توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
آشپزی و تغزیهنان و شیرینی

شیر خرما – طرز تهیه شیر خرما خوشمزه مقوی و پر خاصیت

شیر خرما هم مثل شیر موز یه نوشیدنی محشره. خرما بافت نوشیدنی شما رو غلیظ و خامه ای میکنه. از طعمش براتون نگم که بی نظیره.

شیر خرما هم مثل شیر موز یه نوشیدنی محشره. خرما بافت نوشیدنی شما رو غلیظ و خامه ای میکنه. از طعمش براتون نگم که بی نظیره. در ضمن طرز تهیه شیر خرما این قدر ساده است که باورتون نمیشه. این نوشیدنی خوشمزه رو میتونید به عنوان عصرانه صرف کنید. یا بعد از شام بنوشید. همراه صبحانه هم عالیه. مخصوصاً برای بچه ها. خلاصه شیر خرما یه نوشیدنی پر انرژی و خوشمزه است که هر کسی دوستش داره. برای کسانی که لبنیات نمیخورن هم میتونین از شیر بادام یا شیر نارگیل استفاده کنید.

همون طور که میدونید خرما خواص زیادی داره. درسته که میزان کالریش بالاست اما در عوض سرشار از آنتی اکسیدان، فیبر، ویتامین و مواد معدنی مفیده. کالری دقیق خرما بستگی به نوعش داره. اما حدودا در هر 100 گرم خرما 280 کالری هست.

من برای تهیه شیر خرما فقط کمی وانیل اضافه میکنم که به نظرم طعمش رو عالی میکنه. البته وانیل قابل حذفه اما به نظرم واقعا حیفه که حذفش کنید. در صورتی که بعد از تهیه نوشیدنی رو چشیدید و شیرینیش برای شما کافی نبود میتونید کمی عسل هم بهش اضافه کنید. برای بچه ها میتونید شیر خرما رو از صافی رد کنید تا تکه های خرما داخلش دیده نشه.

طرز تهیه شیر خرما

1- هسته خرما ها را جدا کنید. اگر مایل باشید میتوانید پوست آنها را هم جدا کنید.

2- خرمای آماده شده را به همراه شیر داخل ظرف مخلوط کن بریزید و بگذارید حداقل نیم ساعت بماند. به این ترتیب خرما حسابی نرم شده و شیر خرما شیرین تر خواهد شد.

3- بعد از این که خرما حسابی در شیر خیس خورد، کمی وانیل اضافه کنید. پالس بزنید تا شیر و خرما به خوبی میکس شوند.

4- شیر خرما را داخل دو لیوان بریزید. برای سرو میتوانید چند عدد خرمای دیگر به هر لیوان اضافه کنید.

شیرینی نوشیدنی را بچشید. در صورت نیاز به شیر خرما عسل اضافه کنید.

طرز تهیه شیر خرما

نکته های کلیدی تهیه شیرخرما

– به جای شیر حیوانی میتونید از انواع شیر گیاهی استفاده کنید.

– در صورت تمایل میتونید کمی پودر نارگیل هم به شیر خرما اضافه کنید.

– با اضافه کردن مغزهایی مثل گردو و بادام شیر خرما مقوی تری خواهید داشت.

– در صورت استفاده از رطب نیازی نیست بگذارید در شیر بمونه. اما بهتره پوستش رو جدا کنید.

– میتونید نوشیدنی را قبل از سرو از صافی رد کنید.

– بعضی ها به شیر خرما موز هم اضافه میکنند. به نظر من بدون موز خوشمزه تر هست اما بسته به سلیقه میتونید یک عدد موز یخ زده هم اضافه کنید تا بیشتر حالت میلک شیک پیدا کنه.

– شیرخرما اسم نوعی دسر هم هست که در افغانستان، پاکستان و بخش هایی از هند برای عید فطر تهیه میشه. به این صورت که ورمیشل رو تفت میدن. بعد بهش شیر اضافه میکنن و میگذارن ورمیشل پخته بشه. در آخر هم شکر و خرما رو اضافه میکنن.

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا