توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
آشپزی و تغزیهآموزش انواع غذاها

طرز تهیه قلیه قجر خوشمزه و مخصوص با گوشت چرخ کرده

قلیه قجر یکی از انواع غذاهای مخصوص و قدیمی ایرانی است که در مجالس مهم سرو می شده است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه قلیه قجر در ادامه با سایت آموزشی سیراف همراه باشید.

طرز تهیه قلیه قجر خوشمزه و مخصوص با گوشت چرخ کرده

 

قلیه قجر , طرز تهیه قلیه قجر , دستور پخت قلیه قجر

قلیه قجر یکی از انواع غذاهای مخصوص و قدیمی ایرانی است که در مجالس مهم سرو می شده است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه قلیه قجر در ادامه با سایت آموزشی سیراف همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده ۵۰۰ گرم
چغندر ۱ پیمانه
هویج ۱ پیمانه
پیاز ۲ عدد
باقلا ½ پیمانه
رب انار ۲ قاشق غذاخوری
شکر ۲ قاشق غذاخوری
نعناع خشک ۲ قاشق غذاخوری
سیر داغ ۱ قاشق مرباخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
زردچوبه و روغن به مقدار کافی

طرز تهیه قلیه قجر

مرحله اول

برای تهیه قلیه قجر سنتی ابتدا پوست چغندر و هویج را می گیریم، سپس به صورت نگینی درشت خرد می کنیم. در ادامه هویج و چغندر را به همراه ۲ لیوان آب داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله دوم

در این مرحله یکی از پیازها را رنده می کنیم، سپس آب اضافی شان را می گیریم. در ادامه پیاز رنده شده را به همراه گوشت چرخ کرده و مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه داخل یک کاسه مناسب با هم ترکیب می کنیم.

مرحله سوم

حالا ترکیب گوشت را به کوفته های قلقلی کوچک به اندازه گردو تبدیل می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و مقداری روغن اضافه می کنیم، سپس کوفته های قلقلی را اضافه کرده و سرخ می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله یک قابلمه آب روی حرارت قرار می دهیم و صبر می کنیم تا آب جوش بیاید، سپس ۱ قاشق نمک اضافه کرده و مخلوط می کنیم. پس از اینکه آب جوش آمد، باقلا را اضافه کرده و اجازه می دهیم ۳ دقیقه درون آب جوش بماند.

مرحله پنجم

حالا باقلا را آبکشی کرده و به قابلمه حاوی هویج و زردچوبه اضافه می کنیم. در ادامه پیاز باقیمانده را به صورت نگینی خرد می کنیم، سپس پیاز را به همراه کمی روغن به یک قابلمه مناسب اضافه می کنیم.

مرحله ششم

حالا پیاز را کمی تفت می دهیم تا سبک شود، سپس سیرها را رنده می کنیم و به همراه نعناع به قابلمه اضافه کرده و با هم کمی تفت می دهیم. در ادامه رب انار را اضافه می کنیم و یک دقیقه تفت می دهیم.

مرحله هفتم

در این مرحله گوشت های قلقلی را به همراه چغندر، هویج و باقلا به قابلمه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم خورش با حرارت ملایم جا بیفتد. در اخر طعم خورش را می چشیم و در صورت نیاز مقداری کمی شکر اضافه می کنیم.

chishi.ir

 

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا