توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
آشپزی و تغزیهنان و شیرینی

آموزش طرز تهیه کیک زبرا مخصوص صبحانه و عصرانه

کیک زبرا یا گورخری، با ظاهری دو رنگ و جذاب از جمله کیک های خانگی خوشمزه و محبوب می باشد. این کیک به خاطر طعم عالی و ظاهر زیبایی که دارد، برای پذیرایی در مهمانی ها و دورهمی های دوستانه بسیار مورد استقبال قرار گرفته و همچنین یک عصرانه دلچسب در منزل به همراه چای، قهوه و یا شیر محسوب می شود.

کیک زبرا یا گورخری، با ظاهری دو رنگ و جذاب از جمله کیک های خانگی خوشمزه و محبوب می باشد. این کیک به خاطر طعم عالی و ظاهر زیبایی که دارد، برای پذیرایی در مهمانی ها و دورهمی های دوستانه بسیار مورد استقبال قرار گرفته و همچنین یک عصرانه دلچسب در منزل به همراه چای، قهوه و یا شیر محسوب می شود.

کیک زبرا در خانه به راحتی قابل تهیه بوده و اگر می خواهید ظاهر کیک تمیز دربیاید، باید اندکی حوصله به خرج داده و با دقت کار کنید. مهم نیست که چقدر در آشپزی و پخت کیک مهارت دارید، با یک بار امتحان کردن دستور پخت این کیک، گرفتار طعم اعتیادآور آن خواهید شد.
بانوی شهر در این مقاله طرز تهیه کیک زبرا را به همراه نکات کاربردی برای خوشمزه تر شدن آن، برای شما فراهم کرده است.

مراحل تهیه و پخت کیک زبرا

می توان گفت جذابترین قسمت پخت کیک زبرا، هنگام برش دادن آن بعد از پخت می باشد. چرا که نوارهای دور رنگ زیبا، به طرز عجیبی در بافت کیک خودنمایی کرده و اشتها را به خوردن آن دوچندان می کند.

مطالعه دستور پخت کیک سیب و کیک یزدی پیشنهاد میشود.

کیک زبرا

مواد لازم جهت تهیه کیک زبرا

  • ۲ پیمانه آرد همه منظوره
  • ⅓ قاشق چایخوری پودر وانیل (اگر پودر وانیل در دسترس نیست ½ قاشق چایخوری عصاره وانیل می تواند جایگزین شود.)
  • ۱ قاشق غذاخوری بیکینگ پودر
  • ۴ عدد تخم مرغ بزرگ (هم دمای اتاق)
  • ۱ پیمانه شکر دانه دار
  • ۱ پیمانه شیر (هم دمای اتاق)
  • ۱ پیمانه روغن زیتون
  • ۲ قاشق غذاخوری پودر کاکائو تلخ

طرز تهیه

۱) در یک کاسه متوسط آرد، پودر وانیل و بیکینگ پودر را با هم مخلوط کرده و کنار بگذارید.

۲) در یک کاسه بزرگتر تخم مرغ و شکر را با هم ترکیب کرده و به کمک میکسر به مدت ۵ دقیقه هم بزنید تا مخلوطی خامه ای با رنگی ملایم به دست بیاید.

۳) شیر و روغن را به آن اضافه کرده و تا حدی هم بزنید که مقداری مخلوط شوند.

۴) به تدریج آرد را به مواد فوق اضافه کرده و به آرامی ترکیب کنید تا زمانیکه خمیری یک دست حاصل شود. خمیر نباید خیلی سفت و یا خیلی شل باشد.

کیک زبرا

کیک زبرا

۵) مخلوط بدست آمده را به دو قسمت مساوی تقسیم کرده، یک قسمت را ساده نگه داشته و به قسمت دیگر پودر کاکائو اضافه کرده و بهم بزنید. (اگر احساس کردید مخلوطی اندکی سفت شده، کمی به آن شیر اضافه کرده و مجددا مخلوط کنید)

۶) فر را از قبل تا دمای ۱۷۶ درجه سانتیگراد (۳۵۰ فارنهایت) گرم کنید.

۷) یک قالب کیک ۲۲.۵ سانتیمتری را با اندکی کره چرب کنید.

۸) قاشق غذاخوری از خمیر ساده را وسط قالب کیک ریخته و ۳ قاشق غذاخوری از خمیر کاکائوی را در مرکز خمیر ساده می ریزید. نکته مهمی که در اینجا وجود دارد این است که نباید منتظر باشید تا خمیر پخش شود و کار خود را ادامه دهید و یا اینکه خودتان آن را پخش نکنید. هر خمیری که ریختید، بلافاصله کار را با خمیر دیگر ادامه دهید. این کار را تا زمان اتمام خمیرها ادامه دهید.

 

کیک زبرا

کیک زبرا

کیک زبرا

۹) در ادامه کیک زبرا را در طبقه وسط فر به مدت ۴۰ دقیقه قرار دهید. توجه کنید که در ۲۰ دقیقه اول پخت به هیچ وجه در فر را باز نکنید چون موجب از بین رفتن بافت کیک می شود.

۱۰) بعد از ۴۰ دقیقه اگر می خواهید ببنید که کیک پخته است یا نه، یک خلال دندان در بافت کیک فرو کرده و خارج کنید، اگر تمیز بود و مواد کیک به آن نچسبیده بود، پخت کیک کامل شده است.

۱۱) سپس کیک را از فر خارج کرده و بلافاصله اطراف آن را با چاقو از ظرف جدا کنید تا راحت تر از قالب دربیاید. سپس آن را به حالت سروته از قالب خارج کرده و مجددا برگردانید و بگذارید که خنک شود.

کیک زبرا

بعد از خنک شدن، کیک زبرا آماده و قابل سرو کردن می باشد. از طعم دلچسب آن لذت ببرید. نوش جانتان.

مطلب را به اشتراک بگذارید.

 

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا