشتر طعم خود را حفظ کند.

از طرف دیگر نگهداری طولانی مدت آن، کمی بیشتر از یک ظرف ساده نیاز دارد. شما باید یک کیسه پلاستیکی تهیه کنید که می تواند به عنوان درزگیر عمل کند و خلاء ایجاد کند. استفاده از این موارد باعث کاهش نفوذ هوا در آن می شود و به لیمو اجازه می دهد بدون از دست دادن عطر و طعمش در زمان استفاده از آن، دوام بیشتری داشته باشد.

موارد استفاده از لیمو خشک

گذشته از ماندگاری بیشتر، چه کاربردهای دیگری برای لیموی خشک شده وجود دارد؟

روش های زیادی برای لذت بردن از لیمو خشک وجود دارد. ساده ترین کار اضافه کردن یک برش به یک لیوان آب برای تهیه آب لیمو است. این کار فواید سلامتی زیادی دارد.

گفته می شود آب لیمو حاوی مقادیر زیادی ویتامین C است در حالی که قند و کالری کمتری نسبت به نوشیدنی های مشابه دارد. این نوشیدنی همچنین می تواند مطابق مطالعات انجام شده به درمان سنگ کلیه کمک کند، در حالی که آب لیمو به سوخت و ساز بدن کمک می کند و احساس سیر بودن را افزایش می دهد.

همچنین برای تهیه چای لیمو می توانید از برش های لیمو نیز استفاده کنید. کافی است لیمو یا پوست لیمو را درون چای سبز یا سیاه مخلوط کنید. اگر در حال درمان ترش کردن معده هستید، تنها کاری که باید انجام دهید اینست که آن را پوست بگیرید و گوشتش را میل کنید.

از لیمو خشک می توان به عنوان چاشنی استفاده کرد. آن را خمیر کنید و آن را به دستور مورد علاقه خود که نیاز به مرکبات در آن است، اضافه کنید. همچنین می توانید از آن برای آبگوشت یا مزه دار کردن استفاده کنید تا طعم بیشتری به مواد غذایی به خصوص برای شیرینی و ترشی اضافه کنید.

یک فعالیت ارزشمند

به نظر می رسد خشک کردن لیمو یک کار خسته کننده است اما فواید آن از نظر عطر و طعم و سلامتی خیلی زیاد است که نادیده گرفته می شود. دانستن چگونگی خشک کردن و نگهداری لیموها به درستی می تواند یک غذای طعم دار و یک غذای سالم را برای شما به ارمغان بیاورد.

و در صورتی که بیش از حد باقیمانده داشته باشید، همیشه می توانید تکه های لیمو خشک را بسته بندی کرده و آن را به دوستان و کسانی که نیاز دارند بفروشید البته مطمئن باشید قیمت رقابتی تعیین می کنید (لیمو خشک را می توان به راحتی از سوپر مارکت یا عطاری خریداری کرد). به این ترتیب، شما می توانید مزایای داشتن لیمو خشک را به اشتراک بگذارید و همزمان از آن درآمد هم کسب کنید.

منبع:

dryingallfoods

لینک خبر

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا