توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
آشپزی و تغزیهنان و شیرینی

طرز تهیه کرپ کیک خوشمزه و مخصوص با طعم شکلاتی

کرپ کیک یک دسر بسیار خوشمزه است که از دولایه کرپ و کرم تهیه شده است و روی آن را با شیر شکلات تزیین می کنند. این کرپ را می توان به عنوان دسر در مهمانی ها سرو نمود.

طرز تهیه کرپ کیک خوشمزه و مخصوص با طعم شکلاتی

 
طرز تهیه کرپ کیک وانیلی وانیلی رولی بدون فر رولت فیلم شکلاتی آپارات
طرز تهیه کرپ کیک خوشمزه و مخصوص با طعم شکلاتی

کرپ کیک یک دسر بسیار خوشمزه است که از دولایه کرپ و کرم تهیه شده است و روی آن را با شیر شکلات تزیین می کنند. این کرپ را می توان به عنوان دسر در مهمانی ها سرو نمود. این کرپ بافت خاص و متفاوتی با دسر های دیگر دارد و می توان بین آن از هر ماده کرمی دیگری به دلخواه استفاده کرد. حتی می توان بین کرپ ها از میوه های مختلف یا مغزیجات برای مقوی و خوشمزه تر شدن کرپ کیک استفاده کرد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کرپ کیک در ادامه با سایت اموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کرپ کیک
شیر ۳ لیوان
نشاسته ذرت دو و نیم قاشق غذا خوری
آرد قنادی ۲ قاشق غذا خوری
شکر نصف لیوان
وانیل ۱ قاشق چای خوری
زرده تخم مرغ ۱ عدد
خامه صبحانه ۱۰۰ میلی لیتر
مواد لازم برای کرپ
تخم مرغ ۲ عدد
شیر ۲ لیوان
شکر ۶ قاشق غذا خوری
روغن نصف فنجان
کاکائو ۲ قاشق غذا خوری
مواد لازم برای رویه
شکلات پودر شده نصف بسته
شیر ۱ فنجان

طرز تهیه کرپ کیک

مرحله اول

برای تهیه کرپ خوشمزه و مخصوص به صورت کیک در ابتدای کار، کرم را تهیه می کنیم. برای این کار یک قابلمه برداشته و شیر و نشاسته و شکر و آرد قنادی و زرده تخم مرغ را درون آن می ریزیم و با هم مخلوط می کنیم تا یکدست شود.

مرحله دوم

سپس روی حرارت قرار می دهیم و مرتب هم می زنیم تا غلیظ شود و شروع به جوشیدن کند. سپس وانیل را اضافه کرده و ۲ دقیقه دیگر می گذاریم بجوشد. از روی حرارت برداشته و می گذاریم کنار تا خنک شود.

مرحله سوم

وقتی که خنک شد، خامه را به آن اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا یکدست شود. یک کاسه دیگر برداشته و مواد کرپ را درون آن می ریزیم. تخم مرغ و شیر و شکر و روغن را اضافه کرده و هم می زنیم تا یکدست شود.

مرحله چهارم

کاکائو را هم اضافه کرده و مخلوط می کنیم. سپس یک تابه تفلون را برداشته و کمی کف آن را چرب می کنیم. سپس روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا داغ شود. یک ملاقه از مواد کرپ را درون آن می ریزیم و نازک می کنیم.

مرحله پنجم

توجه داشته باشید که از آن جا که کرپ ها نازک است نیاز به پخت دو طرفه ندارد. با این مقدار مواد، ۱۰ کرپ به ما می دهد. بعد از پختن همه کرپ ها و خنک شدنشان، ۲ قاشق غذا خوری کرم را در وسط یک کرپ قرار می دهیم.

مرحله ششم

در این مرحله می توان قبل از پیچیدن، مقداری فندق و بادام زمینی و چیپس شکلاتی به دلخواه روی آن اضافه کرد. در ادامه کرپ ها را می پیچیم و به مدت ۱ تا ۲ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا به خوبی استراحت کند.

مرحه هفتم

سپس شیر و شکلات پودر شده را با هم ترکیب می کنیم و روی حرارت می گذاریم تا یکدست شود. سپس از روی حرارت برداشته و وقتی که خنک شد، روی کرپ های پیچیده شده می ریزیم و در ظرف مناسب سرو می کنیم.

chishi.ir

 

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا