توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
آشپزی و تغزیهآموزش انواع غذاها

طرز تهیه بال مرغ پرچمی خوشمزه و مخصوص به روش بیرونی

بال پرچمی یکی از غذاهایی است که کبابی ها و جگرکی ها سرو می کنند. کباب بال مرغ به دلیل چرب بودن بال و بافت نرم و خوشمزه ای که دارد در سراسر دنیا طرفداران زیادی دارد.

طرز تهیه بال مرغ پرچمی خوشمزه و مخصوص به روش بیرونی

 

بال مرغ پرچمی , طرز تهیه بال مرغ پرچمی , دستور پخت بال مرغ پرچمی

بال پرچمی یکی از غذاهایی است که کبابی ها و جگرکی ها سرو می کنند. کباب بال مرغ به دلیل چرب بودن بال و بافت نرم و خوشمزه ای که دارد در سراسر دنیا طرفداران زیادی دارد. در این دستور، روش مزه دار کردن و پخت بال مرغ پرچمی یا کباب بال مرغ آموزش داده شده است. کباب بال را می توان با ماست چکیده، ریحان و سالاد سرو می شود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بال مرغ پرچمی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم بال مرغ پرچمی
بال مرغ به مقدار لازم
پیاز ۱ عدد
نمک و فلفل سیاه و پاپریکا به مقدار لازم
آب لیموی تازه به مقدار دلخواه
ماست چکیده ۲ قاشق غذا خوری
سرکه سفید کمی
روغن زیتون به مقدار لازم

طرز تهیه بال مرغ پرچمی

مرحله اول

برای تهیه بال خوشمزه و مخصوص پرچمی در ابتدای کار، بال ها را شسته و آبکش می کنیم. سپس با کمی سرکه و آب درون یک کاسه می ریزیم و نیم ساعت تا ۱ ساعت استراحت می دهیم تا بوی بد و زهم مرغ به طور کامل گرفته شود.

مرحله دوم

پس از گذشت این زمان، بال ها را آبکشی می کنیم و درون یک ظرف مناسب می ریزیم. در ادامه پیاز را شسته و پس از گرفتن پوستش به صورت خلالی درشت خرد می کنیم و روی بال ها می ریزیم و با دست کمی مواد را زیر و رو می کنیم.

مرحله سوم

حالا روغن زیتون را به همراه نمک، فلفل، پاپریکا، ماست چکیده و آبلیمو را به مرغ ها اضافه کرده و به خوبی مواد را ترکیب می کنیم تا بال های مرغ طعم دار شوند، سپس روی درب کاسه را با سلفون یا بشقاب به طور کامل می پوشانیم.

مرحله چهارم

در این مرحله کاسه حاوی بال های مرغ را به مدت ۲ تا ۳ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا بال های به خوبی طعم دار شوند. پس از گذشت این زمان کاسه را از یخچال خارج می کنیم و بال های مرغ را روی تخته گوشت قرار می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله با یک کارد تیز از وسط روی بال های مرغ یک شیار عمیق ایجاد می کنیم و آنها را با دست به صورت پرچم باز می کنیم، سپس بال های مرغ را سیخ می کنیم. در ادامه بال ها را روی منقل ذغال یا اجاق گاز با حرارت بسیار ملایم کباب می کنیم.

chishi.ir

 

 

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا