توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
آشپزی و تغزیه

طرز تهیه املت کرکی خوشمزه و مخصوص به روش خانگی

املت کرکی داستان‌ جالب مادر مهربانی است که با فرزندش در فقر زندگی می‌کرد. یک روز کودک گرسنه می ‌شود و از مادر می‌خواهد برایش غذا درست کند.

طرز تهیه املت کرکی خوشمزه و مخصوص به روش خانگی

 

املت کرکی , طرز تهیه املت کرکی , دستور پخت املت کرکی

املت کرکی داستان‌ جالب مادر مهربانی است که با فرزندش در فقر زندگی می‌کرد. یک روز کودک گرسنه می ‌شود و از مادر می‌خواهد برایش غذا درست کند. مادر در یخچال نگاه می‌کند و متوجه می‌شود که جز یک تخم‌ مرغ چیزی نمانده است. مادر اگرچه فقیر بود اما در آشپزی هنرمند بود. او دلش نمی‌خواست کودکش گرسنگی بکشد. فکری به سرش زد و زرده و سفیده تخم مرغ را جدا کرد و آنقدر با همزن دستی زد تا سفیده ها پف کرد و زرده ها حجمش زیاد شد و شروع به درست کردن املت کرد. فرزندش از غذای جدید خیلی خوشش آمد و آن قدر خورد که دیگر جا نداشت و غذا اضافه آمد. مادر هم توانست سیر شود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه املت کرکی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم املت کرکی
زرده تخم مرغ ۳ عدد
سفیده تخم مرغ ۵ عدد
نمک یک هشتم قاشق چای خوری
فلفل سفید یک هشتم قاشق چای خوری
پیازچه خرد شده ۱ قاشق چای خوری
جعفری خرد شده ۱ قاشق چای خوری
کره ۲۵ گرم

طرز تهیه املت کرکی

مرحله اول

برای تهیه املت خوشمزه و مخصوص به روش کرکی در ابتدای کار، سفیده و زرده را در ظرف های جدا گانه می ریزیم. سپس با همزن دستی آن قدر می زنیم تا سفیده ها پف کند و زرده ها کرم رنگ و حجیم شود.

مرحله دوم

سپس آنها را به آرامی با هم مخلوط می ‌کنیم و داخل تابه نچسب بدون اضافه کردن روغن و کره، می ‌ریزیم و درب تابه را می ‌بندیم. در ادامه به مدت ۵ دقیقه بعد ۲۵ گرم کره را نصف کرده و زیر املت قرار می‌ دهیم.

مرحله سوم

سپس درب تابه را مجدد می ‌بندیم تا کاملاً پخته شود. قبل از سرو روی املت فلفل، نمک و کمی جعفری خرد شده می ‌پاشیم. بلافاصله املت را تا می ‌زنیم و روی آن پیازچه خرد شده می‌ ریزیم. سپس در ظرف مناسب سرو می کنیم.

chishi.ir

 

 

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا