توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
آشپزی و تغزیهآموزش انواع غذاها

طرز تهیه کباب کوبیده ترکیه ای خوشمزه و با سس مخصوص

کباب یک غذای ایرانی و ترکی است که گوشت یا مرغ و ماهی روی منقل و ذغال یا گریل و تابه کباب می شود.

طرز تهیه کباب کوبیده ترکیه ای خوشمزه و با سس مخصوص

 
کباب کوبیده ترکیه ای , طرز تهیه کباب کوبیده ترکیه ای , دستور پخت کباب کوبیده ترکیه ای
طرز تهیه کباب کوبیده ترکیه ای خوشمزه و با سس مخصوص

کباب یک غذای ایرانی و ترکی است که گوشت یا مرغ و ماهی روی منقل و ذغال یا گریل و تابه کباب می شود. یکی از خوشمزه ترین و پرطرفدار ترین کباب ها، کباب کوبیده است که از گوشت چرخ کرده تهیه می شود. اما مشکل این کباب ها این است که اگر درصد چربی و مقدار ورز دادن آن مناسب نباشد، روی توری از سیخ جدا شده و می ریزیم. یکی از انواع این کباب ها، کباب کوبیده ترکیه ای است که در تابه و در سس گوجه تهیه می شود. این کباب دیگر مشکل ریختن ندارد و به راحتی برای مهمانی ها نیز تهیه و سرو می گردد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کباب کوبیده ترکیه ای در ادامه با سایت اموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده نیم کیلو گرم
پیاز بزرگ ۱ عدد
سیر ۲ حبه
جعفری و نعناع خرد شده ۵ قاشق غذا خوری
نمک و فلفل به مقدار لازم
زردچوبه و پاپریکا و ادویه دلخواه به میزان دلخواه
مواد لازم برای سس
گوجه ۴ عدد
سرکه نصف فنجان
پیاز رنده شده ۱ عدد
سیر ۳ حبه
نمک و فلفل به میزان دلخواه

طرز تهیه کباب کوبیده ترکیه ای

مرحله اول

برای تهیه کباب کوبیده خوشمزه و مخصوص به روش ترکیه ای در ابتدای کار، پیاز را شسته و پوست می کنیم. سپس آن را رنده کرده و آب آن را با دست می گیریم پیاز را درون یک کاسه می ریزیم. گوشت چرخ کرده را هم به آن اضافه می کنیم.

مرحله دوم

سیر رنده شده، نمک، فلفل، پاپریکا، زردچوبه و ادویه دلخواه را به آن اضافه کرده و با هم ورز می دهیم تا یکدست شود و مزه ها با هم مخلوط شود. برای گوشت چرخ کرده بهتر است از ترکیب گوشت گوساله و گوسفندی استفاده کرد.

مرحله سوم

در این مرحله مایه کباب را درون یخچال به مدت ۱ ساعت استراحت می دهیم تا به خوبی منسجم و مزه دار شود. در این مدت، سس کباب را تهیه می کنیم. برای این کار، پیاز را شسته و پوست می کنیم و رنده می کنیم.

مرحله چهارم

حالا یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم، سپس کمی روغن اضافه می کنیم و صبر می کنیم تا روغن به خوبی داغ شود. سپس پیاز و سیر رنده شده را به آن اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا سیر و پیاز طلایی شوند.

مرحله پنجم

گوجه فرنگی ها را شسته و به صورت ریز خرد کرده و درون غذاساز پوره می کنیم. پوره گوجه را به پیاز اضافه کرده و سرخ می کنیم. سرکه، نمک و فلفل را به آن اضافه کرده و مخلوط می کنیم. می گذاریم روی حرارت ملایم تا جا بیفتد.

مرحله ششم

در مرحله پایانی بعد از حدود ۱ ساعت که گوشت استراحت کرد، آن را در آورده و به اندازه های کوچک در می آوریم و به سیخ چوبی می کشیم. سپس درون تابه سس قرار می دهیم و می گذاریم تا بپزد. و آن را در ظرف مناسب سرو می کنیم.

chishi.ir

 

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا