توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
آشپزی و تغزیهآموزش انواع غذاها

طرز تهیه میرزا قاسمی خوشمزه و مخصوص رستوران های گیلان

میرزا قاسمی یکی از غذاهای اصیل و بسیار محبوب استان گیلان است که به دلیل طعم خوشمزه و خاصی که به خاطر بادمجان کباب شده دارد در تمام شهرهای ایران از محبوبیت بالایی برخوردار است.

طرز تهیه میرزا قاسمی خوشمزه و مخصوص رستوران های گیلان

 

طرز تهیه میرزا قاسمی رستورانی دونفره مجلسی رستورانها با گردو با کشک سنتی

میرزا قاسمی یکی از غذاهای اصیل و بسیار محبوب استان گیلان است که به دلیل طعم خوشمزه و خاصی که به خاطر بادمجان کباب شده دارد در تمام شهرهای ایران از محبوبیت بالایی برخوردار است. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه میرزا قاسمی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
بادمجان ۶ عدد متوسط
گوجه فرنگی ۲ عدد متوسط
تخم مرغ ۲ عدد
سیر ۴ حبه
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری
روغن و زردچوبه به اندازه کافی
نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی

طرز تهیه میرزا قاسمی

مرحله اول

ابتدا باید بادمجان ها را کباب کنیم ، برای این منظور می توانیم از شعله اجاق گاز یا منقل زغال استفاده کنیم. ( در رستوران های سنتی رشت از زغال برای کباب کردن بادمجان ها استفاده می شود ) باید بادمجان ها را به خوبی کباب کنیم به حدی که پوست بادمجان ها به طور کامل بسوزد.

مرحله دوم

البته اگر طعم دودی بادمجان کبابی را دوست ندارید می توانید بادمجان ها را به صورت آبپز بپزید. پس از اینکه کباب کردن بادمجان ها به پایان رسید اجازه می دهیم کمی سرد شوند سپسپ پوست شان را به آرامی جدا می کنیم.

طرز تهیه میرزا قاسمی

بادمجان ها را پس از اینکه پوست گرفتیم در یک کاسه بزرگ می ریزیم سپس آنها را با گوشتکوب به طور کامل له می کنیم تا بافت شان از هم جدا شود. در ادامه بادمجان ها را کنار می گذاریم و گوجه فرنگی ها را اماده می کنیم.

مرحله چهارم

گوجه فرنگی ها را به مدت ۵ دقیقه در یک قابلمه حاوی آب جوش قرار می دهیم تا پوست شان به راحتی جدا شود. پس از گذشت ۵ دقیقه گوجه فرنگی ها را از آب جوش خارج می کنیم و پس از اینکه کمی سرد شدند پوستا شان را به راحتی جدا می کنیم.

مرحله پنجم

یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن اضافه می کنیم. در ادامه سیرها را رنده می کنیم و در روغن کمی تفت می دهیم تا نرم و سبک شوند ، در ادامه مقداری زردچوبه به سیر اضافه می کنیم و خوب تفت می دهیم تا سیر با زردچوبه یکدست شود.

طرز تهیه میرزا قاسمی

در این مرحله بادمجان ها را اضافه می کنیم و حدود ۲۰ دقیقه تفت می دهیم ، سپس گوجه فرنگی ها را به صورت خیلی ریز یا رنده شده به تابه اضافه می کنیم و خوب تفت می دهیم تا آب اضافی گوجه فرنگی ها تبخیر شود و میرزا قاسمی به روغن بیفتد.

مرحله هفتم

اضافه کردن رب گوجه فرنگی به میرزا قاسمی اختیاری است اما اگر می خواهید میرزا قاسمی طعم و رنگ بهتری داشته باشد می توانید ۱ قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی نیز در این مرحله به میرزا قاسمی اضافه کنید. رب گوجه فرنگی را خوب تفت دهید تا کاملا سرخ شود.

مرحله هشتم

در این مرحله مواد میرزا قاسمی را یک سمت تابه جمع می کنیم سپس تخم مرغ ها را در قسمت خالی تابه می شکنیم و پس از اینکه به خوبی پختند با دیگر مواد میرزا قاسمی مخلوط می کنیم تا کاملا با دیگر مواد یکدست شوند.

طرز تهیه میرزا قاسمی

در آخر نمک و فلفل سیاه میرزا قاسمی را اندازه کنید و اجازه دهید کمی جا بیفتد. برای تزیین میرزا قاسمی می توانید یک عدد تخم مرغ را در یک تابه جداگانه در یک قالب گرد بپزید سپس بعد از اینکه میرزا قاسمی را در بشقاب کشیدید تخم مرغ نیمرو شده را روی میرزا قاسمی قرار دهید.

نکات طرز تهیه میرزا قاسمی

کباب کردن بادمجان

اگر می خواهید بادمجان شما طعم دودی داشته باشد حتما بادمجان ها را روی زغال یا شعله اجاق گاز کباب کنید زیرا کباب کردن بادمجان ها در فر باعث می شود که بوی دودی نگیرند. رستوران های شمالی برای کباب بادمجان از منقل ذغال استفاده می کنند که طعم بسیار عالی به بادمجان می دهد.

درست است که محبوبیت میرزا قاسمی به دلیل طعم دودی بادمجان آن است ولی افرادی هم هستند که به همین دلیل دودی بودن طعم بادمجان میرزا قاسمی را نمی پسندند. افرادی که طعم دودی بادمجان را دوست ندارند می توانید از فر برای کباب کردن بادمجان ها استفاده کنند تا بوی دودی نداشته باشد.

استفاده از رب گوجه فرنگی

بعصی آشپزها اضافه کردن رب گوجه فرنگی به میرزا قاسمی را کاری اشتباه می دانند زیرا بر این این باورند که اضافه کردن رب گوجه فرنگی طعم اصلی میرزا قاسمی را از بین می برد و باعث می شود میرزا قاسمی طعم رب گوجه فرنگی بگیرد.

البته من با این موضوع مخالف هستم چون رب گوجه فرنگی علاوه بر اینکه طعم بهتری به میرزا قاسمی می دهد باعث می شود میرزا قاسمی خوشرنگ تر نیز شود. شما هم در صورت تمایل می توانید رب گوجه فرنگی را از دستور بالا حذف کنید.

طرز تهیه میرزا قاسمی با گردو

در برخی شهرها برای تزیین میرزا قاسمی از مغز گردو هم استفاده می شود ، در صورت تمایل می توانید برای تزیین و مجلسی تر کردن میرزا قاسیم خود پس از آنکه آنرا در ظرف مورد نظرتان کشیدید با چند عدد مغز گردو آنرا تزیین کنید.

chishi.ir

 

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا