توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
خانه داری

میز ناهار خوری منزل را چگونه انتخاب کنیم؟

بسیاری از افراد در هنگام انتخاب میز ناهار خوری سردرگم می‌شوند و نمی‌توانند یک میز ناهار خوری مناسب برای خانه و طراحی آن پیدا کنند. ما در این مقاله قصد داریم تا به شما در مورد اینکه میز ناهار خوری منزل را چگونه انتخاب کنیم؟ پیشنهاداتی ارایه بدهیم تا بسته به خانه خود بتوانید یک میز ناهار خوری مناسب و زیبا را خود تهیه کنید. میز ناهار خوری هم مانند سایر محصولاتی که همیشه می‌خرید دارای انواع و اقسام مدل‌ها، سایز بندی‌ها، رنگ، شکل و .. بوده که برای انواع سلیقه‌ها ساخته می‌شوند. با مجله صورتی‌ها همراه باشید نحوه درست انتخاب میز ناهار خوری را بدانید.

 

میز ناهار خوری منزل را چگونه انتخاب کنیم؟

میز ناهار خوری منزل را چگونه انتخاب کنیم؟

میز ناهار خوری که در هنگام خوردن وعده غذایی با دوستان و همکاران و اعضای خانواده و یا هنگام جشن‌ها و … به دور آن جمع می‌شویم باید دارای ویژگی‌هایی باشد. پس بیهوده نیست که مردم در انتخاب میز ناهار خوری خود بسیار دقت داشته و سعی می‌کنند تا بهترین مدل را خریداری کنند.

در خرید وسایلی که مربوط به دکوراسیون خانه‌تان هستند باید به ابعاد خانه خود توجه زیادی داشته باشید چرا که انتخاب یه محصول صرفا به دلیل داشتن ظاهری زیبا یا قیمت مناسب می‌تواند شما را به دردسر بیاندازد.

مهم ترین مشخصات در انتخاب و خرید یک میز ناهار خوری:

مهم ترین مشخصات در انتخاب و خرید یک میز ناهار خوری:

همان طور که گفتیم میز ناهار خوری هم مثل هر محصول دیگری در سایزبندی و رنگ و طرح مختلف ارائه می‌شود. با مجله صورتی ها همراه باشید تا با برخی از مهم ترین فاکتورهای خرید یک میز ناهار خوری آشنا شویم.

سبک زندگی شما

۱.سبک زندگی:

از شیوه زنگی خود در انتخاب میز ناهار خوری شروع کنید. اگر شما خانواده‌ای هستید که عادت دارید هر وعده غذایی را دور هم بر سر یک میز صرف کنید باید یک میز با اندازه‌ای متناسب با تعداد افراد خانواده خود انتخاب کنید. میز ناهار خوری شما باید محکم، سایزی مناسب، جنسی خوب داشته و از همه مهم‌تر متناسب با اتاقی که در آن به دور هم جمع می‌شوید باشد. یاگر اغلب در مراسمات خاص فقط از میز ناهار خوری استفاده خواهید کرد بهتر است میز ناهار خوری شما زیبا و دارای ظاهری شیک باشد. بدیهی است که در این مورد سبک زندگی شما در انتخاب میز ناهار خوری بسیار ارجح‌تر بوده و باید طبق آن اقدام به خرید میز ناهار خوری کنید.

اندازه میز ناهار خوری

۲. اندازه میز ناهار خوری:

نحوه انتخاب میز ناهار خوری هم به طبع برای کسانی که خانه بزرگ یا کوچک دارند متفاوت است. عدم رعایت این فاکتور در خرید میز ناهار خوری باعث می‌شود که شما با انتخابی نامناسب سبب تنگ شدن اتاق خود شوید یا باعث شود میز ناهار خوری انتخابی شما نسبت به جایی که در آن قرار خواهد گرفت بسیار کوچک‌تر به نظر بیاید. برای انتخاب یک میز ناهار خوری مناسب اندزه‌های مشخصی را تعیین کرده‌اند تا شما بتوانید به راحتی با راعایت هر یک انتخابی درست داشته باشید.

به عنوان مثال این اندازه‌ها باید رعایت شود:

  1. میز ناهارخوری باید ۲۴ اینچ با صندلی‌ها برای رفت و آمد راحت افراد فاصله داشته باشد.
  2. برای بهتر رفت و آمد کردن افراد به پشت میز ناهار خوری بهتر است میز ۳۸ اینچ با دیوار فاصله داشته باشد.
  3. حداکثر عرض میز ناهار خوری باید ۴۸ اینچ باشد. وجود اندازه بیشتر از ۴۸ اینچ سبب می‌شود تا رد و بدل کردن وسیله بر روی میز مشکل شده و افراد کنار میز حالت عصبی پیدا کنند.
  4. حداقل عرض میز ناهار خوی هم باید ۳۶ اینچ باشد. کم بودن عرض میز ناهار خوری سبب بروز مشکل در قرار دادن اشیا بر روی میز می‌گردد.
  5. اگر فضا اجازه می‌دهد برای انتخاب یک میز ناهار خوری می‌توانید تعدا اعضا را شمره و سپس به اندازه ۲ نفر اضافه در نظر بگیرید تا اندازه‌ای نسبتا استاندارد بدست آورید.

شکل میز ناهارخوری

۳. شکل میز ناهارخوری:

شکل میز ناهار خوری یکی از مشخصه‌هایی است که هم باعث زیبا به نظر رسیدن خود میز و هم محلی که در آن قرار گرفته شده است می‌شود. میزهای ناهار خوری اشکال متنوع و گوناگونی دارند. برخی از اشکال میزهای ناهار خوری عبارتند از:

۳-۱.میز ناهار خوری مستطیل شکل:

میز ناهار خوری مستطیل شکل

میز مستطیل شکل شایع‌ترین شکل در ساخت میزهای ناهار خوری است. شکل مستطیلی دارای انعطاف بیشتری بوده به این معنی که تعداد صندلی‌هایی که در طول میز چیده می‌شوند برحسب تعداد افراد دور میز قابلیت افزایش یا کاهش دادن را دارد.

۳-۲. میز مربع شکل:

میز مربع شکل

میزهای مربع شکل برای اتاق‌هایی که اندازه آن مربع مانند بوده و تعداد افراد کمی در پشت میز خواهند نشست بسیار مناسب است. حتی می‌توان در مواردی خاص دو میز مربع شکل را برای نشستن افراد بیشتر کنار هم قرار دهید.

۳-۳. میز دایره‌ای شکل:

میز دایره‌ای شکل

میزهای دایره‌ای شکل برای محیط‌های بسیار کوچک با تعدا افراد بسیار کم پر کاربرد است چرا که باعث ایجاد صمیمیت بیشتر در بین افراد می‌شود ولی اگر میز ناهارخوری شما به شکل دایراه‌ای بسیار بزرگ باشد شما می‌توانید با تغییر در چینش صندلی های اطراف محیط آن را بهتر جلوه دهید.

۳-۴. میزهای بیضی شکل:

میزهای بیضی شکل

میزهای بیضی شکل بسیار شبیه به میزهای مستطیلی شکل هستند ولی بزرگترین تفاوت آن‌ها با هم گرد بودن کناره‌های میزها است که باعث می‌گردد برای محیط‌های باریک و کوچک بسیار پرکاربرد باشد.

مواد مورد استفاده در ساخت میز ناهار خوری

۴. مواد مورد استفاده در ساخت میز ناهار خوری:

انتخاب جنس میز ناهار خوری دشوار است. شما باید تعادل قیمت، سهولت مراقبت و سبک شخصی زندگی خود را در نظر گرفته و طبق آن‌ها میز ناهار خوری خود را انتخاب کنید. عدم تصمیم گیری مناسب در انتخاب جنس میز ناهار خوری شما را در دردسر خواهد انداخت مخصوصا در نحوه نگهداری از آن. در اینجا رایج ترین موادی را که در ساخت یک میز ناهار خوری بیشتر از همه به کار می‌روندرا برای شما معرفی خواهیم کرد.

برخی از موادی که در ساخت میز ناهار خوری پرکاربرد هستند عبارتند از:

۱.چوب:

چوب یکدست یک ماده کلاسیک بادوام بوده که یکی از مهم‌ترین مزیت‌هایش تعمیر آسان آن می‌باشد. پاین، اقاقیا، انبه و ساج از جمله درختانی اند که در ساخت میز ناهار خوری بسیار پرکاربردند. چوب با حرارت و رطوبت منقبض می‌شود و می‌تواند خراش‌ها و فرسایش را نشان دهد اما جای نگرانی نیست چون تعمیر آن نسبتاً آسان است.

۲. روکش‌های چوبی:

استفاده از روکش چوب در ساخت میز ناهار خوری هم بسیار پر کاربرد است و هم ارزان. معمولا در میز ناهار خوری چند تخته چوب را به هم چسبانده و بعد از تکمیل شدن پروسه طرح دادن آن برای زیبا جلوه کردن میز، روکش‌های چوبی را در روی آن قرار داده و پرس می‌کنند. برای اینکه بفهمید میز ساخته شده جنس خوبی دارد یا نه می‌توانید زیر میز را بررسی کنید. اگر جنس مورد استفاده در زیر میز با جنس روی میز همخوانی نداشته باشد از خرید آن اجتناب کنید.

۳. سنگ‌های تزیینی:

سنگ هم به لطف پیشرفت تکنولوژی در ساخت میز ناهار خوری بسیار پرکار برد شده‌ است. از میزهای ناهار خوری ساخته شده با سنگ معمولا در محیط‌های بسیار رسمی و مجلل استفاده می‌شود که هزینه بسیار بالایی هم دارد. معمولا از سنگ‌ مرمر در ساخت میز ناهار خوری استفاده می‌شود.

۴. شیشه:

در ساخت میزهای ناهار خوری می‌توان از انواع شیشه‌ مثل شیشه‌های رنگی، مات و روشن استفاده کرد. میز ناهار خوری شیشه‌ای سبب می‌شود تا فضای دلبازی را مشاهده کنید. اگر شما در نگهداری از میز ناهار خوری دقت لازم را داشته باشید می‌توانید از میز ناهار خوری شیشه‌ای در آشپز خانه خود استفاده کنید. میز ناهار خوری شیشه‌ای درست است که نسبت به رطوبت و دما مقاوم خواهد بود اما لکه‌ها را خیلی سریع جذب خود می‌کند و ممکن است به دلیل وجود خراش در لبه‌های میز به شما آسیب وارد کند.

۵. فلز:

معمولا از فلز در ساخت پایه میزهای ناهار خوری استفاده می‌شود. فلزات مورد استفاده معمولا فلزهای فولاد ضدزنگ، روی، برنج هستند. فلز با اینکه در مقابل خش و آسیب دیدگی مقاوم است اما به راحتی لکه‌ها را به خود جذب می‌کنند به همین دلیل در تمیز کردن آن‌ها باید از مواد خاصی استفاده شود تا به فلز هم آسیبی نرسد.

۶. پلاستیک:

امروزه پلاستیک در هر زمینه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد که میز ناهار خوری هم از این قاعده مستثنی نیست. میزهای ساخته شده از پلاستیک بسیار ارزان قیمت بوده و اینکه دوام بسیار کمتری نسبت به دیگر میزهای ساخته شده دارند.

همان طور که گفته بودیم چند نکته بسیار مهم برای اینکه میز ناهار خوری منزل را چگونه انتخاب کنیم؟ بیان کردیم. حتما فهمیدید که میزهای ناهار خوری بسته به مکان و تعداد نفراتی که به دور آن جمع خواهندشد بسیار متنوع اند و شما با دانستن نیاز و ویژگی‌های مد نظرتان می‌توانید به خرید اقدام کنید. 

اگر چنانچه هر یک از شما همراهان مجله سیراف در خرید یا نگهداری از میز ناهار خوری منزل خود تجربه خاصی دارید آن را برای استفاده دیگر کاربران با درج نظر به اشتراک بگذارید تا دیگر کاربران از آن استفاده کنند.

منابع مورد استفاده در تهیه این مطلب: ballarddesigns و nytimes

لینک خبر

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا