توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
آشپزی و تغزیهآموزش انواع غذاها

میت بال مرغ و اسفناج با سس قارچ

میت بال مرغ و اسفناج با سس قارچ

 
میت بال مرغ و اسفناج با سس قارچ

میت بال مرغ و اسفناج همراه با سس قارچ، یک غذای خوشمزه است که شبیه به کوفته مرغ است اما محتویات آن کمی تفاوت دارد. اگر دوست دارید سبک جدیدی از مرغ امتحان کنید این غذا مناسب شماست.

مواد لازم

سینه مرغ 1 کیلوگرم

تخم مرغ 3 عدد

پیازچه شسته شده و خرد شده 3 قاشق غذاخوری

اسفناج شسته و خرد شده 1 لیوان

قارچ خرد شده 2 لیوان

پیاز 2 عدد

رب گوجه 2 قاشق غذاخوری

زعفران آب شده 1/2 لیوان

نمک و فلفل به میزان دلخواه

طرز تهیه

1- سینه مرغ را چرخ کنید.

2- پیازها را با رنده ریز رنده کنید و با مرغ چرخ شده، تخم مرغ، پیازچه خرد شده، اسفناج، نمک و فلفل مخلوط کنید و به مدت 10-15 دقیقه خوب ورز دهید تا چسبندگی لازم را پیدا کند.

3- مایه میت بال را به شکل توپ‌های کوچک در بیاورید.

4- قارچ و رب گوجه فرنگی را با کمی روغن تفت دهید، سپس 2 لیوان آب، زعفران، کمی نمک و فلفل و آب لیموترش تازه به آن اضافه کنید و روی شعله زیاد قرار دهید تا جوش بیاید.

5- هنگامی که جوش آمد میت بال‌ها را یکی یکی داخل آن بیندازید و هنگامی که کمی سفت شدند حرارت را کم کنید و در قابلمه را ببندید.

6- بعد از حدود 1 ساعت و هنگامی که میت بال‌ها کاملا سفت شدند در ظرف دلخواه بچینید و سرو کنید.

نوش جان!

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا