توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
آشپزی و تغزیهنان و شیرینی

طرز تهیه دونات شکلاتی خوشمزه و ساده به روش فوری

دونات شکلاتی یکی از انواع میان وعدهای بسیار خوشمزه بین المللی است که در سراسر جهان دارای طرفداران بسیاری است.

طرز تهیه دونات شکلاتی خوشمزه و ساده به روش فوری

 

طرز تهیه دونات شکلاتی ساده فیلم طرز تهیه دونات شکلاتی طرز تهیه دونات شکلاتی بدون فر عکس دونات شکلاتی

دونات شکلاتی یکی از انواع میان وعدهای بسیار خوشمزه بین المللی است که در سراسر جهان دارای طرفداران بسیاری است. توصیه می کنیم اگر شیرینی های شکلاتی را می پسندید، این آموزش را از دست ندهید، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله طرز تهیه دونات شکلاتی در ادامه با سایت آموزشی سیراف همراه باشید.

مواد لازم دونات شکلاتی
آرد ۴ قاشق غذاخوری
شکر ۴ قاشق غذاخوری
پودر کاکائو ۱٫۵ قاشق غذاخوری
بکینگ پودر ½ قاشق چایخوری
وانیل نوک قاشق چایخوری
تخم مرغ ۱ عدد
روغن ۴ قاشق غذاخوری

طرز تهیه دونات شکلاتی

مرحله اول

برای تهیه دونات خوشمزه با طعم شکلاتی ابتدا فر را با دمای ۱۷۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا به خوبی گرم شود، سپس تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با همزن دستی ترکیب می کنیم.

مرحله دوم

پس از اینکه شکر کمی حل شد، شیر و روغن مایع را به کاسه اضافه می کنیم و هم زدن را ادامه می دهیم تا مواد به خوبی یکدست شوند. پس از اینکه مواد یکدست شدند آرد را با پودر کاکائو و بکینگ پودر ترکیب می کنیم.

مرحله سوم

حالا ترکیب آرد را دو تا سه مرتبه الک می کنیم تا کاملا نرم و یکدست شود. الک کردن مواد باعث می شود که هنگام ترکیب کردن با مواد خیس حالت گلوله ای پیدا نکنند. در ادامه ترکیب آرد را به کاسه مواد اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله مواد را با همزن دستی به خوبی ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شوند. در ادامه قالب دونات را با روغن جدا کننده ( چطوری روغن جداکننده درست کنیم؟ ) به خوبی چرب می کنیم تا دونات ها پس از پخت به راحتی جدا شوند.

مرحله پنجم

در این مرحله مایه دونات را درون قالب دونات می ریزیم و در فر که حالا به خوبی گرم شده است قرار می دهیم. بهتر است قالب را در طبقه وسط فر قرار دهیم. حالا حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه زمان می دهیم تا دونات ها بپزند.

مرحله ششم

در پایان دونات ها را از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم کمی خنک شوند. برای خوشمزه تر شدن دونات ها می توانیم مقداری شکلات تخته ای ( روش درست کردن شکلات تخته ای در منزل ) را به روش بن ماری ذوب کنیم و روی دونات ها بریزیم.

chishi.ir

 

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا