توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
آشپزی و تغزیهنان و شیرینی

طرز تهیه کیک زبرا بدون فر و همزن برقی به روش ساده خانگی

کیک زبرا یکی از کیک های ساده و معروف بین المللی است که در این دستور بدون استفاده از فر پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک زبرا بدون فر در ادامه با سایت آموزشی سیراف همراه باشید.

طرز تهیه کیک زبرا بدون فر و همزن برقی به روش ساده خانگی

 

فیلم طرز تهیه کیک زبرا بدون فر طرز تهیه کیک زبرا برای 6 نفر بدون فر طرز تهیه کیک سه رنگ بدون فر طرز تهیه کیک زبرا بدون فر برای 4 نفر طرز تهیه کیک زبرا در قابلمه طرز تهیه کیک زبرا در قابلمه مرحله به مرحله کیک زبرا در قابلمه نی نی سایت طرز تهیه کیک زبرا بدون فر و همزن برقی

کیک زبرا یکی از کیک های ساده و معروف بین المللی است که در این دستور بدون استفاده از فر پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک زبرا بدون فر در ادامه با سایت آموزشی سیراف همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
تخم مرغ ۴ عدد
شکر ۱ پیمانه
روغن مایع ½ پیمانه
شیر ۱ پیمانه
وانیل نوک قاشق چایخوری
آرد قناد ۲ پیمانه
بکینگ پودر ۲ قاشق غذاخوری
پودر کاکائو ۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه کیک زبرا بدون فر

مرحله اول

برای تهیه کیک زبرا بدون فر ابتدا تمام مواد یخچالی از ۳۰ دقیقه قبل از یخچال خارج می کنیم تا با دمای محیط یکسان شوند. در ادامه تخم مرغ ها را درون یک کاسه مناسب می شکنیم، سپس شکر را به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله ترکیب شکر و تخم مرغ را با همزن دستی یا برقی به خوبی مخلوط می کنیم تا بافت مواد کشدار و رنگ شان کرمی شود. در ادامه روغن را به کاسه اضافه کرده و چند ثانیه با همزن مخلوط می کنیم تا با دیگر مواد ترکیب شود.

مرحله سوم

حالا شیر را اضافه کرده و آنرا نیز مانند روغن کمی با همزن مخلوط می کنیم تا با دیگر مواد یکدست شود. در ادامه ۲ قاشق غذاخوری از آرد را کنار می گذاریم، سپس باقیمانده آرد را با بکینگ پودر و وانیل ترکیب می کنیم تا با هم یکدست شوند.

مرحله چهارم

در این مرحله ترکیب آرد را روی مواد درون کاسه الک کرده و با همزن یا لیسک به آرامی مخلوط می کنیم تا مایه کیک یکدست شود. پس از اینکه مایه کیک کاملا یکدست شد، آنرا به دو قسمت مساوی تقسیم می کنیم.

مرحله پنجم

حالا به یک قسمت ۲ قاشق غذاخوری آرد و به قسمت دیگر ۲ قاشق غذاخوری پودر کاکائو اضافه می کنیم. در ادامه مایه های کیک را کمی ترکیب می کنیم تا یکدست شوند، سپس قابلمه مورد نظرمان را با دو لایه کاغذ روغنی می پوشانیم.

مرحله ششم

در این مرحله یک ملاقه از مایه ساده درون قابلمه می ریزیم، سپس یک ملاقه از مایه کاکائویی در مرکز مایه سفید می ریزیم. به همین ترتیب مایه های کیک را درون قابلمه می ریزیم و در صورت تمایل با یک خلال دندان روی آن طرح ایجاد می کنیم.

مرحله هفتم

حالا قابلمه را به همراه شعله پخش کن روی حرارت بسیار ملایم قرار داده و یک دم کنی روی درب قابلمه قرار می دهیم. پس از گذشت ۵۰ دقیقه می توانیم کیک را با خلال دندان چک کنیم و در صورتی که به طور کامل پخته بود، از قابلمه خارج کنیم.

chishi.ir

 

 

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا