توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
دانستنی حبوبات

۱۰ خاصیت درمانی پسته بر سلامتی

۱۰ خاصیت درمانی پسته بر سلامتی

10 خاصیت درمانی پسته بر سلامتی

۱۰ خاصیت درمانی پسته بر سلامتی
اکثر مردم پسته را به عنوان یک میان وعده خوشمزه می دانند. با این حال، آیا می دانید که مزایای زیادی وجود دارد که فرد می تواند به طور منظم با مصرف پسته از آن ها بهره ببرد؟ قرن ها پیش، آجیل پسته به عنوان میان وعده و مواد غذایی رایج در میان مردم آسیای میانه و خاورمیانه مورد استفاده قرار گرفت. با این حال، با توجه به مطالعات اخیر که در بر داشت که مواد مغذی موجود در پسته و تمام مزایای سلامتی این مهره باعث محبوبیت در سراسر جهان شد. در زیر چند دلیل برای اینکه پسته به عنوان یک میان وعده سالم توصیه می شود آورده شده است:

مواد مغذی بالا
دلیل اصلی این که آجیل های پسته به عنوان غذای سالم توصیه می شوند، به دلیل تمام مواد مغذی موجود در آن ها است، بنابراین بدون شک، مزایای سلامتی آجیل پسته برای بدن انسان بسیار شگفت انگیز است. در یک دانه بذر پسته ممکن است همه مواد زیر وجود داشته باشد:
کربوهیدرات
بتاکاروتن
ویتامین های مختلف( A، B-۶، C، E و (K
فیبر رژیمی
فسفر
کلسیم
آهن
منیزیم
روی
مس
پتاسیم
فولاد
پروتئین
چربی ها
تیامین
اسید پانتوتنیک

مفید برای قلب سالم
سطح کلسترول سالم به جلوگیری از یک بیماری قلبی منجر می شود. دو ماده شیمیایی موجود ال آرژینین و ویتامین E که در آجیل پسته وجود دارند، برای قلب شما مناسب هستند. این دو ماده شیمیایی برای داشتن شریان های انعطاف پذیر تر مفید هستند و از انباشته شدن پلاک در شریان ها جلوگیری می کنند که باعث کاهش خطر حمله قلبی و لخته شدن خون می شود.

کاهش وزن مدیریت
سخت ترین کاری که در مدیریت کاهش وزن انجام می شود این است که اشتها کنترل شود. آجیل پسته که دارای فیبر رژیمی بالایی است، نه تنها کمک می کند تا سیستم متابولیسم را هموار کند بلکه همچنین باعث جلوگیری از مصرف بیشتر کالری ها می شود زیرا فیبر بالا در پسته باعث احساس سیری در شما می شود.

معالجه با مشکل گوارش
غذاهایی که دارای فیبر بالایی هستند همیشه برای کسانی که مشکلات گوارشی دارند مفید
است. فقط مصرف ۳ گرم فیبر رژیمی در ۲۸ گرم از آجیل پسته، قادر به کمک در حل مشکلات گوارشی شما است.

کلسترول محلول
اگر چه پسته حاوی چربی نسبتا کمی است، چربی های غیر اشباع موجود در پسته می تواند به کاهش LDL یا کلسترول بد و در عین حال افزایش HDL یا کلسترول خوب در سیستم شما کمک کند.

خاصیت ضد پیری قوی
غنی بودن در آنتی اکسیدان ها به معنای قدرتمند بودن در خاصیت ضد التهابی است. لوتئین و zeaxanthin به عنوان محافظ سلولی به کار می روند که می توانند به مبارزه با رادیکال آزاد کمک کنند و مصرف عصاره های پسته می تواند خطر AMD را که می تواند منجر به کوری شود، کاهش دهند.

درمان ماساژ سنتی
چربی موجود در آجیل پسته احتمالا کم است، اما دارای راز قدرتمندی است. مردم سنتی در آسیای میانه از روغن های تولید شده توسط پسته به عنوان روغن سنتی برای ماساژ درمانی استفاده می کنند. در طول ماساژ درمانی، روغن پسته به آزاد سازی استرس عضلات کمک می کند و همچنین به عنوان مرطوب کننده پوست عمل می کند.

 افزایش فعالیت جنسی در مردان
مطالعات اخیر نشان داده است یک مرد که در حال حاضر دارای مشکل ED (اختلال نعوظ) تشخیص داده شده است، می تواند عملکرد نعوظ خود را فقط با مصرف منظم آجیل پسته به عنوان بخشی از رژیم غذایی روزانه خود را بهبود بخشد. این به خاطر چربی های سالم، فیبر، پروتئین و همچنین آنتی اکسیدان های موجود در پسته است که قادر به بهبود تنظیم خون در سیستم بدن هستند.

کنترل دیابت
پسته ثابت کرده است که بهترین غذای میان وعده برای رژیم کاهش وزن است. افراد مبتلا به بیماری مدیریت وزن و افراد مبتلا به دیابت دارای مشکل مشابه هستند؛ پسته اشتها را کنترل می کند. آجیل پسته به این افراد کمک می کند که به راحتی اشتهای خود را کنترل کنند و در عین حال سطح قند خون خود را در سیستم بدن حفظ کنند.

 درمان کم خونی طبیعی
انواع آجیل ها به دلیل مبارزه با کمبود آهن مورد توجه قرار می گیرند، آهن موجود در آجیل پسته بالاتر از سایر انواع آجیل است. علاوه بر این، پسته می تواند به بهینه سازی جذب آهن در سیستم متابولیسم کمک کند که برای افراد دچار کم خونی حاد مفید است.

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا