توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
آشپزی و تغزیهنان و شیرینی

طرز تهیه نان پرتزل خوشمزه و مخصوص به روش سنتی آلمانی

طرز تهیه نان خرمایی نان خرمایی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه ایرانی است که همان طور که از نامش مشخص است با مغز خرما تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش …

طرز تهیه نان پرتزل خوشمزه و مخصوص به روش سنتی آلمانی

 

طرز تهیه نان خرمایی نان خرمایی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه ایرانی است که همان طور که از نامش مشخص است با مغز خرما تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش …

طرز تهیه نان پرتزل , دستور پخت نان پرتزل آلمانی
طرز تهیه نان پرتزل خوشمزه و مخصوص به روش سنتی آلمانی

نان های حجیم و فانتزی یکی از انواع نان های پرطرفدار به حساب می آید. گاهی نان ها را با فیلینگ و مغزهای متنوع طبخ می کنند. نان پرتزل از نان های حجیم و بدون مغز است. روش طبخ آن کمی متفاوت است اما در فر تهیه می شود و نیاز به تنور ندارد. ین نان را می توان در کنار پنیر و سبزی یا غذاهای نانی و خوراک ها و سالاد ها سرو نمود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان پرتزل در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم نان پرتزل
آرد تقریبا ۴ پیمانه
آب یک و نیم پیمانه
کره به دمای محیط رسیده ۲۵ گرم
شکر ۱ قاشق مربا خوری
مایه خمیر یک و نیم قاشق غذا خوری
نمک نصف قاشق چای خوری

طرز تهیه نان پرتزل

مرحله اول

برای تهیه نان خوشمزه پرتزل در ابتدای کار، آب ولرمی که انگشت را نسوزاند درون یک کاسه می ریزیم. مایه خمیر و شکر را به آن اضافه کرده و یک درپوس روی آن قرار می دهیم و می گذاریم حدود ۱۰ دقیقه استراحت کند تا مایه خمیر به عمل آید و پف کند.

مرحله دوم

در این مرحله یک کاسه بزرگ برداشته و کره که به دمای محیط رسیده است را درون آن می ریزیم. در ادامه به آن مقداری نمک اضافه کرده و باهم مخلوط می کنیم. خمیر مایه به عمل آمده را به آن اضافه کرده و با هم مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

۴ پیمانه آرد را روی مواد الک می کنیم و ورز می دهیم تا یک خمیر نرم و یکدستی ایجاد شود. اگر آرد زیاد بود کمی آب به آن اضافه می کنیم تا به خمیر دلخواه برسیم. خمیر را ده دقیقه با دست ورز می دهیم. یک کاسه را چرب می کنیم.

مرحله چهارم

سپس خمیر را درون آن می گذاریم و روی آن را سلفون می کشیم و یک ساعت به خمیر استراحت می دهیم تا یک به عمل آید و حجم آن دو برابر شود. خمیر را به چانه های ۷۰ گرمی تقسیم می کنیم. هر چانه را به شکل یک نوار در می آوریم.

مرحله پنجم

نوار ها را به شکل یک دایره در آورده و دو سر خمیر را به هم پیج می دهیم و روی قسمت دایره ای شکل بر می گردانیم. کف سینی فر را کاغذ روغنی پهن می کنیم. درون یک قابلمه، سه لیوان آب و ۷۰ گرم جوش شیرین می ریزیم و روی حرارت قرار دهید تا بجوشد.

مرحله ششم

خمیرهای فرم داده شده را درون این آب جوش به مدت ده ثانیه قرار می دهیم. خمیر ها را بعد از ۱۰ ثانیه از آب جوش در آورده و روی کاغذ روغنی در سینی فر قرار می دهیم. روی آن کنجد و یا نمک دریایی می ریزیم و داخل فری که از قبل گرم شده است،

مرحله هفتم

با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه قرار می دهیم تا بپزد. می توان قسمت آّب جوش و جوش شیرین را حذف کرد و خمیر ها را از همان اول درون سینی فر چید. روی آن را با زرده تخم مرغ رومال کرد و با کنجد تزیین نمود و درون فر پخت.

chishi.ir

 

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا