توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
آشپزی و تغزیهآموزش انواع غذاها

طرز تهیه کباب زرگری خوشمزه و مخصوص به روش کرمانی

کباب زرگری یکی از انواع کباب های سنتی و بسیار خوشمزه ایرانی است که اصالت آن متعلق یه شهر کرمان می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کباب زرگری در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

طرز تهیه کباب زرگری خوشمزه و مخصوص به روش کرمانی

 
کباب زرگری , طرز تهیه کباب زرگری کرمانی , دستور پخت کباب زرگری
طرز تهیه کباب زرگری خوشمزه و مخصوص به روش کرمانی

کباب زرگری یکی از انواع کباب های سنتی و بسیار خوشمزه ایرانی است که اصالت آن متعلق یه شهر کرمان می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کباب زرگری در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت گوسفندی ۵۰۰ گرم
پیاز ۲ عدد متوسط
گوجه فرنگی ۴ عدد
سیب زمینی ۲ عدد
فلفل سبز ۴ عدد
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
زردچوبه و روغن به مقدار کافی

طرز تهیه کباب زرگری

مرحله اول

برای تهیه کباب زرگری خوشمزه به روش کرمانی ابتدا یکی از پیازها را با رنده متوسط رنده می کنیم، سپس آب اضافی اش را می گیریم. در ادامه پیاز رنده شده را به همراه گوشت چرخ کرده و مقداری نمکف فلفل سیاه و زردچوبه داخل یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله مواد را با دست به خوبی ترکیب می کنیم تا یکدست شوند، سپس به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه ورز می دهیم تا مایه کباب کاملا چسبناک و منسجم شود، به طوری که هنگام برداشتن آن از کاسه تکه تکه نشود و بتوانیم آنرا به صورت یکجا از کاسه خارج کنیم.

مرحله سوم

پس از اینکه مایه کباب آماده شد، روی آن را با سلفون می پوشانیم و به مدت یک ساعت در یخچال قرار می دهیم تا گوشت طعم دار شود. پش از گذشت این زمان کاسه را از یخچال خارج می کنیم، سپس یک تابه مناسب انتخاب می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله کف و دیواره های تابه را با روغن مایع به خوبی چرب می کنیم، سپس مایه کباب را به صورت یکدست در کف تابه پهن می کنیم. در ادامه تابه را روی حرارت ملایم رو به بالا قرار می دهیم و اجازه می دهیم گوشت آب بیندازد.

مرحله پنجم

پس از اینکه آب درون تابه خشک شد، مقداری روغن از کنار تابه اضافه می کنیم و صبر می کنیم تا زیر کباب کاملا سرخ شود، سپس آنرا با کارد برش می زنیم و به آرامی بر می گردانیم تا سمت دیگر کباب نیز سرخ شود.

مرحله ششم

در حین سرخ شدن کباب، سیب زمینی ها را پوست می گیریم و به صورت حلبه ای خرد می کنیم، سپس می شوییم تا نشاسته روی سیب زمینی از بین برود. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و کمی روغن اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

پس از اینکه روغن داغ شد، سیب زمینی ها را به تابه اضافه می کنیم و به خوبی سرخ می کنیم، سپس کنار می گذاریم. در ادامه گوجه فرنگی ها را از وسط نصف می کنیم و به همراه فلفل سبز را به تابه اضافه می کنیم.

مرحله هشتم

مجددا کمی روغن اضافه کرده و گوجه فرنگی و فلفل سبز را نیز به خوبی سرخ می کنیم و کنار می گذاریم. در ادامه پیاز باقیمانده را به صورت خلالی درشت خرد می کنیم. حالا پیاز خرد شده را هم به تابه اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا کاملا طلایی شود.

 

مرحله نهم

در پایان پس از اینکه کباب آماده شد، آنرا درون یک ظرف مناسب می کشیم، سپس به همراه سیب زمینی، گوجه فرنگی، فلفل سبز و پیاز داغ تزیین می کنیم. این کباب خوشمزه را به سلیقه خود می توانیم به همراه برنج یا نان ( آموزش درست کردن نون خونگی ) سرو کنیم.

 
 
 
 
 

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا