توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
آشپزی و تغزیهنان و شیرینی

طرز تهیه شیرینی خنفروش خوشمزه و مخصوص به روش هرمزگانی

شیرینی خنفروش یکی از شیرینی های مشهور مردم ساحلی خلیج فارس است که در جنوب ایران و کشور های عرب حاشیه خلیج فارس تهیه می شود و مردم جنوب معمولا در ماه رمضان این شیرینی خوشمزه را درست می کنند.

طرز تهیه شیرینی خنفروش خوشمزه و مخصوص به روش هرمزگانی

 
طرز تهیه خنفروش با آرد برنج طرز تهیه خنفروش بحرینی خنفروش هرمزگان
طرز تهیه شیرینی خنفروش خوشمزه و مخصوص به روش هرمزگانی

شیرینی خنفروش یکی از شیرینی های مشهور مردم ساحلی خلیج فارس است که در جنوب ایران و کشور های عرب حاشیه خلیج فارس تهیه می شود و مردم جنوب معمولا در ماه رمضان این شیرینی خوشمزه را درست می کنند. این شیرینی با دستگاه بیسکوییت ساز تهیه می شود اما می توان خمیر آن را با وردنه باز کرد و قالب زد و در فر طبخ نمود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی خنفروش در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم شیرینی خنفروش
شیر خشک قنادی ۳ قاشق غذا خوری
آرد شیرینی پزی ۲ پیمانه
آرد برنج نصف پیمانه
بکینگ پودر ۱ قاشق غذا خوری
تخم مرغ درشت ۳ عدد
شکر ۱ پیمانه
پودر هل ۱ قاشق چای خوری
روغن مایع یک چهارم پیمانه
گلاب سه چهارم پیمانه

طرز تهیه شیرینی خنفروش

مرحله اول

برای تهیه شیرینی خوشمزه و سنتی خنفروش در ابتدای کار، یک کاسه برداشته و شیر خشک قنادی، آرد شیرینی پزی، آرد برنج و بکینگ پودر را با هم ترکیب و الک می کنیم. درون یک کاسه دیگر، تخم مرغ ها و شکر را با دور تند همزن می زنیم.

مرحله دوم

در این مرحله پودر هل را اضافه می‌کنیم. مجدد با هم حدود ۵ دقیقه هم می ‌زنیم تا با هم ترکیب شوند. سپس روغن مایع و گلاب را به آن، اضافه می ‌کنیم و مجدد با هم ترکیب می ‌کنیم. ترکیب آرد را اضافه کرده و با دور کند همزن، هم می ‌زنیم.

مرحله سوم

دستگاه بیسکوییت ساز را روشن می ‌کنیم تا حسابی داغ شود‌. با برس هر نوبت را چرب می‌کنیم. از ملات به وسیله قاشق داخل قالب ها را پر می‌کنیم.ب عد از ۵ دقیقه چک می‌ کنیم. این شیرینی بسیار خوش عطر و طعم می ‌باشد.

chishi.ir

 

 

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا