توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
آشپزی و تغزیهآموزش انواع غذاها

دستور پخت خورش قیمه نجفی اصل با استفاده از زعفران

دستور پخت خورش قیمه نجفی اصل

امروز آموزش پخت یک غذای معروف عراقی یا نجفی را برای شما قرار داده ایم دستور پخت خورش قیمه نجفی عنوان این غذای معروف عربیست که با استفاده از زعفران یک خورش فوق العاده را تهیه میکنند امیدوارم که لذت ببرند.

دستور پخت خورش قیمه نجفی اصل با استفاده از زعفران

گوشت گوسفند ۲۰۰ گرم  .  نخود ۲۰۰ گرم  .  پیاز ۲ عدد  .  رب گوجه فرنگی ۴ قاشق غذاخوری

زعفران دم کرده ۴ قاشق غذاخوری  .  پودر دارچین ۲ قاشق چایخوری  .  کره ۲ قاشق غذاخوری

 

دستور پخت خورش قیمه نجفی اصل با استفاده از زعفران

نخودها را از شب قبل خیس دهید و تا روز بعد چند بار آب آن را تعویض کنید ؛ ۱ پیاز را خرد کنید و در مقداری روغن تفت دهید تا نرم شود سپس گوشت گوسفند خرد شده ، نخودهای خیس خورده و کمی زردچوبه اضافه کنید.

چند دقیقه تقت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند سپس ۸ لیوان آب به مواد اضافه کنید و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید ، در قابلمه را ببندید و بگذارید تا نخود و گوشت به آرامی بپزند.

پس از اینکه گوشت و نخود پختند آب را از مواد جدا کنید سپس مخلوط گوشت و نخود را با گوشتکوب بکوبید تا نرم و یکدست شوند.

۱ پیاز باقی مانده را خرد کنید و با مقداری روغن تفت دهید تا نرم شود سپس رب گوجه فرنگی ، نمک و فلفل را به پیاز سرخ شده اضافه کنید و تفت دهید تا رب خوشرنگ شود.

در این مرحله گوشت کوبیده شده ، آب گوشت ، زعفران دم کرده و پودر دارچین را به مخلوط رب و پیاز اضافه کنید و مخلوط کنید تا خورش به جوش بیاید.

پس از به جوش آمدن حرارت را ملایم کنید و چند دقیقه اجازه دهید طعم مواد به خورد هم برود سپس خورش قیمه نجفی را در ظرف بکشید ، کره را روی خورش بریزید و با برنج سرو کنید.

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا