توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
آشپزی و تغزیهنان و شیرینی

طرز تهیه نان سیب خوشمزه و مخصوص مناسب برای عصرانه

طرز تهیه نان شیرمال نان شیرمال یکی از انواع نان های سنتی و بسیار پرطرفدار ایرانی است که به عنوان صبحانه و عصرانه مصرف می شود، برای مشاهده این اموزش شیرینی پزی …

طرز تهیه نان سیب خوشمزه و مخصوص مناسب برای عصرانه

طرز تهیه نان شیرمال نان شیرمال یکی از انواع نان های سنتی و بسیار پرطرفدار ایرانی است که به عنوان صبحانه و عصرانه مصرف می شود، برای مشاهده این اموزش شیرینی پزی …
طرز تهیه نان سیب ایتالیایی خوشمزه و دارچین درختی سیب گلاب
طرز تهیه نان سیب خوشمزه و مخصوص مناسب برای عصرانه

نان های حجیم و فانتزی یکی از انواع نان های پرطرفدار به حساب می آید. گاهی نان ها را با فیلینگ و مغزهای متنوع طبخ می کنند. نان سیب مانند نان های حجیم است با این تفاوت که فیلینگ آن، سیب و هل و زعفران است. این نان را می توان به تنهایی یا در کنار عسل و مربا به عنوان صبحانه یا عصرانه با چای یا قهوه سرو نمود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان سیب در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم نان سیب
آرد ۴ تا چهار و نیم لیوان
شیر سه چهارم پیمانه
کره ۵۰ گرم
آب ولرم یک سوم پیمانه
خمیر مایه ۱ قاشق سوپ خوری
نمک یک سوم قاشق مربا خوری
شکر یک سوم پیمانه
وانیل نصف قاشق چای خوری
تخم مرغ ۱ عدد درشت
مواد میانی
سیب شیرین ۳ عدد
هل ۱ قاشق چای خوری
زعفران ۱ قاشق مربا خوری
شکر یک سوم لیوان
مواد رومال
زرده ۱ عدد
زعفران ۱ قاشق چای خوری
وانیل کمی
شیر ۱ قاشق غذا خوری

طرز تهیه نان سیب

مرحله اول

برای تهیه نان خوشمزه و مخصوص سیب شیرین در ابتدای کار، در یک کاسه مناسب، یک قاشق شکر رو با آب ولرم مخلوط می کنیم. در ادامه خمیر مایه را هم به آن، اضافه می کنیم. درب ظرف را می ‌بندیم تا خمیر مایه به طور کامل به عمل آید.

مرحله دوم

در کاسه بزرگی شیر، کره، شکر، وانیل، نمک، تخم مرغ، مخلوط می کنیم، سپس خمیر مایه به عمل آمده را به آن اضافه می کنیم. مواد را با هم مخلوط کرده تا یکدست شود. نصف میزان آرد را الک کرده و به مواد اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله مابقی آرد را کم کم اضافه کرده و ورز می دهیم تا جایی که خمیر نرم و یکدستی ایجاد شود که به دست نچسبد. در ادامه بیش از حد نباید آرد بزنیم. روی کاسه را سلفون کشیده و ۱ ساعت در جای گرم استراحت می دهیم.

مرحله چهارم

در فاصله ای که خمیر به عمل می آید، مواد میانی را تهیه می کنیم. برای این کار، سیب ها را شسته و پوست می کنیم. سپس آن ها را درون یک قابلمه رنده می کنیم. شکر و هل و زعفران را به آن اضافه کرده و خوب بهم می زنیم تا کامل یکدست شود.

مرحله پنجم

سپس آن را روی حرارت قرار می دهیم تا بجوشد و آب آن کشیده شود. بعد از یک ساعت که خمیر به خوبی استراحت کرد و به عمل آمد، سطح کار را آرد پاشی کرده و خمیر را روی آن ورز می دهیم. قالب را با کره چرب کرده و دو سوم از خمیر را درون قالب باز می کنیم.

مرحله ششم

لبه های خیمر را ۵ سانت بالاتر از ظرف می آوریم. از مواد میانی روی خمیر می ریزیم. لبه های خمیر را قیچی زده و به صورت ضرب دری روی هم قرار می دهیم. با باقی مانده خمیر، نوار های باریکی تهیه می کنیم. در وسط خمیر به صورت حلزونی شکل می دهیم.

مرحله هفتم

فر را از قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم. ۲۰ دقیقه به خمیر استراحت می دهیم. سپس یک کاسه برداشته و تمام مواد رومال را با هم مخلوط می کنیم. سپس روی خمیر می مالیم و در فر با همان دما به مدت ۲۵ الی ۳۰ دقیقه قرار می دهیم تا بپزد

مرحله هشتم

و روی نان طلایی شود. بعد از پخت، عسل را روی سطح نان می مالیم. حتما درون فر یک کاسه آب قرار می دهیم تا نان لطیف شود. وقتی پخت کامل شد، از فر خارج کرده و می گذاریم به دمای محیط برسد. سپس از قالب خارج می کنیم.

chishi.ir

 

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا