توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
آشپزی و تغزیهآموزش انواع غذاها

چگونه کوکوی کرفس درست کنیم؟

کوکوی کرفس غذایی ایرانی و سرشار از سلامتی می‌باشد که در ادامه قصد داریم طرز تهیه آن را به شما عزیزان آموزش دهیم با ما همراه باشید.

مواد لازم:

کرفس – ۲ شاخه
شیر – یک پیمانه
تخم مرغ – ۴ عدد
زرشک – ۲ قاشق غذاخوری
آرد – ۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل – به مقدار لازم
گردوی خرد شده – ۳ قاشق غذاخوری

طرز تهیه:

ابتدا برگ و ساقه کرفس‌ها را بشویید و بعد آن‌ها را ساطوری و ریز، خرد کنید. تخم مرغ‌ها را در ظرفی بشکنید و زرشک را به همراه مغز گردو با آن مخلوط کنید و مواد را خوب هم بزنید. کرفس خردشده را با نمک و فلفل مخلوط و به دیگر مواد اضافه کنید. آرد را در شیر بریزید و آن قدر هم بزنید تا مایه یک دست و صافی به دست بیاید. همه مواد را با هم ترکیب کنید و در یک ظرف پیرکس بریزید. کوکوی شما پس از ۳۰ تا ۴۰ دقیقه در دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد در فر آماده خواهد شد. برای تزیین می‌توانید از ماست چکیده، خیارشور و هویج استفاده کنید.
نکته:اگر می‌خواهید روی کوکو طلایی شود، پس از پختن، کمی روغن روی آن بریزید و برای چند دقیقه شعله بالای فر را روشن کنید.

منبع: خراسان

لینک خبر

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا