توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
آشپزی و تغزیهنان و شیرینی

طرز تهیه تیرامیسو کدو حلوایی خوشمزه و مخصوص ایتالیایی

تیرامیسو یکی از دسرهای بین المللی خوشمزه و معروف کشور ایتالیا می باشد که با خامه و بیسکوییت تهیه می شود.

طرز تهیه تیرامیسو کدو حلوایی خوشمزه و مخصوص ایتالیایی

 

طرز تهیه تیرامیسو کدو حلوایی , دستور تهیه تیرامیسو کدو حلوایی

تیرامیسو یکی از دسرهای بین المللی خوشمزه و معروف کشور ایتالیا می باشد که با خامه و بیسکوییت تهیه می شود. این دسر خوشمزه که به عنوان یک دسر بین المللی در سراسر جهان شناخته می شود و یکی از محبوب ترین دسرها در منوی رستوران ها و هتل های بزرگ جهان می باشد. دسر تیرامیسوی کدو حلوایی جزو آن دسته از دسرهای راحت و آسان و در عین حال فوق العاده خوشمزه و خوش طعم است و برای یک تنوع در دسرها فوق العاده جذاب و خوش طعم و رنگی خواهد بود. علاوه بر همه اینها برای کودکان که گاهاً از خوردن کدو حلوایی امتناع می‌کنند، به کاربردن یک چنین ترفندهایی می تواند بسیار ارزشمند و از لحاظ بهره مند شدن از خواص فوق العاده کدو حلوایی باشد. تیرامیسوی کدو تنبل” یک دسر خوشمزه و سرشار از فیبر، منگنز، پتاسیم و ویتامین های A، E و C است. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه تیرامیسو کدو حلوایی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم تیرامیسو کدو حلوایی
پوره کدو حلوایی ۱ پیمانه
پنیر ماسکارپونه ۱ پیمانه
خامه صبحانه یک و نیم پیمانه
پودر دارچین نصف قاشق چای خوری
جوز هندی رنده شده یک چهارم قاشق چای خوری
میخک پودر شده یک چهارم قاشق چای خوری
پودر رنجبیل یک چهارم قاشق چای خوری
بیسکوییت لیدی فینگر به میزان لازم
قهوه دم شده ۱ فنجان
شکر ۱ قاشق غذا خوری
اسپرسو ۱ فنجان
دارچین به میزان لازم
ادویه ها به دلخواه

طرز تهیه تیرامیسو کدو حلوایی

مرحله اول

برای تهیه تیرامیسوی خوشمزه با طعم کدو حلوایی در ابتدای کار، پنیر و شکر را در یک کاسه می ریزیم و با همزن برقی، هم می زنیم تا یکدست شود. سپس پوره کدو، خامه، ادویه‌ها و دارچین را اضافه می کنیم و هم می زنیم تا یکدست و کرم مانند شود.

مرحله دوم

برای تهیه پوره کدو، کدو حلوایی ها را شسته و پوست می کنیم و بخار پز می کنیم. می توان درون آب هم پخت فقط باید دقت شود که وقتی کدو پخته می شود آبی درون قابلمه باقی نماند. سپس کدو پخته را پوره می کنیم.

طرز تهیه تیرامیسو کدو حلوایی

همچنین برای پختن کدو حلوایی می توانیم از فر استفاده کنیم. در ادامه کافیست کدو حلوایی را از وسط دو نیم کنیم و در ظرف مخصوص فر بگذاریم و برای یک ساعت یا کمی بیشتر کدو را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد می پزیم.

مرحله چهارم

بعد از پخت،کدو را از تخم ها و پوستش جدا می کنیم و آن را با غذاساز پوره می کنیم،در صافی ریزی می ریزیم و چندین ساعت به همان حالت نگه میداریم تا آب کدو از آن جدا شود. یک فنجان قهوه دم می کنیم و کنار می گذاریم تا خنک شود.

مرحله پنجم

کرم تیرامیسو را در قیف یکبار مصرف می ریزیم و نوک قیف را قیچی می کنیم. ظرف پیرکس را انتخاب می کنیم. هم می توانیم از گیلاس مخصوص دسر استفاده کنیم و هم در ظرف پیرکس یا هر ظرف دیگر که مایل هستیم یکجا یا تک نفره، آماده می کنیم.

طرز تهیه تیرامیسو کدو حلوایی

در این مرحله رینگ مربع را (از رینگ مربع یا هر رینگ دیگر می توانیم استفاده کنیم) در وسط ظرف سرو می گذاریم، یک لایه از مایع تیرامیسو کف ظرف می ریزیم، سپس لیدی فینگرها را از یک طرف در قهوه سرد زده و روی کرم می چینیم.

مرحله هفتم

حالا مجددا این کار را تکرار می‌کنیم تا رینگ پر شود و مواد تمام شود. در ادامه روی ظرف را به صورت کامل سلفون می کشیم یا با یک کیسه تمیز میپوشانیم. سپس برای یک شب یا حداقل چند ساعت در یخچال می گذاریم.

مرحله هشتم

این کار باعث می شود تا کاملا سرد شده و خودش را بگیرد. اگر از رینگ استفاده کردیم به آرامی و با دقت آن را از دور دسر برمی داریم و تیرامیسو را طبق سلیقه خودمان تزیین می کنیم. می توانیم روی آن را شکلات رنده شده هم بریزیم یا پودر کاکائو الک کنیم.

chishi.ir

 

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا