توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
آشپزی و تغزیهآموزش انواع غذاها

آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه میگو سوخاری خانگی

ذائقه های غذایی افراد متفاوت است. برخی ها طرفدار غذاهای دریایی هستند و برخی گیاه خوار یا گوشت خوارند.

ذائقه های غذایی افراد متفاوت است. برخی ها طرفدار غذاهای دریایی هستند و برخی گیاه خوار یا گوشت خوارند. با این حال میگو سوخاری یکی از غذاهای دریایی و فست فودی موردعلاقه ی بسیاری از افراد است که در این مقاله با طرز تهیه آن آشنا می شوید.

در واقع بسیاری از افراد به ویژه ساکنان مناطق ساحلی برای طبخ غذا از میگو استفاده می کنند. از آنجایی که در تابستان بیشتر خانم ها پخت غذا در محیط بیرون (خارج از آشپرخانه) را ترجیح می دهند؛ پس تمایل بیشتری به انتخاب غذاهای سرخ کردنی دارند. بهتر است با بانوی شهر همراه باشید و با نوعی غذای سرخ کردنی به نام میگو سوخاری آشنا شوید.

میگو

میگوها نوعی آبزی از خانواده پنائیده (Penaeidae)، بزرگترین خانواده سخت پوستان هستند که در این خانواده، ۱۲ جنس قرار دارند که بیشتر آنها (حدود۸۰% ) از نظر تجاری دارای اهمیت بسیاری هستند و با نام میگو (Shrimp)معرفی شده اند.

میگوها از لحاظ اندازه و طول بدن متفاوت اند و همچنین در رنگ بدن نیز دارای تنوع زیادی هستند. رنگ میگوها معمولاً در طیف سفید متمایل به سبز – خاکستری، سفید – صورتی و حتی سبز رنگ تغییر می‌کند. این رنگ بدن در بین گونه های مختلف ثابت نیست و در واقع با توجه به شرایط محیط زیستی آن از قبیل درجه حرارت، درجه شوری، نوع مواد تغذیه ای، رنگ محیط و ابتلا به بیماری‌ها ممکن است کاملاً تغییر کند.

میگو سوخاری

میگو یکی از ساده ترین وعده های غذایی محسوب می شود که می توانید به سهولت آن را تهیه کنید. فقط دستور تهیه و زمان پخت آن را در نظر داشته باشید.

مواد لازم برای تهیه میگو سوخاری

برای تهیه میگو سوخاری ابتدا مواد زیر را آماده کنید و سپس مراحل پخت را با ما دنبال کنید.

  • میگو پاک شده
  • ۱لیوان آرد سفید
  • ۱لیوان آرد سوخاری
  • نمک به مقدار لازم (۳/۴ قاشق چای خوری)
  • فلفل سیاه (۳/۴ قاشق چای خوری)
  • ۱عدد تخم مرغ
  • روغن (نباتی یا بادام زمینی) برای سرخ کردن به مقدار لازم
  • آبلیمو (۲ یا۳ قاشق غذاخوری)

مراحل تهیه میگو سوخاری

۱) در ابتدا باید پوست میگو را جدا کنید. پس از تمیز شدن میگوها آنها را درون ظرفی تمیز قرار داده و آبلیمو، نمک و فلفل را به آن اضافه کرده و به مدت چند ساعت درون یخچال قرار دهید تا میگو طعم خوبی داشته باشد.

نکته: برخی افراد علاوه بر آبلیمو از سیر نیز استفاده می کنند.

۲) سپس برای آماده کردن میگو سوخاری آرد سفید و آرد سوخاری را در ظروف جداگانه ای قرار دهید.

۳) در مرحله ی بعد تخم مرغ را خوب هم بزنید و آماده نگه دارید.

۴) روغن را با حرارت ۳۵۰ درجه گرم کنید. ماهیتابه های چدن برای سرخ کردن غذا به ویژه میگو کارایی خوبی دارند.

نکته: از چه روغنی برای سرخ کردن میگو استفاده کنیم؟

  • روغن بادام زمینی بهترین گزینه برای تهیه میگو سوخاری است. چون طعم فوق العاده ای به میگو می دهد و همچنین باعث سرخ شدن کامل آن می شود.
  • استفاده از سایر روغن های نباتی دیگر نیز رایج است.

میگو سوخاری

۵) زمانی که روغن گرم شد، میگو را ابتدا در آرد سفید قرار می دهیم، بعد داخل ظرف حاوی تخم مرغ بغلتانید و در آخر در آرد سوخاری قرار دهید تا میگو کاملا پوشیده از مواد شود.

۶) سپس میگوها را درون ماهیتابه حاوی روغن داغ شده قرار داده و آنها را به مدت چند دقیقه سرخ کنید تا قهوه ای یا طلایی رنگ شوند. اگر دمای روغن ۳۵۰-۳۷۵ درجه باشد، میگوها در ۱یا۲ دقیقه پخته می شوند (به طور کلی زمان پخت یا سرخ شدن میگو خیلی کم است و میگو در مدت زمان کمی سرخ می شود).

۷) بهتر است در انتها میگوها را روی یک قفسه سیمی، تخته تمیز حاوی کاغذ یا پارچه تمیز قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود.

حالا میگوهای سوخاری شما آماده هستند و می توانید با سس کوکتل خوشمزه یا سس باربیکیو سفید سرو کنید و لذت ببرید.

دستور پخت مرغ سوخاری کنتاکی و مرغ سوخاری خانگی را مطالعه کنید.

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا