توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
آشپزی و تغزیهآموزش انواع غذاها

خوراک لوبیا

خوراک لوبیا

خوراک لوبیا

خوراک لوبیا یکی از محبوب‌‌ترین خوراک‌هایی است که می‌توانید به عنوان صبحانه، پیش غذا یا یک وعده شام سالم و رژیمی نوش جان کنید. این خوراک کالری کمی دارد و در عین حال برای مدت زمان طولانی شما را سیر نگه می‌دارد، بنابراین توسط متخصصان تغذیه برای شام یا ناهار بسیار پیشنهاد می‌شود. در ادامه این مطلب می‌توانید طرز تهیه خوراک لوبیا قرمز را بخوانید.

مواد لازم

لوبیا چیتی1 پیمانه

پیاز 2 عدد

رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری

آرد 2 قاشق غذاخوری

آبلیمو 1 قاشق غذاخوری

پاپریکا 2 قاشق مرباخوری

روغن زیتون 3 قاشق غذاخوری

نمک و فلفل به میزان دلخواه

طرز تهیه

1- لوبیا را از 24 ساعت قبل در مقداری آب بخیسانید و چند بار آب آن را تعویض کنید؛ سپس با چند لیوان آب داخل یک قابلمه بریزید و با حرارت ملایم بپزید تا نرم شود.

2- داخل یک قابلمه چند قاشق روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید. پیاز را خرد کنید و داخل قابلمه بریزید و تفت دهید تا طلایی شود؛ سپس رب گوجه فرنگی، پاپریکا، آرد، نمک و فلفل را اضافه کنید و هم بزنید.

3- سپس لوبیای پخته، آبلیمو، روغن زیتون و 2 لیوان آب جوش را به مواد اضافه کنید؛ در قابلمه را بگذارید، شعله را کم کنید و اجازه دهید خوراک به آرامی بجوشد و جا بیفتد.

این خوراک لذیذ و سالم را در ظرف دلخواه بریزید و همراه با نان سرو کنید.

نوش جان!

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا