توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
آشپزی و تغزیهآموزش انواع غذاها

طرز تهیه سوپ ورمیشل خوشمزه و مجلسی به روش رستورانی

سوپ ورمیشل یا سوپ رشته فرنگی یکی از انواع سوپ های بسیار محبوب در سراسر جهان است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود.

طرز تهیه سوپ ورمیشل خوشمزه و مجلسی به روش رستورانی

 

 

طرز تهیه سوپ ورمیشل رژیمی رستورانی رشته و عدس برای سرماخوردگی رستورانی رشته ساده با گوشت چرخ کرده با برنج
طرز تهیه سوپ ورمیشل خوشمزه و مجلسی به روش رستورانی

سوپ ورمیشل یا سوپ رشته فرنگی یکی از انواع سوپ های بسیار محبوب در سراسر جهان است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود. این سوپ خوشمزه هم به صورت مجلسی برای پیش غذا تهیه می شود، هم مانند سوپ هایی مثل سوپ مرغ برای درمان سرماخوردگی و تقویت بدن استفاده می شود. در تهیه این سوپ دست ما کاملا باز است و می توانیم از انواع مواد غذایی استفاده کنیم، مثلا در این دستور ما از گوشت مرغ استفاده کرده ایم که می توانیم آنرا با گوشت چرخ کرده جایگزین کنیم، یا اینکه کلا گوشت مرغ را هم حذف کنیم و سوپ را به صورت کاملا گیاهی درست کنیم، برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سوپ ورمیشل در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ ۲۵۰ گرم
رشته ورمیشل ۱ پیمانه
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری
پیاز ۱ عدد
هویج ۲ عدد
گوجه فرنگی ۱ عدد
جعفری ۱ قاشق غذاخوری
لیمو ترش ۱ عدد
نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی
زردچوبه و روغن به اندازه کافی

طرز تهیه سوپ ورمیشل

مرحله اول

برای تهیه سوپ ورمیشل خوشمزه و مجلسی ابتدا گوشت مرغ را به همراه ۲ لیوان آب و مقداری زردچوبه داخل یک قابلمه کوچک می ریزیم و روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا آب به جوش بیاید و گوشت مرغ تقریبا نیمپز شود.

مرحله دوم

در این مرحله پس از گذشت ۵ دقیقه قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و گوشت مرغ را از آن خارج کرده و کنار می گذاریم. در ادامه پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و داخل قابلمه ای که برای پخت سوپ در نظر گرفته ایم می ریزیم.

مرحله سوم

حالا کمی روغن اضافه می کنیم و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و خوب تفت می دهیم تا پیاز نرم و شفاف شود. توجه داشته باشید که نباید روغن زیادی برای سرخ کردن پیاز استفاده کنیم چون باعث چرب شدن سوپ می شود.

مرحله چهارم

پس از اینکه پیاز شفاف شد مقداری زردچوبه و فلفل سیاه به ان اضافه می کنیم و تفت دادن را تا زمانی که پیاز با ادویه ها یکدست شود ادامه می دهیم. در ادامه گوشت مرغ را به صورت ریش ریش یا نگینی ریز خرد می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

یکی دو دقیقه مرغ را تفت می دهیم سپس رب گوجه فرنگی را اضافه می کنیم و خوب تفت می دهیم تا طعم و بوی خامی رب گوجه فرنگی گرفته شود. در ادامه ۴ لیوان آب جوش به قابلمه اضافه می کنیم و حرارت زیر قابلمه را ملایم می کنیم.

مرحله ششم

پس از گذشت ۲۰ دقیقه پوست گوجه فرنگی را می گیریم و انرا رنده می کنیم سپس به همراه هویج نگینی شده به قابلمه سوپ اضافه می کنیم. پس از گذشت ۱۵ دقیقه از اضافه کردن گوجه فرنگی نوبت سیب زمینی است.

مرحله هفتم

ابتدا سیب زمینی را به سلیقه خود به صورت نگینی یا خلالی خرد می کنیم و به خوبی با آب سرد می شوییم تا نشاسته اضافی آن از بین برود، سپس به سوپ اضافه می کنیم. در ادامه طعم سوپ را می چشیم.

مرحله هشتم

سپس مقداری نمک و فلفل سیاه اضافه می کنیم و در آخر رشته ورمیشل را خرد کرده و به سوپ می افزاییم. پس از اضافه کردن رشته حدود ۲۰ دقیقه صبر می کنیم تا سوپ جا بیفتد سپس در ظرف مورد نظر می کشیم و سرو می کنیم.

نکات طرز تهیه سوپ ورمیشل

طرز تهیه سوپ ورمیشل بدون مرغ

در صورتی که می خواهید سوپ ورمیشل را بدون مرغ درست کنید کافیست که گوشت مرغ و مراحل مرتبط با آن را حذف از دستور حذف کنید. در صورت تمایل می توانید از قارچ ورقه ای شده به جای گوشت مرغ در سوپ خود استفاده کنید.

جلوگیری از سفت شدن سوپ ورمیشل

سوپ ورمیشل به دلیل استفاده از رشته ورمیشل دراای لعاب بسیار زیاد می باشد و به همین دلیل باید چند نکته را رعایت کنیم تا سوپ هنگام سرو سفت نشود. اولین نکته این است که مراقب باشیم بیش از حد رشته به سوپ اضافه نکنیم.

نکته دیگر اینکه باید رشته را حدودا ۲۰ دقیقه قبل از سرو اضافه کنیم، چون اگر رشته مدت طولانی درون سوپ بماند، آنرا سفت می کند. نکته پایانی هم این است که باید سوپ را به صورت داغ سرو کنیم، چون این سوپ اگر سرد شود، کمی سفت تر می شود.

chishi.ir

 

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا