توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
آشپزی و تغزیهمربا و ترشی

طرز تهیه خورش ترشی گورما خوشمزه و مخصوص ارومیه

این خورش، یک خورش اصیل ایرانی است که مربوط به استان اردبیل است. این خورش به خورش چشم بلبلی نیز معروف است که از ترکیب گوشت خورشتی و لوبیا چشم بلبلی و آلو تهیه می شود. چاشنی های مورد استفاده در این خورش، رب گوجه فرنگی یا رب انار است.

طرز تهیه خورش ترشی گورما خوشمزه و مخصوص ارومیه

 
خورش ترشی گورما , طرز تهیه خورش ترشی گورما , غذای اردبیلی با لوبیا چشم بلبلی
طرز تهیه خورش ترشی گورما خوشمزه و مخصوص ارومیه

این خورش، یک خورش اصیل ایرانی است که مربوط به استان اردبیل است. این خورش به خورش چشم بلبلی نیز معروف است که از ترکیب گوشت خورشتی و لوبیا چشم بلبلی و آلو تهیه می شود. چاشنی های مورد استفاده در این خورش، رب گوجه فرنگی یا رب انار است. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش ترشی گورما در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
پیاز ۱ عدد
گوشت خورشتی گوسفندی ۳۰۰ گرم
فلفل قرمز و زردچوبه به مقدار لازم
چوب دارچین ۱ تکه
نمک و زعفران دم کشیده به مقدار لازم
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذا خوری
لوبیا چشم بلبلی ۱ پیمانه
آلو خورشتی ۱ پیمانه

طرز تهیه خورش ترشی گورما

مرحله اول

برای تهیه خورش خوشمزه و مجلسی ترشی گورما در ابتدای کار، لوبیا چشم بلبلی را شسته و با کمی آب حدود ۲۴ ساعت قبل خیس می کنیم. در این مدت حدود ۵ بار آب آن را عوض می کنیم. پیاز را شسته و پوست می کنیم.

مرحله دوم

سپس به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. یک قابلمه را با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود. سپس پیاز ها را اضافه کرده و تفت می دهیم تا سبک و طلایی شود. گوشت خورشتی را به آن اضافه می کنیم.

مرحله سوم

سپس به خوبی  تفت می دهیم تا رنگ آن عوض شود و سرخ شود. به آن فلفل و زردچوبه و چوب دارچین اضافه می کنیم و دو لیوان آب جوش به آن اضافه کرده و درب قابلمه را می بندیم و زمان می دهیم حدود ۲ ساعت تا پخته شود.

مرحله چهارم

وقتی که گوشت کامل پخته شد، به آن نمک و زعفران اضافه می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرار قرار می دهیم، سپس کمی روغن به تابه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم تا روغن به خوبی داغ شود.

مرحله پنجم

رب گوجه فرنگی را به آن اضافه کرده و تفت می دهیم تا رنگ باز کند. سپس به خورش اضافه می کنیم. چوب دارچین را در این مرحله در می آوریم. لوبیا چشم بلبلی را که از قبل خیس کرده ایم، به خورش اضافه می کنیم.

مرحله ششم

آلو خورشتی را هم اضافه کرده و تا زمانی که لوبیا ها پخته و خورش به روغن بیفتد روی حرارت باقی می گذاریم. وقتی که خورش جا افتاد زیر گاز را خاموش می کنیم و در ظرف مورد نظر آن را سرو می نماییم. این خورش را در کنار پلو زعفرانی سرو می کنیم.

chishi.ir

 

 

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا