توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
آشپزی و تغزیه

طرز تهیه شیرقهوه؛ نوشیدنی داغ روزهای زمستانی

شیرقهوه که به نام‌های قهوه کُن لِچه و قهوه لچارو نیز شناخته می‌شود، یک نوشیدنی گرم و لذیذ مخصوص روزهای سرد زمستانی است که به راحتی و با کمترین مواد اولیه در خانه آماده می‌شود.

سیراف| سرویس آشپزی تمام دنیا شیر را به عنوان چاشنی جدانشدنی قهوه می‌شناسند و مقدار آن را به دلخواه خود تنظیم می‌کنند. شیر گرم روی قهوه آماده یک لایه کفی جذاب تشکیل می‌دهد. این نوشیدنی به راحتی و با کمترین دردسر در خانه قابل تهیه است و یکی از انواع نوشیدنی گرم مقوی و متفاوت برای فصول سرد سال محسوب می‌شود. 


در این مطلب بخوانید:

  • مواد لازم برای تهیه شیرقهوه
  •  دستورالعمل تهیه شیرقهوه
  •  ارزش غذایی شیرقهوه

مواد لازم برای تهیه شیرقهوه

مواد لازم
قهوه اسپرسو ۳ قاشق غذاخوری 
آب ۱/۳ فنجان
شیر ۱ و ۱/۳ فنجان
شکر شکر برای مزه

 

طرز تهیه شیرقهوه

  1. قهوه را مطابق دستورالعمل سازنده در دستگاه اسپرسوساز خود بریزید. این دستورالعمل‌ها بسته به نوع اسپرسوساز شما متفاوت خواهند بود.
  2. آب اضافه کنید.
  3. در مرحله بعد اسپرسوساز را روشن کنید.
  4. در حالی که قهوه در حال جوش خوردن است، شیر را در یک قابلمه کوچک ریخته و حرارت را روی متوسط تنظیم کنید. شیر را گرم کنید و به محض جوش آمدن، دمای آن را کمی کم کنید تا قل بخورد.

  5. قهوه را در یک لیوان بلند و ضخیم ریخته و شیر را با یک جریان ملایم اما سریع به آن اضافه کنید. این کار باعث می‌شود مخلوط قهوه و شیر خنک شده و لایه‌ای کف روی آن تشکیل شود.
  6. در نهایت شکر را اضافه کرده و از شیرقهوه لذیذ خود لذت ببرید!

 

شیرقهوه؛ نوشیدنی داغ روزهای زمستانی
جدول ارزش غذایی شیرقهوه

انرژی (کالری) ۴۹ کیلوکالری
کربوهیدرات ۳ گرم
پروتئین ۲ گرم
چربی ۲ گرم
چربی اشباع شده ۱ گرم
کلسترول ۸ میلی‌گرم
سدیم ۳۹ میلی‌گرم
پتاسیم ۱۰۷ میلی‌گرم
شکر ۴ گرم
ویتامین آ ۱۳۰ آی‌یو
کلسیم ۹۲ میلی‌گرم

کلام آخر

افزودن قهوه به شیر با خواص و البته مضراتی همراه است. معمولاً کارشناسان بهداشت و درمان به سبب کربوهیدارت و کالری بالا، مصرف شیر کامل را در کنار قهوه توصیه نمی‌کنند و پیشنهاد می‌کنند از شیر بادام در قهوه استفاده شود؛ یک راه دیگر برای بهبود طعم و خاصیت فنجان قهوه، افزودن مقداری دارچین به فنجان است. در پایان پیشنهاد می‌کنیم طرز تهیه نسکافه با شیر و خامه را نیز بخوانید و پس از تهیه این دو نوشیدنی، تجربیات و نظرات خود را با ما و همراهان سیراف به اشتراک بگذارید. از همراهی شما سپاس‌گزاریم.
 
برگرفته از: Mexicoinmykitchen

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا