توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
آشپزی و تغزیهمربا و ترشی

طرز تهیه غوره شور خوشمزه و سنتی و فوت و فن تهیه آن

شوری و ترشی از دیرباز مورد استفاده و علاقه مردم بوده است. در قدیم برای این که بتوانند سبزیجات را در طول سال داشته باشند، از شوری و ترشی استفاده می کردند.

طرز تهیه غوره شور خوشمزه و سنتی و فوت و فن تهیه آن

 
خواص غوره شور طرز تهیه غوره شور چگونه است خانگی انگور شور کپک غوره شور غوره نمکی
طرز تهیه غوره شور خوشمزه و سنتی و فوت و فن تهیه آن

شوری و ترشی از دیرباز مورد استفاده و علاقه مردم بوده است. در قدیم برای این که بتوانند سبزیجات را در طول سال داشته باشند، از شوری و ترشی استفاده می کردند. شور شدن و استفاده از سرکه در ترشی ها، باعث ماندگاری سبزیجات می شود. در این دستور، طرز تهیه غوره شور به روشی بسیار ساده بیان شده است. ترشی ها و شوریجات را می توان در کنار غذاهای مختلف به عنوان چاشنی و طعم دهنده استفاده کرد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه غوره شور در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم غوره شور
غوره عسگری ۱ کیلوگرم
آب جوشیده سرد شده به مقدار لازم
آب غوره ۱ فنجان
نمک ۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه غوره شور

مرحله اول

برای تهیه شوری خوشمزه و سنتی با غوره انگور در ابتدای کار، غوره ها را پاک می کنیم. توجه داشته باشید که به سلیقه خود می توان از غوره ها با خوشه یا بدون خوشه استفاده کرد، البته برای اینکه غوره شور مجلسی تر شود بهتر است غوره ها را پاک کنیم.

مرحله دوم

سپس آن را شسته و با آب جوشیده سرد شده، آب می کشیم و در آبکش قرار می دهیم تا آب آن برود و خشک شود. سپس غوره ها را درون ظرف شیشه ای در دار می ریزیم. آبغوره را روی آن می ریزیم و تا حدی که آب غوره روی آن را بپوشاند، اضافه می کنیم.

مرحله سوم

باید از آبغوره های خالص بدون نمک استفاده شود. سپس نمک را روی غوره ها می ریزیم و در ظرف را می بندیم و در دمای محیط حدود ۱۰ روز قرار می دهیم تا برسد. سپس آماده مصرف است و داخل یخچال نگه داری می شود.

نکات طرز تهیه غوره شور

غوره مناسب شوری

همانطور که مطمئنا می دانید درخت انگور انواع بسیار متنوعی دارد و به همین دلیل باید برای شوری از غوره ای استفاده کنیم که حدالمقدور دارای هسته نباشد، به همین دلیل بهترین نوع غوره برای شوری غوره عسگری است که بدون هسته می باشد.

chishi.ir

 

 

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا